נתניהו מגיב לדרמה במחנה הציוני: "לא מתערב בחלוקת הקולות בשמאל"

נתניהו מגיב לדרמה במחנה הציוני: "לא מתערב בחלוקת הקולות בשמאל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדרמה הפוליטית בעקבות סילוקה של ציפי לבני מהמחנה הציוני. לדבריו, "אני לא מתערב בחלוקת הקולות בשמאל, מה שחשוב לי הוא שהימין יקים גם את הממשלה הבאה"

author-image
נתניהו: "אני לא מתערב בחלוקת הקולות בשמאל"
  (צילום: פלאש 90)

התגובות למפץ בשמאל: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדרמה הפוליטית בעקבות הודעתו של יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי על סיום השותפות בינו לבין ציפי לבני ופירוק המחנה הציוני.

"אני לא מתערב באיך השמאל מחלק את הקולות שלו" אמר נתניהו, שנמצא כעת בביקור מדיני בברזיל. "מה שחשוב לי הוא שהימין יקים גם את הממשלה הבאה וימשיך להוביל את מדינת ישראל. לצורך זה חייבים להצביע רק לליכוד".

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, תקפה את גבאי בעקבות המהלך. ״מסתבר שגם לבני היא שמאל מידי עבור גבאי שמוכיח שוב שהוא אינו מסוגל להוביל את המחנה" אמר. "אני קוראת לכל אנשי השמאל להצטרף למרצ שתוביל את גוש השמאל בבחירות הקרובות״.

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, שלי יחימוביץ הוסיפה כי "מדובר בצעד דרמטי, אמיץ ומנהיגותי של אבי גבאי. אי אפשר להתכחש לעובדות: אף שלבני אדם ראוי, ההסכם בינה ובין גבאי לא עבד, ואף להיפך: הוא הפחית את האמון של הציבור במפלגה, והיה ברור כי לבני אינה משלימה עם הנהגתו של גבאי. למפלגת העבודה מסורת ואידיאולוגיה ברורים, ואני בטוחה שנצלח את המשבר ונצליח בבחירות הקרובות".

חבר הכנסת יואל חסון: "מהיום הראשון גבאי לא קיבל את עיקרון השותפות שהביאה 24 מנדטים. התוצאות בסקרים הם תוצאה ישירה של הנהגת היחיד שלו. גבאי הפך את המחנה הציוני למפלגת נישה ודחק את הדגל המדיני-ביטחוני. ‏מתוך מצוקה של גבאי בתחום הוא הפך את המחנה הציוני למפלגת נישה ודחק את הדגל המדיני – בטחוני. ‏ניהול מדינה זה עסק רציני למדינאים".

מנגד, ח"כ איציק שמולי הביע את תמיכתו בהחלטה של גבאי. "אני מגבה את יו״ר המפלגה באופן מלא ומתייצב מאחורי החלטתו. ציפי לבני אשה ראויה, אך התנהלותה מול המפלגה והיו״ר בשבועות האחרונים העצימו את חוסר האמון ופירקה את השותפות הזו בפועל" אמר. "לא הייתה מחלוקת מהותית בינינו באשר לצורך לייצר חיבורים עם גורמים אחרים אבל דרך הפעולה שלה יצרה מציאות בלתי אפשרית״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
פירוק המחנה הציוני
מרדכי | 01-01-2019 13:35
בשעה זו צריך לדעת להבליג , לעשות הכל לאיחוי ולליכוד השורות וכל המחנה - מרכז שמאל, המטרה המרכזית שלנו להוריד את ביבי ושלטון הימין
2
אהבתי את התגובות של שלי יחימוביץ' ושמולי
ליאת דוידוביץ | 01-01-2019 19:58
אני חושבת שמעכשיו אבי גבאי יוכל להנהיג אותנו.