חיסון מהטבע: 5 המאכלים שיגנו עליכם ממחלות החורף

החורף כבר כאן ואיתו שלל המחלות שמאפיינות אותו, רגע לפני שתלכו לבית המרקחת הקרוב לביתכם- הגיע הזמן שתכירו את התרופות מהטבע שיכולות להועיל ולמנוע את השפעת הבאה

חיסון מהטבע: 5 המאכלים שיגנו עליכם ממחלות החורף
  (צילום: שטארסטוק)

החורף והגשם הם ברכה, אך יחד עם זאת הם גם "סגולה" להצטנן ולהידבק בשלל מחלות ווירוסים. החל משפעת והצטננות ועד לדלקות גרון, ריאות ועוד, הנגרמים לרוב מהמעבר בין קור וחום ולהדבקות מאנשים.

אז איך מונעים את מחלות החורף?

לפני שתחשבו לרוץ לבית המרקחת הקרוב לביתכם, כדי שתדעו שהפתרונות האמיתיים נמצאים ממש מתחת לאף שלכם. כל מה שאתם צריכים כדי לעבור את החורף בריאים ושמחים, הוא לחזק את המערכת החיסונית באמצעות תזונה נכונה, שינה איכותית ופעילות גופנית, ובעיקר דרך הוספת מאכלים שיכולים להועיל ולמנוע את השפעת הבאה.

5 מאכלים שיגנו מפני מחלות חורף:

1.ירקות ירוקים 

לא סתם הצבע הירוק מתקשר לצמיחה ואנרגיה. ירקות בעל פיגמנט ירוק מכילים כלורפיל, המשפר את חיידקי המעיים ובכך את בריאותנו, מעניק ברזל ומחזק את מערכת החיסון, מנקה את הגוף מרעלים ותורם לערנות ותחושת אנרגיה.

החורף הוא בדיוק הזמן להעשיר את התפריט בסלטים טריים שבהם מבחר של עלים וירקות ירוקים, כמו: תרד, חסה, פטרוזיליה, מלפפון ועוד.

מי דמיין שדווקא חסה יכולה למנוע שפעת? (צילום: שטארסטוק)

2. שום 

הסבתות לא טעו כשהפכו את השום לאחד מהתרופות שעוזרות לרפא הכול- החל מעין הרע ועד לדלקת גרון.

השום שידוע כ"אנטיביוטיקה של הטבע", הורג מספר רב של חיידקים שונים ועשיר בנוגדי חמצון המחזקים את הגוף. ביכולתו לגרות את המערכת החיסונית שלנו ובכך לסייע לחיידקי הפלורה של הקיבה להגיע לאיזון.

הכי מומלץ: לחתוך ולאכול אותו חי בתוך סלט או שלל מאכלים, כדי להפיק ממנו את המיטב. אחרי תהליך בישול השום פחות יעיל.

3. כורכום

השורש הצהוב, שהפך לתבלין שנמצא בכל מטבח ממוצע מסוגל למנוע שלל דלקות ומחלות. הכורכום מכיל חומרים המחזקים את מערכת החיסון כמו ויטמין C ואשלגן ובכך גם יוצר פעולות האנטי אוקסידטיות, אנטי סרטניות והאנטי דלקתיות.

כורכום- ימנע את הדלקת הבאה (צילום: שטארסטוק)

4. בצל 

כמו השום, גם הבצל נודע כבעל סגולות רפואיות עוד בזמנים קדומים. הבצל מכילשלל ויטמנים, מינרליים, שמנים, סוכרים, אנזימים, חומצות, חומצות אמינו ועוד התורמים לבריאות הכללית ובחיזוק חיסוני.

הכי מומלץ: לצרוך אותו חי וטרי בשילוב בתוך סלטים או קצוץ עם דבש.

5. פירות וירקות 

פירות וירקות מכל הצבעים עשירים בנוגדי חמצון, ויטימינים ו"אנטיאוקסידנטים", המנטרלים את נזקי הרדיקלים החופשיים בגוף ומסייעים בעיכוב תהליכי הזדקנות, מניעת מחלות ושמירה על מערכת החיסון.

הכי מומלץ: פירות הדר עשירים בויטמין C, כמו כן גם גויאבה, קיווי, תות שדה ופפאיה.

כך גם ירקות כמו גמבה, כרובית, כרוב, עגבנייה וירקות כהים למיניהם.

חורף חם ובריא!

===================

המידע באדיבות מומחי התזונה של חברת הרבלייף

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הכול מרוסס ומהונדס גנטי
יאיר | 23-04-2019 8:58
ממש בריא להרעיל את עצמכם מעלים מרוססים.