בעקבות הירי: העברת הכסף הקטארי לעזה נדחתה - סרוגים

בעקבות הירי: העברת הכסף הקטארי לעזה נדחתה

גורמים פלסטינים דיווחו כי העברת הפעימה השלישית של הכספים מקטאר נדחתה על רקע המתיחות בגבול הרצועה ושיגור הרקטה לעבר ישראל אמש. בישראל סירבו להגיב לדיווח, חמאס איימו: "ישראל תישא באחריות להפרת ההבטחה"

author-image
בעקבות הירי: העברת הכסף הקטארי לעזה נדחתה
  זירת התקיפה של צה"ל ברצועה אמש (צילום: עבד ראהים חאטיב\פלאש 90)

ההסלמה בדרום: גורמים פלסטינים דיווחו היום (שני) כי העברת הפעימה השלישית של הכספים מקטאר לבכירי חמאס נדחתה, כשהכספים לא יגיעו בשבוע הקרוב לרצועת עזה.

על פי ההערכות, דחיית העברת הכספים מגיעה כתגובה למתיחות בגבול הדרום. זאת לאחר שרקטה ששוגרה אמש רצועת עזה לעבר שטח ישראל ויורטה על ידי מערכת 'כיפת ברזל'. כתוצאה 15 מיליון הדולר שיועדו לחמאס נותרו כעת בקטאר, כשעל פי הדיווחים לא ברור האם המענק ייכנס גם בשבוע הבא. בלשכת ראש הממשלה ובמשרד הביטחון סירבו להתייחס לדיווח.

דובר חמאס, עבד אל-לטיף א-קאנוע, הגיב בחריפות להחלטה ואיים כי ארגון הטרור יגיב בחומרה במידה והכסף לא יועבר, מכיוון שמדובר בהפרת התחייבות. זאת למרות שישראל לא אישרה את ההסכם שנחתם יחד עם ירדן ומצרים. "ישראל לא עושה טובה שהיא מספקת את זכויותינו הגזולות. נמשיך בצעדות השיבה עד שנשבור את המצור" אמר. "ישראל תששא בתוצאות של הפרת ההבטחה".

כזכור, אמש חיל האוויר הישראלי תקף מטרות של חמאס בעזה, כתגובה לצרור בלונים חשודים שנחת בשדה סמוך לאחד היישובים במועצה האזורית שדות נגב. במשטרה אמרו כי במהלך הטיפול בפריט התפוצץ מטען קטן שחובר לבלונים, אך איש לא נפגע באירוע. ככל הנראה, תקיפת המטרות הובילה לשיגור הרקטה מהרצועה. בתגובה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות נוספות של ארגון הטרור. בהודעה של דובר צה"ל הבהירו כי הוא "רואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה. צה"ל ימשיך להגן על אזרחי מדינת ישראל ונחוש לפעול נגד כל פעולת טרור מרצועת עזה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו