העתירה נגד הבית היהודי: "אינה רלוונטית לבחירות הקרובות"

העתירה נגד הבית היהודי: "אינה רלוונטית לבחירות הקרובות"

עם פרישת השרים בנט ושקד, טוען בית הדין של הבית היהודי כי העתירה שהגיש חבר המרכז ארז צדוק נגד שינויי חוקת המפלגה אינה רלוונטית. "מחלוקות שאין צורך לעסוק בהן. הן אינן רלוונטיות לבחירות"

העתירה נגד הבית היהודי: "אינה רלוונטית לבחירות"
  ועידת הבית היהודי

בית הדין של מפלגת היהודי החליט שלא להכריע בעתירה של חבר המרכז עו"ד ארז צדוק נגד שינויי החוקה שהעביר בזמנו השר נפתלי בנט בוועידת המפלגה.

המפלגה, שמצויה בתקופה מאתגרת לאור הנסיבות שנוצרו עם פרישת השרים נפתלי בנט ואיילת שקד ל'ימין החדש', נימקו שלושת עורכי הדין כי "בתקופה זו יש לאחד את השורות ולשים בצד מחלוקות שאין צורך לעסוק בהן, בשל העבודה כי הן אינן רלוונטיות לבחירות הקרובות".

על צדוק אמרו: "העותר לא יינזק אם עד לבחירות לכנסת ה- 21, עתירתו לא תתקבל או תידחה לגופה. וככל שתידרש החלטה לגופה היא תינתן בנחת לאחר הבחירות לכנסת ה- 21".

לטענתם, יכול להיות שהיו"ר אשר יעמוד בראש המפלגה יחליט כי הוא אינו חפץ בסמכויות שהוענקו בתיקון החוקה, כך שהתיקון חוקה השנוי במחלוקת יבוטל בהסכמה".

אך צדוק הודיע כי הוא מתנגד לבקשה ועומד על כך שתתקבל החלטה בעתירה במיידי. חרף זאת, בית הדין החליט שלא לתת החלטה לכאן או לכאן לגופה של העתירה.

נזכיר, כי לפי חוקת המפלגה, נדרש רוב של 65% מחברי המרכז, בעוד בכינוס היו רק 62% מהנוכחים על מנת לאשר את שינויי החוקה. היות והתקבלו מספר תלונות מצד חברי מרכז, לפיהן הצבעתם לא נספרה או נספרה אך נרשמה באופן שגוי, הוחלט לוודא ולאשרר את התוצאות פעם נוספת.

בהן בין היתר: הוספת שריון נוסף בעשירייה הראשונה ליו"ר המפלגה, הגדלת מספר חברי הנשיאות, מתן אפשרות ליו״ר המפלגה לקבל החלטות בנושא פרישה מהממשלה וכן מספר שינויים בכינוס חברי המרכז.

בסרוגים פירסמנו לראשונה, כי בתום אישור מחדש של הצבעת חברי מרכז הבית היהודי, עליה היה אמון מזכ"ל המפלגה, ניר אורבך – אושרו כל שינויי החוקה של השר בנט: 282 הצביעו בעד ו -143 התנגדו או נמנעו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו