לקראת כינוס הבית היהודי: ניר אורבך לוחץ על ועדה מסדרת

לקראת כינוס הבית היהודי: ניר אורבך לוחץ על ועדה מסדרת

מנכ"ל הבית היהודי קורא לחברי המפלגה: "לאפשר לוועדה הציבורית להחליט באופן מלא על המועמד שיעמוד בראש הרשימה". הטענה: אף מועמד רציני לא יסכים שאישורו יותנה בגוף מרכז

author-image
ניר אורבך: ועדה ציבורית תחליט על יו"ר הרשימה
  (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)

לקראת סיום הפרק הראשון בהכנת מפלגת הבית היהודי וגיבוש הרשימה לבחירות לכנסת ה-21, קורא היום (שלישי) מנכ"ל המפלגה ניר אורבך לקראת כינוס המפלגה מחר: "בעת הזו יש לאפשר לועדה הציבורית להחליט באופן מלא על המועמד שיעמוד בראש הרשימה".

לאחר שבועיים סוערים עם פרישת השרים בנט ושקד, אומר אורבך כי "בפעולות משמעותיות הוכחנו שאנחנו מפלגה חיה ותוססת. שמענו דעות רבות והתווכחנו. הדברים לעיתים גלשו, אך אני בטוח שכולנו דואגים לעתיד הבית היהודי ולעתיד הציונות הדתית ועושים זאת מנהמת הלב".

בימים האחרונים קיים אורבך התייעצויות רבות עם אנשים רבים ועם חברי הכנסת באופן ישיר או באמצעות חברים ושליחים. כאשר לדבריו, "יכולים לומר בסיפוק שישנה התקדמות גדולה והסכמה על סעיפים רבים ובעיקר על הצורך בועדת מינוי או איתור ליו"ר הרשימה לכנסת".

כמו כן הוסיף, כי ישנה הסכמה לגבי אופי ניהול ההצבעות במרכז, שתהיינה חשאיות ועם נוכחות משקיפים בשעת הספירה, "באופן שירגיע חששות של חברים וחברות מסורים ויקרים", דברי אורבך.

נקודת המחלוקת על אישור יו"ר המפלגה

נקודת המחלוקת העיקרית היא לגבי הוספת חברים וחברות להרכב הועדה וכן האם הועדה צריכה להעמיד לבחירה או אישור את המועמד בו בחרה, לאישור מרכז המפלגה.

לטענת אורבך, זה צריך לקרות על ידי ועדה ציבורית שתחליט באופן מלא על המועמד שיעמוד בראש הרשימה. הוא הסביר: "ההגיון הבריא אומר שאף מועמד/ת רציני/ת שנמצא/ת בתפקיד מפתח בחברה הישראלית לא יסכים להירתם למשימה המורכבת והקדושה, תוך סיכון עבודתו הנוכחית, אם זה יהיה כרוך באישור/בחירה מול גוף שאינו מכיר, אפילו גוף עם אנשים ונשים נפלאים כמו מרכז הבית היהודי".

"כעת הועדה המייעצת עמלה, בעזרת חברים נוספים ובהתייעצות היועמ"ש של המפלגה ומשפטנים נוספים, על גיבושו הסופי של טופס ההצבעה".

בשל ההסתיגויות הטובות והשונות שהוגשו על ההצעה ומתוך מתן הכבוד הראוי לכל הסתייגות והסתייגות, אנו נוקטים במידת הזהירות המקסימלית כדי להצליח לדייק הכל בטופס ההצבעה מחד ומאידך לפשט אותו ככל שניתן.

אורבך מבקש לאור "ההתקדמות הרבה", כלשונו "להנמיך מעט את הלהבות ולהגיע אי"ה לישיבת המרכז ממוקדים ועניניים על מנת להצביע ולבחור בהצעה הטובה ביותר, שתאפשר לבית היהודי לבנות רשימה מצויינת ומגוונת, להתחבר לאיחוד הלאומי ולהשיג מספר מנדטים גבוה שיאפשר לנו להיות משמעותיים בכנסת ובממשלה הבאה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
למה לעשות מצג שווא כאילו המרכז מחליט משהו
ל | 15-01-2019 12:27
ואם הוא מחליט משהו אז מה הוא אותו משהו?
2
רק פרופסור הילל וייס!
חיים וייס | 15-01-2019 13:42
בן אדם ערכי, ימני ויוכל לפנות לקהלים רחבים: נאמני בית המקדש, תומכי הסנהדרין החדשה, ארגון להבה, וגם כוחות מתונים יותר ומטורללים קצת פחות כמו נשים בירוק.
3
בושה אורבך גיס חמישי
יהודי פשוט | 15-01-2019 15:39
האיש של בנט מחליט מה יקרה במפלגה??? ההגיון הבריא שלו קובע מי מועמד רציני????
4
הגיס החמישי של בנט יכתיב איך המפלגה תבחר???
ר | 15-01-2019 15:46
?
5
אורבך יתן למרכז להצביע רק על מזג האויר
ט | 15-01-2019 16:53
בשביל מה להם בכלל לנסוע עד יד בנימין