האם מותר להקים ישובים בלי אישור?

האם מותר להקים ישובים בלי אישור?

על רקע הארועים האחרונים, בהפ פינוי עמונה ביום חמישי האחרון וההפגנות נגד מעצר הקטינים בשב"כ, הרב שלמצה אבינר קובע כי אסור להתעמת עם כוחות הבטחון: "אלה אינם שוטרים תורכים או חיילים בריטים. אלא עם ישראל"

author-image
הרב אבינר: "אסור להתעמת עם כוחות הבטחון"
  (צילום: דוברות מטה בנימין; תמונה קטנה: יוסי זמיר/ פלאש90))

האם מותר להקים ישובים על גבעות או מקומות שונים בארץ, כאשר אין אישור ממשלתי על כך?

הנושא מתחלק לשלושה חלקים.

א. אסור לעבור על החוק.  יש לממשלת ישראל ולכנסת סמכות לקבוע סדרים במדינה, הן מדין מלך, שלכנסת יש חלק מסמכויות המלך, כדברי מרן הרב קוק בשו"ת משפט כהן, הן מדין טובי העיר שנבחרו ויש להם סמכות לגבי ענייני העיר, ומה לי טובי העיר ומה לי טובי המדינה, הן מדין דינא דמלכותא דינא, שנוהג גם בארץ ישראל לפי רוב הראשונים.  גם הסברא הפשוטה מחייבת, שחייב להיות סדר, ולא כל אחד את הטוב בעיניו יעשה, אם לא כן, תהיה כאן אנדרלמוסיה, שכולם יסבלו ממנה. חוק זה חוק.

ב. אלא שחוק זה אינו חוקי. אי אפשר למנוע מיהודים להתיישב בכל מקום בארץ ישראל. אדרבה הממשלה היא שצריכה ליזום, ואם אינה יוזמת זה חטא . וקל וחומר, אם אנשים פרטיים יוזמים, אסור להפריע להם.  כמובן, אם זה סותר תוכניות בניה, כגון שצריך לעבור פה כביש, או רוצים לבנות בריכת שחיה או בית ספר, ודאי חייב האדם הפרטי לכבד חוק זה.

אך בנידון שלנו, מה הסיבה שמונעים? בטיעון שכאילו אלו אדמות ערביות. הרי זה שקר וכזב. כיצד פתאום חלקי ארץ ישראל נעשו ערבים? דוד ושלמה לא היו ערבים. יהודה המכבי לא נתן להם את השטחים האלה ולא בר כוכבא. אלא הרומאים כבשו, ואחר כך באו עוד כובשים, וארצנו עברה מיד ליד, עד שהגיעה לתורכים, ומהם לבריטים, והם יצרו מדינה שקראו לה ירדן ונתנו אותה לערבים.

הרי כל אדם ישר מבין שיש כאן שרשרת של גנבים. ומה שיש ערבים שיושבים פה כמה עשרות שנים, אין זה מקנה להם בעלות, אדרבה עליהם לשלם שכירות על כל השנים האלה. זאת ועוד, גם אם זו בעלות שקרית ומזוייפת, בפועל בעולם לא גירשו מתיישבי הגבעות שום ערבי מביתו, אלא נהגו לפנים משורת הדין, כתשובתו של מרן הרב קוק לקק"ל (מאמרי הראיה 252), אלו מדובר בשטחים בבעלות ירדנית כללית,שמלך ירדן העניק במתנה לנתיניו. אך כאמור האמת היא שכולם גנבים: התורכים, הבריטים והירדנים.

אם כן, יש כאן התנגשות בין החוק הישראלי לבין התורה והאמת. לכן החוק הישראלי בטל ומבוטל. זה מזכיר טענת הנציב העליון הבריטי למרן הרב קוק בכך שהוא תומך בעליה בלתי חוקית. השיב לו מרן הרב: כאשר יש סתירה בין חוק לאומי לבין חוק בינלאומי, החוק הבינלאומי גובר. שאל הנציב: איני מכיר חוק בינלאומי המתיר עליה לארץ? השיב מרן הרב: התנ"ך.

