ברגע האחרון: האיחוד הלאומי החזיר את דב קלמנוביץ'

ברגע האחרון: האיחוד הלאומי החזיר את דב קלמנוביץ'

הבחירות במפלגת האיחוד הלאומי ייערכו הערב, וברגע האחרון צורפו לרשימת חברי המרכז שלושה שמות שהוסרו ממנה בחודשים האחרונים. הבולט הוא דב קלמנוביץ' שרץ ברשימה נפרדת לעיריית ירושלים

ברגע האחרון: האיחוד הלאומי החזיר את קלמנוביץ'
  (צילום: גרשון אלינסון/פלאש90)

הבחירות במפלגת האיחוד הלאומי ייערכו היום (ב') בערב, וברגע האחרון צורפו לרשימת חברי המרכז שלושה שמות שהוסרו ממנה בחודשים האחרונים.

בהודעה שפרסמה ועדת הבחירות של המפלגה, נמסר כי "דב קלמנוביץ', עמיחי יוזן ושלומי תורג'מן לפנקס הבוחרים. הגוף הבוחר מונה 129 חברים לפי הרשימה המצורפת".

באיחוד הלאומי הסבירו לסרוגים כי מדובר במהלך פרוצדורלי: "חלק ביקשו לעזוב בעבר וחזרו בהם".

הצביעו – במי אתם תומכים לראשות האיחוד הלאומי?

השם הבולט מבין השלושה הוא דב קלמנוביץ', לשעבר המשנה לראש עיריית ירושלים ניר ברקת. קלמנוביץ' עמד מטעם האיחוד הלאומי בראש רשימת הבית היהודי בירושלים בבחירות 2013. בבחירות 2018, חבר קלמנוביץ' למפלגת 'מאוחדים' של אריה קינג כשהשניים מסבירים כי המהלך היה מתואם מול הנהגת האיחוד הלאומי.

כמה שבועות לאחר מכן חזרו באיחוד הלאומי מהאישור, והחליטו לרוץ יחד עם הבית היהודי בראשות חגית משה, ומינו את יהודה פרוידיגר (גורי) כנציגם (למרות שהוא חבר הבית היהודי). קלמנוביץ' לא נכנס לעירייה (הוצב במקום ה-3) ואילו חגית משה וגורי השיגו גם הם 2 מנדטים ונכנסו.

גורמים באיחוד הלאומי מסרו לסרוגים, כי ככל הנראה הרקע להוצאתו של קלמנוביץ' היא הביקורת שמתח על מנכ"ל המפלגה אופיר סופר, שיצא לחל"ת ומתמודד גם הוא לרשימת המפלגה לכנסת. ספר הבוחרים מצומצם מאוד וכל קול יכול לקבוע. כך או כך, השלושה הוחזרו בהודעה מיוחדת של המפלגה, שקבעה כאמור את מספר הבוחרים על 129 חברים.

דב קלמנוביץ' סרב להגיב לכתבה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
המזכ"ל הסמג"ד וכולם החיילים שלו
לא סופר | 14-01-2019 15:54
מצחיק שהמזכל סמגד במילואים חושב שחברי המרכז חיילים בגדוד שלו ופקודים שלו והוא קובע מי המועמד מטעם המפלגה וגם מי יבחר ומי לא יבחר אותו כחכ...הזוי או שהם טיפשים או תמימים אבל בטוח לא פוליטיקאים.
2
קלמנוביץ' לפעמים לא הגיוני.
קצת גם הגיונ/ות | 04-02-2019 13:22
וקצת הוגנות. דרישת קלמנוביץ מיונתן יוסף להתפטר לא מובנת. אם יש הסכם רוטציה, אז הראשון/שני הם ראשונים. וכן הלאה . מה זא שכל החברים יגישו התפטרות עמ שדב ישמש ראשון. כי הביא יותר קולות? אם כא40חודש=צל יונתן ראשון 40 חודש. קניג 20 חודש. גב נכנס ל40 חודש. יונתן מתפטר וקניג חוזר לעוד 20 חודש. זה הכי הגיוני.