בוארון: בנט ושקד לא עשו כלום, רק סמוטריץ' פועל - סרוגים

בוארון: בנט ושקד לא עשו כלום, רק סמוטריץ' פועל

מנהל מטה המאבק נגד פינוי עמונה, בראיון לסרוגים לאחר האירוע הקשה הלילה: "6 שנים האדונים הנכבדים, 'הימין החדש', סו קולד, היו בשלטון ולא עשו כלום", מאשים את בנט ושקד

בוארון: בנט ושקד לא עשו כלום, רק סמוטריץ' פועל
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

פינוי עמונהלאחר הפינוי האלים כאשר 3 נערים שנפצעו הבוקר (חמישי) עדיין מאושפזים בבתי חולים בירושלים, אביחי בוארון, מנהל מטה המאבק נגד פינוי עמונה, בראיון לסרוגים מאשים את ראש הממשלה בהשהיית אישור החתימה ובעקבותיו הפינוי האלים: "אם אתה מתנחל, כנראה שאתה שווה קצת פחות".

זמן קצר לאחר הפינוי האלים, אומר בוארון: "המצב קשה מאוד, 55 נערים פצועים פגיעות ראש וגפיים, בפינוי השתמשו בכדורי גומי, גז מדמיע, רימוני הלם ואגרופנים. אני לא יודע להסביר למה היה פינוי כזה אלים, אני חושש כי המערכת כולה התירה רסן סביב הסיפור".

על האלימות הפיזית של השוטרים אומר: "אני מגנה אלימות משטרית נגד נערים, אני מחנך את הילדים שלי לא להרים ידיים על אף אחד. גם לנערים שהיו בסערת רגשות אמרתי לא להרים ידיים. יחד עם זאת שמפעילים כוח כל כך אגרסיבי כלפי נער – אתה לא יכול שלא להבין את הקושי שאיתם הם מתמודדים".

טובת ראש הממשלה שיחתום על היתר לפני הבחירות

על ראש הממשלה ושר הביטחון אומר בוארון: "אנחנו מאוד מאוכזבים וכואבים על ההתנהלות של ראש הממשלה. בשנתיים האחרונות פעלנו בעדכון עם הלשכה שלו".

"התיקון היחיד של רה"מ זה להודיע שהוא נותן היתר עסקה שהוא מאשר את חתימתו ולממש את זכות הקניין הבסיסית, זכות יסוד ולרשום את הקרקע על שמנו, ובמקביל לאפשר להקים חווה חקלאית. ביקשנו את הדבר הכי קל -היתר לחווה חקלאית, זה הכי פשוט והכי פחות מורכב".

"אני מקווה לטובתו שיתן לפני הבחירות את ההיתר כדי שהאמון הציבורי שנשבר הבוקר כלפיו ישתקם אם הוא יעשה את זה", מרמז בוארון על סיכויי הצבעה בציבור הימני.

ומוסיף על כל ההליך המשפטי: "רכשנו מעל 40 דונם בכסף פרטי של תורמים ומשקיעים ששמו 6.5 מיליון ש"ח שנמסרו לבעלים של הקרקעות מירדן וכל רחבי תבל, בהתנהלות מקצועית ומדייקות על ידי ערביסטים, מתרגמים ועורכי דין. מבחינה משפטית העסקאות נבדקו על ידי כל הגורמים הרלוונטיים במנהל האזרחי ואושרו על ידי קצין מטה אפוטרופוס, והן על ידי קמ"ט מדידות וקמ"ט מקרקעין והן על ידי הייעוץ המשפטי במנהל האזרחי והן על ידי אלוף פיקוד שהעביר את חוות דעתו שמבחינה ביטחונית הוא לא מתנגד למימוש העסקאות".

"כל מה שנשאר אחרי העבודה המדוקדקת והסיזיפית במשך שנתיים, ואחרי כל התהליך והמיליונים שהושקעו, מה שנשאר זה שמחכים שראש הממשלה בחתימתו כשר ביטחון יאשר בדרג המדיני את העסקה. אנחנו מחכים כבר 10 חודשים וזה לא קורה".

אדם שגר ביו"ש הזכויות נרמסות

החווה החקלאית על שם עמיעד ישראל והקרוונים שהוקמו בעמונה היו לפי בוארון הזדמנות פז חוקית לנצל את ההזדמנות לסגור מעגל של פינוי עמונה ערב הבחירות ולהראות לציבור, שכבר בקדנציה הנוכחית שבה נאלץ לפנות את עמונה לפני שנתיים בגלל בית המשפט שעכשיו הוא מחזיר את האחיזה הישראלית ליישוב, אבל "לצערי הרב הוא לא עשה את זה. זה לא החזיר את הכבוד הלאומי לראות שוב את הדגל מונף ולא כאנשים פרטיים לממש זכויות קניים במקרקעין שרכשנו. כנראה שאם אתה מתנחל אתה שווה קצת פחות, ועוד התווסף חטא על פשי: אפילו זכת המחאה אי אפשר כבר לתת לתושבי יהודה ושומרון".

הפינוי של 200 הבחורים שהצטרפו לעלייה לעמונה ובאו למחות נעשה בצורה אלימה וכוחנית, לפי בוארון "בכל אירופה ובדמוקרטיות חזקות כנגד הפגנות מאוד קשות, הממסד לא יוצא מגדרו ומכיל את ההפגנה, ובישראל – שההפגנה היא לא על חצי אחוז במחיר הדלק, אלא על ערכים הציוניים שלנו: אהבת הארץ והרצון להפריח את הארץ הזאת, נעשה פינוי בלי שום אמת מידה ציבורית וערכית. מה זה? מאיפה זה בא? התחושה שלי כאדם שגר ביו"ש מאד מאוד קשה, הזכויות נרמסות".

בוארון מדגיש שלא הייתה הוראה מבית המשפט לפנות, וזה לא המקרה כמו בחאן אל אחמר שם ישנה הוראה מבית המשפט לפנות. במקרה של עמונה "עתרנו לבית המשפט כדי שיתן צו מניעה למנוע את הפינוי כיוון שהאדמות שלנ. ידענו שירצו לפנות ולכן הגשנו עתירה. בית המשפט קיבל את העתירה אבל בסופו של ההליך המשפטי לא ניתן לו. בחאן אל אחמר שבית המשפט אמר שיש חובה לפנות – ראש הממשלה לא פינה, וכאן שבית המשפט אמר לא לפנות – פינו".

בנט ושקד לא עשו כלום בממשלה, סמוטריץ' היחידי שפועל

בוארון מאשים את כל ההתנהלות של הממשלה בכל הקשור לשוויון זכויות ביהודה ושומרון: "למה תושב יו"ש שרוכש קרקע צריך לקבל אישור ממשרד הביטחון בגלל שיש להם שיקולים מדיניים? זה לא מעניין אותנו. בכל מקום אחר לא ידברו על שיקולים מדיניים. ביהודה ושומרון לא חלים הכללים הנורמטיביים שחלים בכל הארץ, והחיים ביו"ש הם סיוט במובן הזה בכל הקשור לפיתוי תשתיות, פיתוח תקצבים, בנייה, תכנון ותחבורה ציבורית – בכל הקשר, אפס פיתוח.  זו מציאות החיים. לא נמצאים אפילו בספר התקציב. אתה יודע שיש בעלי 5 בתי ספר שכולם בקרוונים כי אין אישור לבנות?".

על המערכת הפוליטית, בוארון אומר שבנט ושקד לא פעלו למען שוויון הזכויות יהודה ושומרון: "שש שנים האדונים הנכבדים, הימין החדש, סו קולד, היו בשלטון בקבניט וסביב שולחן הממשלה, וגם במשרד המשפטים עצמו ולא עשו כלום. למה נבחרתם אם לא ליישם מדיניות? בנט ושקד לא פעלו להחיל נורמטיביזציה  ליהודה ושומרון נקודה.

"היחיד שעושה בכל יכולתו הוא בצלאל סמוטריץ', הוא היחיד שמבין את המטריה, הוא עו"ד ומשפטן ומוכשר, הוא מבין את כללי המשחק וחותר לשנות את כללי המשחק והוא עושה את זה כמספר 8 במפלגה".

"מי שאמון פה על כל השיקולים המשפטיים הוא היועץ המשפטי לאיו"ש, שזה בעצם אלוף משנה אייל טולדנו. למה שאלוף משנה יחליט על חצי מליון תושבים אזרחי ישראל ומה תהיה הפלטפורמה המשפטית? מי אתה בכלל? אתה נבחר ציבור? אתה מחוקק?".

שקד הובילה שינוי

לשכת שרת המשפטים: "השרים שקד ובנט העבירו את חוק ההסדרה, שקד במשרד המשפטים הובילה לשינוי עמדות המדינה בבג"ץ, להחלת סעיף 5 ביו"ש, להסדרת מצפה כרמים, לנורמליזציה והשוואת החקיקה ביו"ש, קצת צניעות והכרת הטוב לא מזיקה אף פעם"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
כי סמוטריץ ברמה של נוער הגבעות
עפרה | 03-01-2019 15:26
אין לו שום רמה ממלכתית אינטלגנטית הוא ללא שום נסיון חיים בתחום הצבאי או האזרחי בקיצור נער גבעות מגודל
פחחחח...
שפוי | 04-01-2019 14:22
סמוטריץ' הוא אחד החכים היותר אינטלגנטיים בכנסת. לא אני אומר את זה, אומרים את זה יריביו מבית ומחוץ - בנט וכבל. אז בחייאת, את העצבים שלך תפרקי במקום אחר.
סמוטריץ
ציון | 03-01-2019 17:38
בין היחדים שפועל ומחוקק.כנראה שאת לא מבינה הרבה.השבוע אפילו איתן כבל שיבח אותו על עשייתו בכנסת
סמוטריץ הוא אחד מהלכים החכמים והחרוצים ביותר
רק אני | 03-01-2019 17:21
הוא איש עשייה והוא חכם והוא מוכשר והוא קולח בדיבורו ויש לו את הצורה הנכונה. אחד הפוליטיקאים המבריקים שיש היום.
עפרה נערת הערים בואי תצילי את עם ישראל
החוזה | 03-01-2019 16:17
כל זב או זבת מקלדת כבר מחלקת ציונים. תהיא ממלכתית עד שיקברו את מדינת היהודים בקבורת חמור ותשארי את וכל המזרוחניקים בהשתחוויה לדגל של מדינת כל פלשטינה.
2
אנחנו העם
כ | 03-01-2019 15:37
עצוב ביותר,סתימת פיות וחוסר דמוקרטיה
3
סמוטריץ פעל ו.... מה יצא מזה????
רוני | 03-01-2019 15:38
לפעול בלי להצליח הרבה יכולים דרך אגב סמוטריץ זה אותו אחד שעמד בבמה בעפרה וצעק במקרופון ש בלי עמונה אין קואליציה? ו..... עמונה פונתה והקואליציה נשארה עדיף תוצאות על דיבורים כמו חול ללא עשיה
מה היא עשתה? כלום! בצלאל עושה יותר ממנה כח"כ!
אחד | 06-01-2019 17:37
לחכ ,שאפילו לא נמצא בהובלה , יש את הכח של שרה שלא עושה אלא מדברת? חוץ מבגצ ההתיישבות לא מעניינת אותה!
כל אחד פועל איפה שהוא טוב
רותי | 05-01-2019 18:18
סמוטריץ חזק מול המצלמות ושקד חזקה מחוץ למצלמות מה ששקד עושה מחוץ למצלמות זה בנין לדורות מה שסמוטריץ מציג מול המצלמות לא מרגש אף אחד ובעיקר שאין לזה שום משמעות חוץ מהרחקה של העם מהאידיאולוגיה
4
ואחר כך הם יצביעו ליכוד...אז די להתבכיין
רק עוצמה יהודית תעשה | 03-01-2019 16:09
סדר!
נכון. עד הבחירות נשכח הכל..
עופר | 06-01-2019 16:16
ונצביע ליכוד
5
מתי תפנימו
התמים | 03-01-2019 16:55
ישראל אמורה להיות מדינת חוק. מה הרעיון שאימצתם - לכפות על המדינה בכוח לפעול בהתאם לרצון שלכם ? מאיפה הגיע רעיון העיוועים הזה ? אתם, אדוני הארץ, ממוטטים את המדינה מבפנים. להפגין בעד התנחלות - מותר ומקובל. להתנחל בניגוד לחק וללא היתר - אסור בתכלית האיסור. מה כאן לא ברור ??????
זו לא שאלה של חוק
ניר | 03-01-2019 17:07
החוק שאתה מדבר עליו הוא במקרה הטוב חוק סדומי
6
תגובה
גדי היכל | 03-01-2019 17:02
בושה וחרפה לממשלת הימין,מה אם כן הבשורה עם הקמתה של מפלגת הימין החדשה ? מעבר לכך,שאין ברכת הרבנים וכל פעם אנו מתבשרים על כוכב אחר מחוזר מטעם מפלגה זאת איזו בשורה,מפלגה כזאת מביאה ? גם אם קרולין גליק הצטרפה.
7
מעניין למה תמיד נטפלים אליכם?
אלי | 03-01-2019 17:53
הבית הפרטי שלכם הוא לא הכבוד הלאומי. בכל מקום בארץ בעלות על הקרקע לא פוטרת את הצורך באישורי בניה.
בכל הארץ צריך אישור מהשלטון המקומי
שפוי | 04-01-2019 14:21
ופה יש אישור כזה. לא רק אישור, עידוד ממשי. ראש המועצה עלה איתם לקרקע. אלא מה? יש חוק סדום הקובע שצריך גם אישור מדיני 'היתר עסקה' משר הביטחון (יור הליכוד, אם לא ידעת), כדי שיוכלו לתקוע את ההתיישבות. חוק גזעני ומפלה שכזה - מצווה להפר.
8
צניעות והכרת הטוב על מה?
שלומית ולצמן | 03-01-2019 20:58
על זה שריסקת את הימין ובגדת החברים מאה ימים לפני בחירות? גברת יפיופה?
9
סמוטריץ:" נתניהו , תודה רבה על הפינוי"
יהודה | 04-01-2019 7:12
בשבילו הפינוי היה מצויין רק כך הוא יכל להשאיר את עצמו בכותרות בתקופה הזו הרי חוץ מרעש וצלצולים הוא לא מביא שום תוצאות ב 4 שנים ישב כמו פודל על הכיסא ואיים על כולם בלי לממש שום איום שלו
10
שקד היא היחידה שהצליחה להילחם בהרכב
בית המשפט | 06-01-2019 14:16
שקד הצליחה לשנות את מבנה בית המשפט. זה נראה לכם פשוט?? יש היום יותר שופטים דתיים ומתנחלים. סמוטריץ יכול להמשיך לצעוק במיקרופון
11
צודק לגמרי! אין על סמוטרי'ץ, שקד מצטלמת יפה
. | 06-01-2019 17:39
חוץ מבגץ לא עשתה דבר לטובת הציבור.