ג. יחד עם זה, אסור להתעמת עם כוחות הבטחון, לא צבא, לא משמר הגבול, לא משטרה, לא שב"כ, לא מוסד. בכלל, אסור להתעמת עם אף יהודי. זו שנאת חינם ועל זה היה חורבן. אלא כל מה שמבקשים כוחות הבטחון, יש לבצע, באהבה ואחווה ושלום ורעות. לא להתנגד, ואף לא להעליב. גם להעליב יהודי, זה חמור מאוד. קל וחומר חייל או שוטר. אלא הכל מתוך ידידות. אלה אינם שוטרים תורכים או חיילים בריטים. אלא עם ישראל. ואהבת לרעך כמוך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
דברי הרב אבינר
אמנון וייס | 06-01-2019 11:30
מציע לרב לעשות ולא לדבר.מדוע כב,הרב לא ישבות שביתת שבת מול משרד רוהמ על ההתעללות בנערים ? אם הם פשעו יש בית משפט !!!
2
אתה פשוט סמרטוט
איכס | 06-01-2019 11:46
בלתי נסבל, אי אפשר לקרוא אותך יותר
הרב אבינר
אליהו | 06-01-2019 15:37
גם אם לא מסכימים צריך לכבד תח(אישית אני לא מסכים גם בכמה ענינים אבל אני משאיר את זה ליצמי ולא מפרסם...)
3
...
... | 06-01-2019 12:03
אז מה צריך לעשות ???? להגיש את הלחי השנייה .... כמו שכתוב בפירוש בתורת ישו הנוצרי.... זה לא משנה אם הם יהודים או לא !!! מי שנלחם נגד התיישבות עם ישראל בארצם הוא אוייב, אוייב מר, ואם הם יהודים זה עוד יותר גרוע, אין פה לא דינא דמלכותא ולא כלום, יש רשעות ורוע שצריך לעמוד נגדו ולהילחם איתו !!! ואם נכנעים לרוע, זה נעשה אחר כך יותר גרוע !!! ואם אין דרך אחר אז אין מנוס ממלחמת אחים !!!
יותר גרוע מהבריטים בזמנו .
חיים | 06-01-2019 13:00
הרב אבינר טעה בגדול - הוא אומר:השבכניקים אינם טורקים או חיילים בריטיים ומתנהגים גרוע ביותר. היכן גר הרב במדינת ישראל?? הוא לא יודע על ההתעללות?
4
צריך לציית לחק
התמים | 06-01-2019 13:41
הרב אבינר מתנה ציות לחוק בכך שהחוק יהיה תואם את משנתו המדינית ופרשנותו לתורה. מתק שפתיים שמסתיר השקפה קיצונית. חוק הוא חוק. אם אינו מוצא חן בעיני מאן דהוא - שיפגין מול הכנסת, לא יפר אותו. אם כל אחד יכבד רק חוקים שמקובלים עליו - אנה אנו באים ? הקריאה לא לפגוע בשוטרים ובחיילים היא קריאה במקומה, הצרה היא שהצעירים מזהים קריצת עיין וכאילו לא ממש יש כוונה שלא יפגעו ברשויות החוק. עובדה.
5
זה שיטת משפחת מלמד כסף תמורת ארץ ישראל
גבעת האולפנה | 06-01-2019 16:53
לא מתעמתים עם כוחות הביטחון וסוגרים דיל פינוי ללא כל מאבק או מחאה בתמורה למיליונים למוסדות הישיבה כסף תמורת ארץ ישראל אם להם מותר גם לרב אבינר מותר
6
"אסור להתעמת עם צבא יוון"
ישי | 06-01-2019 17:32
(סבא רבא של הרב אבינר ערב חג החנוכה)
7
אני רק שאלה
מוישלה הפוסק | 07-01-2019 0:04
רבנו, לא הגיע הזמן לצאת לפנסיה? אחרי שנכשלת בהובלת המאבק בגוש קטיף, יחד עם הרב דרוקמן ועוד רבנים שלא היה להם אומץ לפרוץ את הגדרות, תתמקד בישיבה, בשות, עזוב את הנהגת הציבור לאחרים.
8
האם מותר לשתף פעולה עם מנגנון הגירוש
מנדל | 07-01-2019 12:22
כמו שאבינר עשה בזמנו. האם מותר לחנוק כמעט עד מוות בחור שמנסה לחסום גיפ צבאי מלהרוס גוש קטיף כמו שאבינר הרשע עשה? האם מותר לכתוב תשובות בלי מקורות בכלל ולכתוב מה שאתה מרגיש? אם כן אבינר הרב שלך.