דירוג: אלו ח"כים הגישו הכי הרבה הצעות חקיקה? - סרוגים

דירוג: אלו ח"כים הגישו הכי הרבה הצעות חקיקה?

עם פיזור הכנסת ה-20, מאגר החקיקה הלאומי הציג דירוג של הח"כים שכיהנו לפי מספר הצעות החוק שהגישו. שיאני החקיקה הם שולי מועלם-רפאלי, משה גפני ובצלאל סמוטריץ', בעוד שבחלוקה לסיעות הליכוד מובילה בדירוג

דירוג: אלו ח"כים הגישו הכי הרבה הצעות חקיקה?
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

הכנסת ה-20 ננעלה השבוע באופן רשמי עם סיום מרתון החקיקה שנקבע לאחר פיזור הכנסת. לרגל סיום הפעילות, מאגר החקיקה הלאומי פרסם היום (חמישי) דירוג של חברי הכנסת שכיהנו בארבעת השנים האחרונות על פי מספר החוקים שהוגשו על ידיהם והועברו במהלך פעילות הכנסת.

על פי הנתונים, שיאני החקיקה הם הח"כים מהסיעות הדתיות: ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) מובילה את טבלת החקיקה עם 13 חוקים, ומיד לאחריה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) עם 12 חוקים וח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) עם 11 חוקים. יו"ר הקואליציה דוד אמסלם (הליכוד) נמצא אף הוא בחמישה הראשונה עם 10 חוקים שהעביר בכנסת הנוכחית, ולאחריו חברי הכנסת דוד ביטן (הליכוד) ואורי מקלב (יהדות התורה) עם 8 חוקים כל אחד.

דירוג חברי הכנסת

כאשר בודקים את הנתונים לפי הסיעות השונות, ניתן לראות כי מפלגת השלטון מובילה את טבלת אישורי החוקים בכנסת עם 49 חוקים. מיד לאחריה סיעת המחנה הציוני עם 42 חוקים, ובמקום השלישי תופסת את מקומה סיעת כולנו בראשות שר האוצר משה כחלון עם 33 חוקים. את המקום הרביעי בדירוג חולקים מפלגות יהדות התורה והבית היהודי עם 27 חוקים כל אחת.

חלוקת הצעות החוק לפי סיעות

בתחום השאילתות מובילים את הטבלה חברי האופוזיציה. ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) מוביל את הרשימה עם 130 שאילתות, מיד לאחריו ח"כ ג'בארין (הרשימה המשותפת) עם 102 שאילתות ובמקום השלישי ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) עם 80 שאילתות. בראש טבלת השואלים מהקואליציה נמצאים חברי הכנסת משה גפני עם 63 שאילתות, ח"כ אורי מקלב עם 40 שאילתות ובמקום השלישי ח"כ שרן השכל (הליכוד) עם 39 שאילתות.

דירוג השאילתות

חלוקת השאילתות לסיעות מעניינת לא פחות: בראש הרשימה נמצאת סיעת הרשימה המשותפת עם מעל ל-500 שאילתות, מיד לאחריה במקום השני סיעת המחנה הציוני- גם היא מהאופוזיציה- עם יותר מ-400 שאילתות, ובמקום השלישי מוצבת סיעת יש עתיד עם מעל ל-300 שאילתות. מפלגת השלטון – הליכוד- נמצאת במקום הרביעי עם 170 שאילתות, מרץ ויהדות התורה במקום החמישי עם קרוב ל-130 שאילתות כל אחת, כאשר דגל התורה לבדה הגישה 108 שאילתות.

חלוקה לסיעות

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו