הרמטכ"ל אביב כוכבי: "נכנס לתפקיד ביראת קודש" - סרוגים

הרמטכ"ל אביב כוכבי: "נכנס לתפקיד ביראת קודש"

אביב כוכבי החל את כהונתו כרמטכ"ל ה-22 של צה"ל, בטקס חילופי פיקוד עם הרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט שנפרד היום מהצבא: "חותם דרך שהייתה לשליחות חיי". כוכבי התחייב: "נוטל את התפקיד ביראת קודש"

הרמטכ"ל אביב כוכבי: "נכנס לתפקיד ביראת קודש"
  הרמטכ"ל הנכנס אביב כוכבי (צילום: פלאש 90)

גדי אייזנקוט לבש הבוקר (שלישי) בפעם האחרונה את מדי צה"ל, כאשר בבסיס הקרייה בתל אביב נערך טקס חילופי הרמטכ"ל ואת מקומו יירש הרמטכ"ל הנכנס אביב כוכבי.

צפו בשידור חי מטקס חילופי הרמטכ"ל:

במסגרת טקס חילוף הפיקוד, שנערך בבסיס הקריה בתל אביב, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו יעניק לכוכבי דרגת רב-אלוף וימנה אותו באופן רשמי כרמטכ"ל ה-22 של ישראל. בשעה 15:00 ייערך ברחבת המסדרים בקריה הטקס המסורתי של משמר הכבוד, המורכב מנציגי כל החילות בצה”ל, לכבוד הרמטכ”ל הנכנס.

מיד לאחר מכן יתקיים אירוע הפרידה מהרמטכ”ל היוצא אייזנקוט וטקס משמר הכבוד, שאחריו יסיים איזנקוט רשמית את שנות שירותו הארוכות בצה”ל לאחר ששימש כרמטכ"ל בארבע השנים האחרונות. כמו כן ייערך אירוע הרמת כוסית, ובהמשך יבקרו כוכבי ואייזנקוט בכותל ובבית הנשיא, שם יתקיים דיון מסכם עם פורום המטה הכללי.

אייזנקוט: "חותם דרך שהייתה לשליחות חיי"

"בתום 4 שנות כהונה כרמטכ"ל, אני חותם דרך שהייתה לשליחות חיי" אמר אייזנקוט בדברי הפרידה שלו. "את הצבא שנכנסתי אליו כאחד החיילים, אני עוזב לאחר שזכיתי לעמוד בראשו. בעשייה חסרת פניות הוכחנו כי צה״ל ראוי לאמון הציבור. לאורך הדרך ידענו להאריך כל ביקורת מבוססת ועניינית, הקשבנו ולמדנו. בארבע השנים האחרונות רשם צה״ל הישגים ראויים לציון, ביצע אלפי פעולות של הפעלת כוח עוצמתית ומדויקת – וקיבע את מעמדו בעיניי אויביו כצבא מתוחכם, מפתיע ויצירתי".

איזנקוט נפרד (צילום: פלאש 90)

"רק מי שהיה עד לעוצמה שהופעלה בכל לילה לעומת השקט שאליו קמו אזרחי ישראל בכל בוקר – יכול להעיד על המוכנות והכשירות של צה״ל למלחמה ועל כוח ההרתעה של צה״ל" הוסיף. "בחרנו להתמודד עם האויב החזק. מדי יום כוחנו נבחן בהצלחה במניעת ההתבססות האיראנית בסוריה ועצירת התחמשות חיזבאללה בלבנון".

עוד פנה לכוכבי ואמר לו כי "הצבא שאני מעביר לידיך הוא צבא מתקדם שנותר נאמן לשורשיו ולרוחו. אני בטוח כי נחישותך וניסיונך הרב יופנו במלואם לחיזוק מוכנות צה"ל ועוצמתו, ושמירה על דמותו וערכיו, וטיפוח הגאווה בלב אנשיו. זה תפקידנו, ועלינו למלא אותו ללא מורא וללא משוא פנים".

כוכבי: "נוטל את התפקיד ביראת קודש"

בנאום כניסתו לתפקיד, כוכבי אמר כי "צה"ל הוא צבא העם להגנת העם, המתחזק מגיבוי העם ומגלם את הטוב שבעם. זה ארגון שנכון לכל משימה, ופועל על פי חוק, החלטות ממשלת ישראל וברוח ערכי העם היהודי. אני נוטל עלי את התפקיד ביראת קודש, ורואה בו זכות״.

"חיילים ומפקדים, צה"ל הוא ביתי הנוסף. אני אוהב את הארגון ואת חייליו, ומתכוון להנהיגו ביחד עם המטה הכללי, ובשיתוף כלל הדרגים, מתוך הכרה בעוצמת האנשים" הוסיף והבטיח. "כל חייל וחיילת הם נכס יקר שקיבלנו למשמרת, וְהדאגה למשרתים היא צו. כמוה, זיכרון הנופלים, חיזוק המשפחות השכולות – והפצועים, והמחויבות להשבת הנעדרים".

"נוטל את התפקיד ביראת קודש" (צילום: פלאש 90)

"שקבלתי עלי את האחריות להובלת הצבא, אני מתחייב להקדיש את כל מרצי, בגישה ביקורתית ותוׂבענית, לחיזוק קיר המגן, ולהתאמתו לאתגרי ההווה והעתיד, כשבמוקד הגדלת כושר הפגיעה באויב, והעמדת צבא קטלני, יעיל וחדשני, השומר על ייעודו וייחודו" התחייב בסיכום דבריו. "כמו כל חייל במעמד השבועה, התחייבתי בזמנו גם אני ‘להקדיש את כל מאמצי להגנת המולדת'. כעת, כראש המטה הכללי, כשלנגד עיני אבני הביטחון הלאומי וטובת המדינה, אני נשבע מחדש. המלאכה מרובה, בהצלחה לכולנו״.

נתניהו: "צריך לנקב את השקרים של איראן"

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו החל את דבריו בהודאה לרמטכ"ל היוצא, ובמקביל התייחס לאיום הנשקף מאיראן. "ב-4 השנים האחרונות התמודדנו יחד עם אתגרים גדולים, עם זירות משתנות- בעזה, בסוריה ובלבנון ובמקומות נוספים" אמר. "מולנו עומד גורם אחד מרכזי – איראן וזרועותיה. איראן משקרת כל הזמן, היא שיקרה בהסכם הגרעין ועכשיו כשהיא כביכול משגרת לווין תמים לחלל, אבל בעצם רוצה להשיג את השלב הראשון בטיל בין יבשתי. פעלנו ביחד בשיקול דעת כדי לסכל את אלו המבקשים את נפשנו, וכך אנחנו צריכים לנקב את השקרים של איראן".

עוד התייחס להתבססות האיראנית בסוריה, שמולה צה"ל נאבק. "אני שמעתי אתמול את דובר משרד החוץ האיראני אומר שלאיראן אין נוכחות צבאית בסוריה, אנחנו רק מייעצים" טען. "אז אני מייעץ להם לצאת משם מהר, כי אנחנו נמשיך במדיניות התקיפה שלנו, כפי שהבטחנו וכפי שאנחנו עושים, ללא מורא וללא הפסקה".

נתניהו בטקס חילוף הפיקוד (צילום: פלאש 90)

"כל פעולות בניין הכוח שלנו בשנים האחרונות מכוונות לחיזוק המוכנות של צה"ל להשגת מטרה אחת – ניצחון במלחמה" הוסיף. "ככל שאנחנו חזקים יותר, כך אנחנו מגדילים גם את הסיכויים לשלום. זכות יכולותינו המודיעיניות קשרינו עם העולם הערבי מתהדקים כפי שלא היה מעולם. מדינות ערביות מבינות שאנחנו לא משמשים להם אויב, אלא משענת חיונית".

בסיכום דבריו נתניהו אמר כי "אנחנו נמצאים בנקודת מעבר היסטורית. עד עכשיו פירות הכלכלה החופשית שטיפחנו מימנו את צורכי הביטחון, ועכשיו עלינו להשקיע עוד בביטחון מול איומים שלא הכרנו לפני כן. יחד נזניק את צה"ל לשיאים חדשים של תחכום, טכנולוגיה וחדשנות. זה לא יומרני לקבוע שבכוונתו וביכולתנו להקדים את כל העולם" עוד ציין כי "המטרה ברורה: להבטיח את העליונות שלנו על אויבינו ולהגדיל את הפער האיכותי בינינו לבינם. קודם כל נפעל לחזק עוד יותר את כושר התקיפה שלנו. נבטיח אגרוף תקיפה מוחץ נגד אויבים קרובים ורחוקים כאחד".

הרמטכ"ל הנכנס אביב כוכבי נולד ב-1964, גדל והתחנך בקרית ביאליק. הוא התנדב לצנחנים ועשה בחטיבה את כל תפקידי הפיקוד מחייל ועד למפקד החטיבה. בשנת 2003 הועלה לדרגת תת אלוף ומונה למפקד עוצבת האש. בהמשך שימש כמפקד אוגדת עזה ובמהלך כהונתו בוצעה ההינתקות ונחטף החייל גלעד שליט . בשנת 2007 מונה לראש חטיבת המבצעים באמ״ן.

ב-2010 מונה לראש אגף המודיעין והועלה לדרגת אלוף. האגף בראשותו פיתח שיטות איסוף ומחקר משודרגות תוך הוספת כוח אדם ליחידת הסייבר ההתקפי שהוקמה לצד עשר יחידות חדשות באגף. בשת 2014 מונה למפקד פיקוד הצפון ובהמשך לסגן הרמטכ"ל . אביב כוכבי הוא בעל תואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד. הוא צייר חובב ומנהל אורח חיים צמחוני .

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
צבא קונילמל השאיר לנו.
דורון | 15-01-2019 9:37
קודם כל ברוך שפטרנו מעונשו של זה.ונקווה שלא יבוא מישהו עם דפוס דומה,כי הלוחמים שלנו כבר לא מנסים להלחם אלא להתגונן.
2
ה'" יהיה בעזרת
אלי יוסף | 15-01-2019 10:28
מאחל לך הצלחה רבה. וה' יהיה בעזרך.