לאחר הביקורת: איראן נכשלה בשיגור לוויין לחלל - סרוגים

לאחר הביקורת: איראן נכשלה בשיגור לוויין לחלל

כלי התקשורת באיראן הודיעו כי שיגור הלוויין "פיאם" נכשל, לאחר שהטיל שנשא אותו לא הגיע למהירות הנדרשת. השיגור לווה בביקורת רבה מצד ארה"ב, שטוענת כי שיגורי הלוויינים מפרים את החלטות האו"ם

לאחר הביקורת: איראן נכשלה בשיגור לוויין לחלל
  שיגור הלוויין שנכשל (צילום: מתוך טוויטר)

כישלון איראני: שר התקשורת של איראן, מוחמד ג'וואד אזארי ג'ארומי, הודיע הבוקר (שלישי) כי השיגור המתוכנן של הלוויין "פיאם" ("מסר" בפרסית) נכשל, לאחר שהלוויין לא הצליח להיכנס למסלולו.

"הטיל שנשא את הלוויין לא הצליח להגיע למהירות הנדרשת בשלב השלישי, למרות שהוא צלח בהצלחה את שני השלבים הראשונים של השיגור" נאמר בהודעה הרשמית של משרד התקשורת האיראני. לטענתו של ג'ארומי, בשלב השלישי אירעה תקלה שלא פורטה, אך הבכיר הבטיח שהמדענים ימשיכו בעבודתם וינסו לשגר את הלוויין שוב בעתיד.

הלוויין, שמשקלו כ-100 קילוגרם, עוצב ופותח על ידי מומחים מאוניברסיטת הטכנולוגיה של אמירכביר. על פי התכנון, מסלול הלוויין היה אמור לנוע סביב כדור הארץ בגובה של 500 קילומטרים ובזווית של 55 מעלות, והוא תוכנן לשדר תמונות שישמשו בתחומי החקלאות, הייעור ובתחומים אזרחיים נוספים.

שיגור הלוויין התקבל בביקורת רבה מצד ארה"ב, שטענה כי ניסויי החלל מהווה הפרה של החלטות האו"ם. לטענת מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, האו"ם אסר על איראן לערוך ניסויים בטילים בליסטיים המסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים. גם בצרפת קראו לאיראן שלא לבצע את שיגורי הלוויינים, לאחר שהנשיא חסן רוחאני הבהיר כי ייעשה שימוש בטילים לצורך השיגור. עם זאת, איראן מחשיבה את תכנית החלל שלה כעניין לאומי, והיא טוענת שהכלים שאותם היא משגרת אינם מפרים את החלטת האו"ם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו