שקד לא קשורה לפרשה, אבל באופוזיציה תוקפים - סרוגים

שקד לא קשורה לפרשה, אבל באופוזיציה תוקפים

באופוזיציה תוקפים אישית את שרת המשפטים איילת שקד סביב הפרשה המשפטית, הגם שאינה קשורה לפרשה. יו"ר התנועה ושרת המשפטים לשעבר ציפי לבני: "שרת משפטים עושה דילים עם חברים מפוקפקים"

שקד לא קשורה לפרשה, אבל באופוזיציה תוקפים
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

למרות ששרת המשפטים איילת שקד לא קשורה ישירות לפרשה המשפטית סביב טובות ההנאה במינוי השופטים, באופוזיציה תוקפים את שקד אישית סביב הפרשה. יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ':

"הוועדה למינוי שופטים פעלה תחת טרור והשחתה, בהנהגתה ההרסנית של שרת המשפטים שקד. הסביבה המסואבת והבריתות המקולקלות שיצרה הן הקרקע לפרשה המחרידה. השופטים בוועדה פעלו בזהירות, כאנוסים, אבל הם חייבים כעת להפעיל אזעקת אמת מחרישת אוזניים להצלת מערכת המשפט".

יו"ר העבודה אבי גבאי: "כשאילנה דיין פרסמה תחקיר על תהליך מינוי השופטים בישראל, שקד ונתניהו לא אמרו על זה מילה. ככה נראה שלטון שהנחיל כאן תרבות של שחיתות. רק ועדת חקירה אמיתית תחזיר את האמון במערכת"

יו״ר התנועה ושרת המשפטים לשעבר, ציפי לבני המשיכה גם היא במתקפה האישית על שקד: "הדילים של שרת המשפטים עם חברים מפוקפקים הפכו למעשה מגונה במערכת המשפט".

לבני אמרה נגד כי "שרת משפטים עושה דילים עם חברים מפוקפקים כדי להשתלט על מערכת המשפט ומתנגדת לדרישתי לייצוג האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים".

"במקום ׳מהפכה חוקתית׳, הדילים הפכו למעשה מגונה במערכת המשפט. ישראל זקוקה לתיקון מיידי ויסודי: למערכת משפט עצמאית שלא תלויה בחסדי הפוליטיקאים, לראש ממשלה שלא מבקש להרוס אותה ולשרת משפטים שמבקשת לחזק ולא לחרב. גם על זה הבחירות".

ח"כ יואל חסון: "שומעים בכל הארץ את קולות השמחה בבית ראש הממשלה – תפסו 2 ציפורים במכה אחת שקיעת הקריירה של איילת שקד ומערכת המשפט מוכה מכל עבר. רק אנחנו, הציבור משלמים על המצב שהגענו עליו. ב9 באפריל אפשר לתקן את זה.

באופוזיציה המשיכו לבקר את שרת המשפטים, חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) כתבה: "מהפרסומים עולה תמונה חמורה ביותר של פגיעה בקודש הקודשים, הליך בחירת השופטים. זה חלק מ"מהפיכת המינויים" ששרת המשפטים כה גאה בה. זה קורה כששקד הפכה את הוועדה לבחירת שופטים מועדה מקצועית לוועדה פוליטית ואינטרסנטית"

"הבריתות ששקד כרתה וההבטחה לרוב כמעט אוטומטי, – לרב בניגוד לעמדת השופטים בועדה – איפשרו את המסחרה המושחתת הזאת".

ח״כ ד״ר נחמן שי: ״כמעט לא חשוב מה קרה בפרשה הנוכחית, העובדה היא כי שלטון החוק בישראל נמצא בסכנה. מי שחתר תחת יסודות הדמוקרטיה כמו השרה שקד, רואה סוף סוף ברכה במעשיו. צריך להציל את הדמוקרטיה עכשיו".

