אתם קבעתם: אלו האירועים המשמעותיים של שנת 2018 - סרוגים

אתם קבעתם: אלו האירועים המשמעותיים של שנת 2018

אתמול ביקשנו מגולשי סרוגים לבחור מה היה האירוע המשמעותי ביותר מהשנה האזרחית האחרונה. בתום ספירת הקולות נקבע כי העברת שגרירות ארה"ב לירושלים הייתה אירוע השנה שלכם ל-2018. מה עוד הופיע ברשימה?

author-image
אתם קבעתם: אלו האירועים המשמעותיים של שנת 2018

אתם קבעתם: עם סיום השנה האזרחית אמש, ריכזנו 18 אירועים שונים משנת 2018, וביקשנו מגולשי סרוגים לבחור מה היה האירוע המשמעותי ביותר של השנה. לאחר שהצבעתם ושיתפתם את קולכם, אלו התוצאות לסיכום השנה האזרחית:

במקום הראשון- העברת שגרירות ארה"ב לירושלים

האירוע המשמעותי של 2018 התחיל בכלל בסוף 2017, כאשר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הצהיר כי ארה"ב מכירה באופן רשמי בירושלים כעיר הבירה של ישראל- ובכך שיגר לעולם מסר ברור: ארה"ב עומדת לצד ישראל. אך הרגע הגדול באמת הגיע השנה ב-14 במאי, כאשר שגרירות ארה"ב בישראל עברה מתל אביב לעיר הבירה. האירוע הוכיח שארה"ב מעלה את ירושלים על ראש שמחתנו, וכעת נבחר על ידי גולשי סרוגים לאירוע המשמעותי של 2018.

טקס פתיחת השגרירות (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

טקס הפתיחה המרגש, שהובל על ידי שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן, הדגיש את החשיבות הרבה של הרגע ההיסטורי. טראמפ עצמו אמנם לא הגיע לטקס, אך שלח ברכה מוקלטת שהוקרנה. "היום ירושלים היא ביתה של ממשלת ישראל, של בית המשפט העליון, הכנסת וראש הממשלה" אמר. "לישראל יש את הזכות לקבוע את בירתה בעצמה- אך במשך שנים רבות לא הכרנו במציאות הברורה שירושלים היא בירת ישראל. היום אנחנו מכירים זאת, ופותחים את השגרירות שלנו בעיר הקודש בירושלים באיחור של שנים רבות".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא המעיט בחשיבות האירוע. "זכרו את הרגע הזה. זהו היסטוריה" אמר בטקס. "עבור עמינו, העיר הזו מעוררת זיכרונות של הרגעים החשובים ביותר בהיסטוריה. כאן אברהם אבינו נבחר להיות אבי האומה. כאן שלמה המלך בנה את בית המקדש, וכאן המכבים החזירו את הריבונות לישראל. כאן נאמרו אחרי 200 שנה 3 מילים: הר הבית בידינו. המילים הללו הביאו מסר ברור: אנחנו כאן להישאר".

במקום השני- זכיית ישראל באירוויזיון

הזכייה של ישראל באירוויזיון אחרי 20 שנה, הצליחה להפוך לאחד מהאירועים הכי מדוברים ומרגשים של 2018. על אף המחאות מצד הBDS והאנטישמיות, נטע ברזילי הצליחה להוכיח שמוזיקה (וגם קצת קירקורים) יכולה לחבר ולגשר על אלפי פערים.

גם אירוח אירוע בסדר גודל שכזה בארץ, הוא לא עניין פשוט. אבל אחרי שעברנו בהצלחה מלחמות אגו פוליטיות, מלחמות על השבת ואיומיי תביעה על זכויות יוצרים- נראה שהאירוויזיון קרוב מתמיד.

למרות חילוקי הדעות שקיימים בעניין, קשה להתווכח על העובדה שאירוח התחרות האירופית בארצנו היא הזדמנות נדירה במינה לעשות יחסי ציבור מעולים לישראל בעולם ועל הדרך גם להגדיל את התיירות.

רגע הניצחון אחרי 20 שנה (צילום: Andres Putting)

בזמן שנטע ברזילי והלהיט TOY ממשיכים לשבור שיאים חדשים בארץ ובעולם, כמו: מקום ראשון במצעד הבילבורד האמריקאי, הקליפ הישראלי הכי נצפה ביוטיוב ועוד. כאן בארץ התאגיד ואיגוד השידור האירופי ממשיכים לעבוד במרץ על הפקת אירוויזיון 2019, שטרם נראה כמותו.

הכול מחושב ומושקע עד לפרטים הקטנים, החל מעיצוב הבמה ועד לאירועים ברחובות העיר. בקצב הזה, אין ספק שהאירוויזיון בת אביב צפוי להיות אחד מהאירועים הכי גדולים ומדוברים ב2019 ולא רק בישראל.

במקום השלישי- אסון נחל צפית

אסון נחל צפית היה אחד האירועים הטרגיים ביותר שנרשמו השנה, לאחר שטיול גיבוש של תלמידי המכינה הקדם צבאית בני ציון הסתיים באסון. 25 תלמידים בני 17 ו-18 יצאו לטיול בדרום למרות התחזית הסוערת, ונלכדה על ידי שיטפון שסחף 10 מהמטיילים אל מותם. גורמים שונים התריעו לראשי המכינה על הסכנה וביקשו מהם שלא לצאת לטיול, אך במכינה התעלמו מהאזהרות ויצאו בכל זאת. זו הייתה הפעם הראשונה מאז שנת 2014 שבה נרשמו מקרי טביעה בשיטפון בישראל.

בעקבות האירוע נפתחה חקירה נרחבת נגד הגורמים האחראים: ראשי המכינה נעצרו ונחקרו בחשד להריגה ומוות ברשלנות, ההורים השכולים יצאו לקרב משפטי ודרשו להקים ועדת חקירה, והדיון על הנושא אפילו הגיע לכנסת. בסופו של דבר ראש המכינה יובל כאהן התפטר, ובמכינה החליטו שלא לפתוח מחזור נוסף של תלמידים השנה.

הדירוג המלא:

  1. העברת שגרירות ארה"ב לירושלים (23.3%)
  2. זכיית ישראל באירוויזיון (16.6%)
  3. אסון נחל צפית (12%)
  4. פיגוע הירי בעפרה ורצח התינוק עמיעד ישראל הי"ד (7.4%)
  5. חשיפת מסמכי הגרעין האיראניים (6.4%)
  6. פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין (6%)
  7. חוק הלאום מועבר בכנסת (5.7%)
  8. בנט ושקד פורשים מהבית היהודי (4.6%)
  9. הכרזה על בחירות 2019 (3.5%)
  10. פטירת הרב אביחי רונצקי (2.8%)
  11. תלונות חדשות בפרשת הרב אלון ופינוי נתיב האבות (2.5% כל אחד)
  12. פתיחת קו הרכבת המהיר מירושלים לנתב"ג, הזכייה של צרפת בגמר המונדיאל ומבצע "מגן צפוני" (1.8% כל אחד)
  13. הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג ופטירת הרב זאב קרוב (0.7% כל אחד)
  14. מותו של יגאל בשן (0.2%)
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו