ניר ברקת: "גם בכנסת אעבוד בשביל שקל לשנה" - סרוגים

ניר ברקת: "גם בכנסת אעבוד בשביל שקל לשנה"

ראש עיריית ירושלים היוצא ניר ברקת מתמודד בפריימריז צפוף בצמרת הליכוד. באולפן סרוגים הוא בטוח שיהיה חלק מהנבחרת; "למתיישבים ביו"ש מגיע לחיות נורמלי, ומתחייב שגם בכנסת יקבל שקל לשנה

ראש עיריית ירושלים היוצא ניר ברקת, מתמודד בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד והגיע היום (רביעי) לאולפן סרוגים כשהוא מכוון גבוה לעשירייה הראשונה בפריימריז: "אני מביא איתי ניסיון חיים כדי לשרת את מדינת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל".

בעוד שלושה שבועות, בתאריך 5.2 יתקיימו הפריימריז בליכוד, וברקת מכוון להיכנס לכנסת מטעם הליכוד אחרי שתי קדנציות כראש עיריית ירושלים.

למה בחירות ארציות? 

ברקת יודע שאם היה מחליט להתמודד הוא כנראה היה מנצח בבחירות המקומיות בירושלים, וגם ראש העיר הנבחר משה ליאון לא היה מתמודד מול ברקת. לדבריו, כדי להבין את הריצה שלו בבחירות צריך להכיר את המוטיבציה שלו: "גדלתי בבית מאוד ציוני-פטריוטי, שירתי 6 שנים בצנחנים, ואחרי שעשיתי לביתי בהיי-טק התעסקתי בפילנתרופיה ונתינה".

באתי לשירותי הציבורי כדי לעזור לירושלים במשך 16 שנה עם משכורת של שקל בשנה. התלבטתי בתחילה אם להמשיך לעוד קדנציה או לקחת את ניסיון החיים שצברתי כדי לשרת את מדינת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל, והחלטתי שנכון לעבור עכשיו שאני מעביר לידיים טובות".

מאוד צפוף בצמרת בפריימריז:

"במירוץ לעיריית ירושלים, לא נבחרתי בשנת 2003 וישבתי 5 שנים באופוזיציה ולא פרשתי כי לטובת עם ישראל אני מוכן לעשות הכל. אני מקווה שמתפקדי הליכוד יבחרו אותי במקום טוב בפריימריז, כדי שאוכל לשבת עם ראש הממשלה, שאני מאוד אוהב ומעריך, כדי לראות איך אני יכול לעזור. אנחנו בונים נבחרת בשביל שהליכוד יצמח למעלה מ-30 מנדטים, וצריך להכניס אנשים חדשים עם יכולות חדשות, והרבה מאוד התפקדו לליכוד בזכות העובדה שהצטרפתי"

למתיישבים ביו"ש מגיע לחיות נורמלי ולא בשלטון צבאי

ברקת מצהיר על החזון המדיני שלו ועם 3 סעיפים שהוא לא מוכן להתפשר עליהם: ירושלים מאוחדת וחזקה, לא למדינה פלסטינית, ולהחיל את החוק הישראלי על כל ההתיישבות ביו"ש: שיוכלו להתנהל כמו בני אדם ולא תחת שלטון צבאי.

לגבי מאחזים וחוק ההסדרה, מדגיש ברקת: "אני טוען שיהודים יכולים לגור איפה שהם רוצים בעולם, בוודאי גם בירושלים, ובוודאי גם ביהודה ושומרון. רק שיהיה מסודר וחוקי. אני עקבי במסר הזה, להגן ולסייע למתיישבים בכל מקום שהם גרים, רק מסודר ובתיאום.

בעבר עזבת את הליכוד ועברת לקדימה עם שרון שעשה את ההתנתקות:

"הייתי בליכוד, הייתי איש של שרון, שהעביר את ההתנתקות כשהיה בליכוד. הלכתי אחרי המנהיג למרות שלא אהבתי בכלל את ההתנתקות. לא הרבה יודעים שהרב מרדכי אליהו זצ"ל והרב שפירא זצ"ל שלחו אותי בשליחות עם הרב זעפרני לשרון כדי לנסות לדחות את ההתנתקות, גם זמביש הגיע לדיונים, ולצערנו זה לא צלח. ניסינו בכל זאת לעזור ולקדם את ההתיישבות ברצועת עזה, והיה לי מאוד קשה שם.

"ברשימת קדימה אני הראשון שעזבתי, ואתה יכול לבדוק, זה קרה ברגע שהבנתי בקדימה יש תכנית לחלוקת ירושלים, הבנתי שזו לא המפלגה הנכונה".

הרב מרדכי אליהו זצ"ל השפיע רבות על ברקת, והוא מספר שהוא הגיע לבקר אותו בשנת 2007 על כסא גלגלים בשעת חליו, שנה לפני הבחירות, הרב הרים את ראשו ואמר לו: "תשמור על ירושלים", ציווי זה של הרב אליהו זצ"ל הולך עם ברקת תמיד, והוא לוקח את צוואת הרב גם לכנסת.

בכנסת הבאה: גם שקל לשנה

ברקת מתחייב שגם בכנסת הבאה המשכורת שלו תהיה שקל לשנה. לדבריו, אביו, יבדל"א, בירך את שלושת ילדיו, שתי ברכות: האחת שישלמו הרבה מס הכנסה, והשנייה שיוכלו להרשות לעצמם לשרת את המדינה בשקל.

לדבריו, כאשר הוא לא לוקח כסף מהמדינה הוא מגיע בלי אינטרסים אישיים: "ואוכל כך לשרת את המדינה, עם ישראל וארץ ישראל בלי שום אינטרס".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
קודם תיבחר
לא לרתום | 16-01-2019 17:25
אתה צריך להבחר לפני לפחות 9 חברי כנסת מכהנים. זה לא יהיה קל מול אנשים מעולים כמו אורן חזו, נאווה בוקר, נורית קורן , שרון השכל, מיקי זוהר, דוד אמסלם, דוד ביתן, ועד רבים.
2
דת וכסף
בני זוהר | 16-01-2019 18:04
מעניין למה כול רב שאומר לך תידאג לחלק בעולם הבא נוסע על מרצדס -? איפו הרב עצמו למה הוא עסוק בחלק בעולם הזה
3
בהצלחה לניר ברקת בפריימריז
אור | 16-01-2019 19:22
בהצלחה לניר ברקת אבדה לירושלים אבל נתגבר עדיף איש כזה בפוליטיקה הארצית . פוליטקאי נדיר מאוד .בהצלחה
4
מעניין האם ברקת האם היה נבחר גם בלי הכסף שצבר
יהודה | 17-01-2019 6:58
הרדיפה אחר פוליטיקאים מוכשרים, חוזר אלינו כבומרנג. לבסוף נבחרים אנשים לא פוליטיקאים, אלא עשירים שצברו הון דוגמת טראמפ, שאינם מוכשרים לנהל מדינה.
יש לך טעות קשה
יוני | 16-04-2019 6:08
פוליטיקאי טוב אומר שיש לו קשרים ואולי חנופה לאנשים אם הוא עשה הרבה כסף זה אומר שיש לו כשרון בניהול שים לב כמה שרים חדשים נכשלים