"אוהב העם והארץ": נתניהו נפרד מהרב אלישע וישליצקי - סרוגים

"אוהב העם והארץ": נתניהו נפרד מהרב אלישע וישליצקי

ראש הממשלה, יו"ר הכנסת ועשרות חברי כנסת הביעו צער וכאב עמוק על פטירתו היום (רביעי) של הרב אלישע וישליצקי. נתניהו: "אהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל - וכך נזכור אותו תמיד"

author-image
"אוהב העם והארץ": נתניהו נפרד מהרב אלישע וישליצקי
  (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

ראש הממשלה, יו"ר הכנסת ועשרות חברי כנסת הביעו צער וכאב עמוק על פטירתו היום (רביעי) של הרב אלישע וישליצקי. "הוא אהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל – וכך נזכור אותו תמיד", כתב נתניהו בהודעת אבל ששיגר.

והוסיף: "‫אני מביע צער עמוק על פטירתו של הרב אלישע וישליצקי, מרבני הציונות הדתית. הרב וישליצקי תרם תרומה אדירה לייסוד הגרעינים התורניים שמסייעים רבות לחברה הישראלית בכל רחבי הארץ".

דמותו תחסר לכולנו

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר: "כאיש מעשה היה ממובילי מהפכת הגרעינים התורניים וכאיש רוח כתב ספרים רבים ולימד אלפי תלמידים את יסודות אמונת ישראל ברוח תורת ארץ ישראל. דמותו, שכרכה בלי הפרד תורה עם דרך ארץ, תחסר לכולנו. תנחומים למשפחתו היקרה, יהי זכרו ברוך.״

שר החינוך ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט אמר על הרב אלישע וישליצקי: "מגדולי אנשי האמונה בדורנו, נלקח מאיתנו. הרב אלישע אהב כל יהודי ונמנה בין תלמידי החכמים המרבים שלום בעולם. בענווה גדולה, באמונה ובאהבה תמימה הוא חיבק כל אחד ואחת כדי להכניס אותם לתוך האוהל. הרב תרם תרומה עצומה בהקמת הגרעינים התורניים ומוסדות חסד נוספים שהרבו טוב בעם ישראל".

מפלגת הבית היהודי אבלה יחד עם כל עם ישראל על הסתלקותו של הרב אלישע וישליצקי. בהודעה שהוציאו, הספידו: "הרב אלישע העמיד אלפי תלמידים בכל הארץ והיה מורה דרך לסוגיות ציבוריות ולאומיות. החלל שהשאיר, משמעותי עוד יותר בימים אלו של בירור דרכה הציבורית של הציונות הדתית".

ח״כ ניסן סלומינסקי יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט: "הרב אלישע וישליצקי, ידיד אמת ויקר, היה ממובלי רבני הציונות הדתית ומהמנהיגים ואנשי הרוח הבולטים בדורנו. אדם חכם, ישר, נעים הליכות, אשר העמיד תלמידים רבים, גרעינים תורניים ועמד בראש בית המדרש מהות, לוחם למען ארץ ישראל, תורת ישראל וחיבור בין כל עם ישראל. "חבל על דאבדין ולא משתכחין". יהי זכרו ברוך.

החברותא שלי בישיבת מרכז הרב

סגן שר הביטחון והמועמד לראשות הבית היהודי חה"כ הרב אלי בן דהן: "זכיתי שהרב אלישע וישליצקי היה החברותא שלי בישיבת מרכז הרב. מאז לא נפרדו דרכינו. ראיתי את השפעתו הרבה על כל חלקי עם ישראל במאור פנים, בסובלנות ובדיבור בגובה העיניים לכל אדם באשר הוא. היה הדמות הרוחנית האדירה שמאחורי הגרעינים התורניים ברחבי הארץ. לכתו היא אבידה גדולה לעם ישראל כולו. זכר צדיק וקדוש לברכה."