ח"כ סתיו שפיר תוקפת את שרת המשפטים איילת שקד: "לפני שבועיים ראינו שאיילת שקד, שרת המשפטים ושותפתו של אפי נווה להשחתת מערכת המשפט יודעת לארגן מסיבות עיתונאים כשהיא רוצה. אז היום הוא יום מצויין לעוד מסע"ת – היא חייבת לציבור תשובות על שערורייה בקנה מידה שלא היה פה מעולם. שתספר לציבור את כל האמת או תתפטר. אלה שתי האופציות היחידות"

עוד אמרה שפיר "את הטירוף שמתחולל במערכת המשפט צריך לחקור, לנקות ולעצור בכל הדרגים – גם הבכירים ביותר. עם זאת – אסור לנו ליפול לספינים שיתחילו לצאת מסביבת נתניהו. עכשיו הם הרי יגידו שכל המערכת מושחתת בניסיון למנוע העמדה לדין. מי שגר בבית זכוכית עדיף שלא יזרוק אבנים. מושחתים – כולכם, הביתה!"

כזכור, בעקבות הסערה התקשורתית, המשנה לראש לשכת עורכי הדין ושניים מסגניו התפטרו אתמול, וגם יו"ר הלשכה עצמו אפי נווה צפוי להכריז על נבצרות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
לא קשורה כמו שביבי לא קשור לחבורת המושחתים
לא ידעה | 16-01-2019 14:20
שהקיפה אותו. מאד נוח לעצום עיניים כל עוד זה פועל לטובתך. כשר אבל מסריח.
ציפורע פייגע שפיצרקע. זמנך עבר. יאלה הביתה!
עמוס | 17-01-2019 7:37
די די !!
2
איילת שקד צריכה להתפטר לאלתר
ישעיהו | 16-01-2019 14:33
הייתה שותפה מרכזית בהשחתת המערכת השיפוטית במדינת ישראל
3
שקד לא קשורה לזה כמו שנתניהו לא קשור לצוללות
עמיר | 16-01-2019 14:51
אולי כדאי שנבחר אנשים ישרים בפוליטיקה (יש גם ימנים ישרים) ואז לא נצטרך להסביר למה הם לא קשורים, בזמן שסביבם מתנהלת שחיתות מזעזעת.
4
ונשטיר את חונטת השופטים הם הכי מושחתים בקטע ש
אריאל | 16-01-2019 14:54
מינויי מקורבים, מינויי חברים והעיקרר לא למנות ימניים. ממש שיא הישרים וההגונים
5
טרף חסר בשר
אבו נאצר | 16-01-2019 16:05
האופוזיציה עטה כמוצא שלל רב...איילת שקד קשורה לפרשה בדיוק כפי שביבי קשור לפרשת הצוללות. חפשו לכם מי שינענע אתכם, תינוקות מחוץ לבית רבן!
6
החונטה הסוציאלית
חלי | 16-01-2019 16:46
מה לשמאל יש להלין על בחירת שופטים? הם הרי הנהיגו את השיוויון רק על דלי העם, במעברות בפריפריות שם היה עוני שיוויוני. את הכספים הם חילקו בחונטה ביניהם :בקיבוצים, בישובים,בין המנהיגים. שם למעלה לכולם היה בשפע, הם הסוציאליסטים של החונטה מינו שופטים חבר מביא חבר רק משלהם, בצבא אותו סיפור במשטרה אותו סיפור,בתיקשורת אותו סיפור, בעמדות מפתח אותו סיפור. מה השאירו לאזרח הפשוט עוני דיכוי והפליה. למה יש להתגעגע לגועל נפש של השמאל? ברוך שפטרנו. סיוט חיי שתשובו לשלטון. ה' ישמרינו.
7
שקד מצילה את א"י מציפורני ה0מאלנים.
מיכאל | 16-01-2019 18:11
0מאלנים כמו ציפורה משתפים של ארגון שחרור פלסטין.
8
מלאה העגלה שלכם
אלון | 16-01-2019 18:31
בערכים - רק עכשיו כולם רואים איזה
9
חוצפה
מאיר | 16-01-2019 18:56
ציפי ליבני אין לך טיפת בושה יבוא היום שאת תשבי בבית הסוהר אינשללה.