פינוי עמונה: נתניהו מטיל אחריות על מזכירו הצבאי - סרוגים

פינוי עמונה: נתניהו מטיל אחריות על מזכירו הצבאי

רה"מ הורה לרמטכ"ל לזמן את מזכירו הצבאי הסרוג, אבי בלוט לבירור, בטענה שלא העביר בזמן לכוחות צה"ל את ההנחיה שלא לפנות מעמונה את הצעירים והמשפחות ששהו על ההר

פינוי עמונה: נתניהו מטיל אחריות על מזכירו הצבאי
  (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

ראש הממשלה נתניהו ביקש מהרמטכ"ל גדי איזנקוט לזמן למחר (שישי) את מזכירו הצבאי אל"מ אבי בלוט לבירור, בטענה שלא העביר בזמן את הנחייתו לבטל את פינוי עמונה הקשה שהתרחש הלילה.

לפי "חברת החדשות", ראש הממשלה הוראה ביום רביעי בלילה שלא לבצע בחמישי בבוקר את פינוי הצעירים והמשפחות מהמקום, אך מתחקיר ראשוני עולה כי בקשתו שהועברה רק בשעות הבוקר התקבלה מאוחר מדי לאחר שהפינוי כבר החל.

משעות הבוקר המוקדמות החל פינוי עמונה, שכלל מקרי אלימות קשים, כאשר כמאתיים צעירים התבצרו בשני קראוונים, שהוצבו לפני 3 שבועות לזכר התינוק עמיעד ישראל. לפי עדויות מהפינוי, השוטרים פתחו בירי כדורי גומי ורימוני הלם וגז נגד המוחים ובני הנוער במקום והשתמשו בפינוי באגרופנים ובאלות. כתוצאה מהירי נפצעו 55 בני נוער בהם כמה עם פגיעות ראש קשות שנזקקו לטיפול רפואי.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
רבותיייייייי בכל הנוגע לחוק הגיוס, ועל השנאה
רבותיי | 03-01-2019 23:10
רבותיייייייי בכל הנוגע לחוק הגיוס, ועל השנאה שמתפשטת בנו ואוכלת בנו כל חלקה טובה. האם מישהו חושב שאין באמת סכנת גיוס? דהיינו סכנת שמד וזימה.... האם היהדות הרחדית לא צריכה להילחם על כל נפש מישראל? דהיינו בנים ובנות... ממתי נהיינו כאלו רופסים? החילונים תמיד בודקים מה הקו האדום אצלנו, ושם הם מציבים את קו המלחמה. כשהם ראו שאצלנו עניין הגיוס הוא בנפשנו, הם לא העזו לחוקק חוקים כאלו. כשהם רואים פשרנות והסכמות, הם מגדילים את התיאבון בהתאם. האשמה תלויה במי שפתח להם את הדלת, והראה להם שניתן לקחת את החלשים. הם לימדו אותם שיש מקום לפשרנות, ועכשיו התור שלהם לקחת את המושכות לידיים ולהחליט מי כן ומי לא. מכם ובכם - איני מעמיד שונאים אלא מכם עצמכם. וכפתגם העולם: מה שאדם יכול לפגוע לעצמו, עשר שונאים אינם יכולים. והגאון ישראל מרנן ורבנן הצדיק הגאון ר' משולם דוד הלוי סאלאווייציק שליטא אמר שמצוה גדולה לעשות הכל להרעיש עולמות נגד הגזירה הנוראה של גיוס הבנות בארץ ישראל שכל גדולי הדור הקודם פסקו על זה יהרג ואל יעבור וביקש למסור בשמו דברים אלו. קחו דקה למחשבה. שניה של חשבון נפש אמיתי, עם עצמכם, לאן התדרדרנו??? לאן? לאן? לאן??? המלחמות הפנימיות הן 'העתק הדבק' מדויק ממה שהיה בזמן החורבן, שכלל ישראל התפלג בתוכו, וככה נגרם החורבן, כמבואר בחזל.
2
רמאי ואגואיסט
דוד | 03-01-2019 23:45
1. איך בסוסיא ואל אחמר העבירו לו בזמן ? 2. פשוט רשעות, ככה להאשים אחרים כדי להינצל.
3
ביבי משקר וזורק האחריות על בלוט הסרוג
יוסי | 04-01-2019 0:56
ביבי הביתה!
4
ביבי שקרן אבל לא זה העניין
התמים | 04-01-2019 6:48
העניין הוא שהמתיישבים והמתבצרים בעמונה סיגלו לעצמם מחשבה שמותר להם לפעול בניגוד לחוק כדי לכפות את דעתם על המדינה. זו המדינה היחידה שיש לנו. אל תפוררו אותה מבפנים. אתם יהודים ולא פורעי חוק ערבים. חכו לקבלת הרישון המתאים. אל תפעלו בניגוד לחוק. אם לא יינתן לכם היתר - תפגינו מול משרד ראש הממשלה, תשמיעו קולכם ונסו לשכנע באורח חוקי. לא בכוח. אין לכם מנדט מהקבה להרוס את המדינה.
לא נכון
אלישע | 04-01-2019 11:58
המציאות היא שהמדינה לא מאפשרת להם לממש את מה שקנו, וכשזה החוק אי אפשר שלא להיות פורע חוק, ומי שכעת אשם בזה זה שר הביטחון.
5
האחריות כולה מוטלת על הפורעים האנרכיסטים
בושה | 04-01-2019 7:55
פוגעים בחיילים == מחבלים!
חסיד שוטה
חרפה | 04-01-2019 12:00
של ביבי, מה שהוא לא יעשה אתה תהיה בטוח שזו האמת, כבר מזמן זה לא עניני.
6
די לשימוש בנערים בהפגנות
אורה | 04-01-2019 9:05
נזק גופני ונפשי. די. שיצאו מבוגרים להפגין. ואם אין שלא תהיה הפגנה. נער מול שוטר מחומש זה לא כוחות.
7
הפינוי
אנונימי מימי | 04-01-2019 12:30
ממש לא מתאים למדינת ישראל ולראש הממשלה לבצע פינו משטחים של עם ישראל מבראשית פשוט מאוד עצוב שבאדמות של מדינה יהודית עושים וממשיכים מה שעשה שרון לעם ישראל פשוט דוחה שבת שלום
8
ראשי ישיבה שולחים את תלמידיהם ונשארים בבית
סבג | 04-01-2019 13:32
זה הרמה של אנשי החינוך היום
9
אם משהו באמת מאמין לביבי הוא עיוור במצב חמור
משה | 04-01-2019 14:57
עד מתי נמשיך להגיב יפה כל כך על היריקות מהאדם הזה?
10
שנתניהו מת הוא נתניהו טוב. אפילו מצוין
עוד הוכחה! | 13-02-2019 16:53
אכן