מפלגת האיחוד הלאומי מבכה על לכתו של רבנו הרב אלישע וישלצקי זצ"ל. "הרב לימד אותנו בחייו מהי מסירות נפש למען עם ישראל עת כיתת רגליו ברחבי ארצנו להאיר את אור התורה והאמונה. בענווה עצומה ,מתוך אהבת האדם והארץ חינך הרב אלישע ציבור גדול ,אנשי גרעינים, תנועות נוער, ישיבות ומדרשות ,אנשים חילוניים, מסורתיים ודתיים לתורה ויראת שמיים".

הוא ימשיך לחיות איתנו

ח"כ בצלאל סמוטריץ' ספד לרב אלישע וישליצקי: "היה יהודי צדיק במלוא מובן המילה".

עוד סיפר כי הרב "היה עובר מעיר לעיר יום ולילה ומלמד תורה בפשטות ובאהבה בוערת לכל אדם ובענווה יוצאת דופן. בשותפותו הגדולה במפעל הגרעינים התורניים הוא הרים דגל של שותפות עמוקה וכנה בין ערכי הציונות הדתית לציבור הרחב במדינת ישראל. המפעלים הגדולים להם היה שותף הרב אלישע ימשיכו להאיר את מדינת ישראל באור נפלא של גאולה ובכך הוא ימשיך לחיות איתנו. צדיקים במיתתם קרויים חיים."

ח"כ שולי מועלם רפאלי (הימין החדש) אומרת בתגובה לפטירתו של הרב אלישע וישליצקי: "היווה השראה לכולנו. הוא פעל בכל דרך לחיזוק הזהות היהודית בקרב כלל ישראל בין היתר בהגדלת החיבורים לגרעינים התורניים והמשימתיים. הרב יזכר בצניעות הגדולה שלו, במאור פניו הייחודי ובשיעורי התורה המאלפים שהעביר. הספרים הרבים שכתב הפכו לנכס צאן ברזל בארון הספרים היהודי.הרב אלישע תמך במשפחות שכולות והיווה בשבילן עוגן משמעותי. מדינת ישראל והעולם היהודי איבדו את אחד ממליצי היושר הגדולים שלנו".

חה"כ מוטי יוגב: "צער גדול ודמע, בלכתו של מורנו ורבנו הרב אלישע וישליצקי זצ"ל. הרב אלישע, תלמיד חכם עצום, בעל מידות ועניו, שכיתת רגליו מישוב לישוב, ללמד תורה ולחזק את הרוח האמונית בכל הארץ. רבות למדנו מהרב אלישע והרבה התייעצנו עימו".

קשר עמוק עם מתיישבי גוש קטיף

בית מועצת יש"ע אבל על פטירתו של הרב אלישע וישליצקי זצ"ל. "בנוסף על גדלותו בתורה, הרב היה מהלוחמים הגדולים למען שלמות הארץ ואחדות העם וליווה אותנו שנים רבות במאבקים הרבים למען ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן כחבר מועצת יש"ע. פעילותו החשובה של הרב וישליצקי זצ"ל כנגד הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון, גם לאחר ביצוע הגזרה, הייתה סמל ודוגמה לאהבת העם והארץ. ראוי לציין את הקשר העמוק שלו עם מתיישבי גוש קטיף, גם במאבק על הגירוש וגם בליווי של המפונים לאחריו".

בצהריים דיווחנו בסרוגים כי הרב אלישע וישליצקי ראש בית המדרש מהו"ת ומרבני הציונות הדתית נפטר לאחר אשפוז ממושך.

הרב וישליצקי פונה לפני מספר חודשים לבית החולים לאחר התקף לב קשה, ומאז הוא עבר סדרה נוספת של אירועי לב, עד שאושפז לזמן ממושך בבית החולים, כשהוא מחוסר הכרה. במשך חודשים רבים יצאה קריאה להתפלל לרפואתו. היום הוא השיב את נשמתו לבוראה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו