הרב שרלו: האם איזנקוט היה רמטכ"ל טוב או בינוני? - סרוגים

הרב שרלו: האם איזנקוט היה רמטכ"ל טוב או בינוני?

הרב שרלו מתייחס לסיום כהונתו של גדי איזנקוט כרמטכ"ל ותוהה: מהו רמטכ"ל טוב? האם זה מי שניצח במלחמה או מי שדחה אותה? האם הוא זה שהשיג תקציב יותר גדול או מי שהצליח לצמצם את שורות הצבא?

הרב שרלו: האם איזנקוט היה רמטכ"ל טוב או בינוני?
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)

הרב יובל שרלו התייחס לסיום כהונתו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט ותהה כיצד אפשר לבחון אם רמטכ"ל מסויים היה טוב או בינוני.

בקבוצת 'זיקים' בה הוא מפרסם מאמרים קצרים מדיו יום, כתב הרב שרלו: "כדי לקבוע אם רמטכ"ל פלוני היה מצוין או בינוני צריך שני כלים שאין לי. האחד – לקבוע את הקריטריונים מהו רמטכ"ל טוב: האם זה מי שניצח במלחמה או מי שדחה אותה? האם הוא זה שהשיג תקציב יותר גדול או מי שהצליח לצמצם את שורות הצבא? האם זה מי שלחץ על הדרג המדיני, או זה שפעל לאור העיקרון שהדרג המדיני מחליט?".

בהמשך כתב הרב שרלו כי הכלי השני הוא "לבחון האם אדם פלוני אכן עמד בכל היעדים האלה. לא זאת בלבד שאני, כמו רוב מוחלט של אזרחי המדינה, חסר כלים כאלה, האמון שלנו במתווכי-המידע (עיתונאים, פרשנים, רמטכ"לים לשעבר וכדו') הוא מאוד נמוך, בעיקר בזמן מערכת-בחירות, כך שגם אין לנו את המידע החיוני הנדרש לכך".

בהמשך ביקש הרב שרלו להודות לאיזנקוט וכתב: "ובכל זאת, יש בליבי רצון עמוק להודות לרמטכ"ל על עצם העובדה שהוא תפקד בשורת תפקידים ארוכה מאוד בצבא, סיכן את חייו, התמסר לתפקידו, ודאג לביטחון מדינת ישראל. אני מבקש להודות לו כי נראה שלמרות כל המקורות העכורים של המידע, יש הסכמה די רחבה שהוא היה רמטכ"ל מצוין, שפעל נפלאות לטובת מדינת ישראל וביטחונה; אני מבקש להודות לו על הניסיון לשמור על היותו של הצבא, צבא העם, ועל-אף שבפרטים מסוימים חלקתי עליו – איני יכול לקבוע נחרצות שהוא שגה ואני צדקתי. אני מבקש להודות לו על כך שעשה כל זאת בדרכו של מפקד צבאי, ללא רעש, ללא המולה, כנראה שעם מעט מאוד פוליטיקה".

בסוף דבריו כתב הרב שרלו: "ולא פחות מכך, לאשתו ומשפחתו. אין שליחת ציבור או שליח ציבור שמשפחתו לא נפגעת, והיא שותפה מלאה למסירותו והשקעתו. וכל זה, בלי לשכוח לרגע את העובדה שתושבי סובב-עזה מצפים עדיין למענה יותר-משמעותי למצבם, ואנחנו עימם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אם הימין האלים היה נגד אייזנקוט - סימן
קצין במיל. | 15-01-2019 8:13
שהיה רמטכל מצוין.
2
מכל הרמטכלו''ת שלו, ייזכר רק פרשת החייל אזריה
עמוס | 15-01-2019 10:30
הוא נבחר בגלל מוצאו ולא בגלל יכולתו או כשרונו. מה הוא תרם לעם ישראל ולמדינה? התשובה: שום כלום אפס אחד גדול. הרמטכ'ל החדש הוא איש חכם ידען ותרם עד עתה רבות. יהי ה' עמו
3
עוד:אתרוג שספק אם יפה הוא או לא = פסול
עמוס | 16-01-2019 1:02
הבנת מויישה?
4
אני מבקש להודות לו
שוק | 16-01-2019 9:52
כי הוא איש שמאל ואני איש שמאל אנו חולקים את אותם אג׳נדות וכך באופן טבעי הוא קידם את אותם אג׳נדות קידום משמעותי ועל כך אני מודה לו כמו רוב חברי בשמאל .(אין יותר שמאל וימין חברי הערכיים מול המסיתים)
5
רמטכ"ל רע לכל דבר ועניין, בעיני רבים וטובים..
אץ קוצץ בן קוצץ | 21-06-2019 9:47
מקידום הארגונים הפמיניסטים וארגוני הלהטבים עי גדודים רקובים..דרך ריפיון ידיים בפעילות נגד הטרור והאויב הערבי...וכלה במלחמה בכל דבר שריח יהדות יוצא ממנו