"עזבנו את הבית היהודי כי החילונים פשוט לא באו" - סרוגים

"עזבנו את הבית היהודי כי החילונים פשוט לא באו"

באגרת מיוחדת שפרסם לציונות הדתית, מסביר יו"ר מפלגת 'הימין החדש' את ההחלטה הקשה לעזוב את הבית היהודי ועונה על כל השאלות הקשות: "רואה במהלך את מימוש ערכי הציונות הדתית"

"עזבנו את הבית היהודי כי החילונים פשוט לא באו"
  (צילום: דוד כהן/ פלאש90)

48 שעות שעות אחרי שהדהים את המערכת הפוליטית ואת הציונות הדתית, יו"ר מפלגת 'הימין החדש', השר נפתלי בנט מפרסם איגרת לציבור סרוג ועונה על כל השאלות שנשאל בימויים האחרונים.

בפוסט ארוך שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, הסביר בנט את המניעים למהלך הדרמטי אליו יצא יחד עם איילת שקד. "במוצאי שבת פתחנו מסע מופלא לעבר ההנהגה הלאומית של מדינת ישראל. הקמנו מפלגה שמחברת את העם. מסורתיים, חילוניים, דתיים, וחרדים. עם ישראל. מפלגה בעלת עמדות ימין ברורות, ומלאת תקווה ואופטימיות".

בנט סיפר כי "בימים שחלפו מאז ההודעה שלנו על הקמת מפלגת הימין החדש, קיבלנו אלפי הודעות מכל רחבי ישראל. 'סופסוף ימין שמאחד. חילונים ודתיים עם תפיסה ציונית לאומית משותפת. תנהיגו את מדינת ישראל. נפלא'. התגובות הגיעו מציבור חילוני ומסורתי (ובאופן מפתיע, המון חרדים!) שנלהבים להצטרף לתנועה, וגם מאנשי ציונות דתית שמחזקים אותנו במהלך".

בשלב הזה פרסם בנט שאלות שנשאל בימים האחרונים על ידי אנשי הציונות הדתית ואת תשובתו אליהן. בנט נשאל "למה בכלל הקמתם את המפלגה החדשה? מה היה רע בבית היהודי?". על כך השיב בנט: "הכל היה מצוין בבית היהודי. יותר מתמיד. העניין הוא אחר. איילת ואני נכנסנו לפוליטיקה, יחד עם הרב רונצקי ז"ל ובעזרת אורי אורבך ז"ל עם חזון אדיר: לחבר את עם ישראל. דתיים, חילוניים, חרדים ומסורתיים. עם אחד. התמודדתי לראשות הבית היהודי, שעמד אז על 3 מנדטים, והציבור הנפלא התפקד בהמוניו. נתקבלנו באהבה עצומה. נבחרתי לראשות המפלגה ואיילת, אשה חילונית מתל אביב, נבחרה בפסגת הרשימה מכוח אישיותה וערכיה. התאחדנו עם האיחוד הלאומי, והבאנו 12 מנדטים. משהו חדש התחיל. עם הזמן, רצינו לפתוח את השורות גם לציבור שאינו דתי. ניסינו. ועוד פעם. ושוב. והם לא באו".

בנט הוסיף כי "עם השנים הבנו שיש כאן שתי מטרות חשובות מאד, אך הן אינן עולות בקנה אחד. המטרה הראשונה היא השפעה והנהגה לאומית. המטרה השנייה היא דאגה לצרכי הציבור הדתי ולעמידה חדה וברורה על עמדותיו (המאוד שונות ומגוונות).פעם אחר פעם המטרות התנגשו, ואכן ירדנו ל- 8 מנדטים, אך יותר מכך, מבחינת הציבור בישראל חזרנו למשבצת של "המפלגה של הדתיים".

בנט הסביר כי "למרות שבאמת השתדלנו לפעול ללא לאות למען משימות כלל ישראליות, בביטחון, במשפט, בחינוך, למרות ההישגים העצומים של כל הח"כים והשרים, אנשים שאינם דתיים פשוט לא הגיעו. כל הניסיונות שלנו לפתוח את השורות פשוט לא צלחו. כי האמת היא שצריך שתי מפלגות שונות: האחת, מפלגה דתית-אמונית ששומרת על צרכי הציונות הדתית ועל הגרעין האידיאולוגי-אמוני של הציונות הדתית. מפלגה שתוכל גם להציל קולות אבודים שבורחות למפלגות כמו אלי ישי ואחרות. זוהי הבית היהודי/תקומה. השנייה, מפלגת עם ישראל, כלל ישראלית, של שותפות חילונית-דתית, ימנית, שמחברת את העם, מכבדת את ערכי היהדות, ועומדת כחומת ברזל על עקרונות הימין. מפלגת הימין החדש".

בנט נשאל גם "האם זה איננו אופורטוניזם שלכם? ". על כך הוא השיב: "להיפך. אנו נוטלים סיכון אישי עצום, למען חזון ענק. הדבר הנוח עבורנו היה להמשיך. הכי קל. הבית היהודי/תקומה במצב מצוין בסקרים, ובכלל. היינו מקבלים שני תיקים בכירים. בחרנו בדבר הקשה. בחרנו בדרך הקשה כי החלטנו ללכת על הדבר הנכון. לאחד את העם, וכן, לכוון להנהיג את כל מדינת ישראל".

על הטענה כי הם מפצלים את גוש הימין, השיב שר החינוך: "הפוך, אנחנו מונעים את טראומת 2019 שעלולה לקרות. אנחנו מגדילים את גוש הימין ב8-10 מנדטים. הדבר מגובה במחקרי עומק. אסביר: כיום גוש הימין מאבד כ- 10 מנדטים שבורחים לשני כיוונים:1. קולות אבודים בימין הקשה. אנשים שתומכים ב"עוצמה לישראל", אלי ישי, משה פייגלין ועוד שלא עוברים את אחוז החסימה. קולות אלו הם לא היו מוכנים להצביע לבית היהודי במתכונתו הנוכחית. לעתים, לא היינו "חרדל"ים" מספיק, וזה בסדר. הבית היהודי/תקומה תוכל להציל משם 4-5 מנדטים "אבודים".

בנט המשיך ופירט: "קולות של אנשי ימין, ומרכז ימין, שאינם דתיים אך מרגישים שאין להם בית בליכוד, משלל סיבות. הם זלגו ועוד יזלגו לשלוש מפלגות שמאל שמתחפשות לימין: לפיד, גנץ, אורלי לוי. מדובר על 4-6 מנדטים ימניים שאיבדנו. המגמה הזאת עלולה עוד לגבור. מפלגת הימין החדש היא הבית הטבעי. ונוכל להציל משם 5-6 מנדטים. עד להגעתנו, גוש הימין הידרדר ל- 58 מנדטים, ועם הופעתנו בזירה יתווספו בהדרגה כ- 8-10 מנדטים לגוש הימין".

בנט טען  כי "אם מפלגה זו הייתה קיימת לפני 13 שנה, לא היו הורסים את גוש קטיף. הציונות הדתית לא הייתה עומדת לבדה מול דחפורי אריק שרון והליכוד".

בסוף דבריו כתב בנט לאנשי הציונות הדתית: "חברים, דווקא כאדם שגדל ומגדל את ילדיו בציונות הדתית, שהיה חניך ומדריך בבני עקיבא, ששרת בסיירת מטכ"ל בצוות עם חילונים ודתיים, שניהל חברת הייטק של חילונים ודתיים, אני רואה במהלך הזה מימוש של כל הערכים עליהם גדלתי. יציאה החוצה לשירות כלל עם ישראל. אני פונה היום לכל עם ישראל, להצטרף אליי ואל איילת שקד, למסע הציוני המרגש הזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
מדוע שלא תצרף את אלי ישי למפלגה?
נתנאל חיים | 31-12-2018 16:49
מ
מה יביא אלי ישי? את החובות דל יח"ד ?
מה הטעם? | 31-12-2018 17:31
ברחו מהחובות של המפדל בשביל לקבל את החובות של אלי ישי???
כי הם אנטי חרדים
א | 31-12-2018 17:12
אם לא הבנת אפילו חרדי לאומי הוא לא סובל
2
פונים ל1/4 מנדט של אריה אלדד
ג'סי | 31-12-2018 16:57
!
3
יכלת למנוע את הרס עמונה ונשארת לשבת בממשלה !!
יערה | 31-12-2018 17:09
אז אל תחרטט לנו שאחד כמוך היה מונע את הגירוש מגוש קטיף, כי גם שם אתה ושקד הייתם נוהגים בדיוק כמו שנהגו אורלב ושות' ונדבקים לכסא במקום להתפטר ... כמה עוד לוקשים אתה חושב שתצליח למכור לנו ?!!!
4
רק חילונים יצביעו להם
לדתיים יש בית | 31-12-2018 17:10
שיקחו קולות מכחלון. בנט יהיה שר אוצר יותר טוב
5
הוא לחוץ ומנסה לגנוב עוד קולות מהבית היהודי
א | 31-12-2018 17:11
ברור
6
גם עכשיו לא יבואו
לא נורא | 31-12-2018 17:16
חילונים לא יבואו כי אין להם מה לחפש במיפלגה דתית.
7
לא קוראת
את קולי אבדתם | 31-12-2018 17:17
קדימה בני עקיבא הידד במעלה! חניכי התנועה נקראים אל הדגל
8
בנט מצויין
שלמה | 31-12-2018 17:30
אנחנו אתך נפתלי כל דברך אמת ויושר עלו והצליחו.
9
עלאק ימין "קשה"
אור | 31-12-2018 17:43
מה קרה עם כל האהבה לחילונים נגמרה לך האהבה ליצנים ששונים ממך?
10
צודק במאה אחוז
איילה | 31-12-2018 17:52
בנט ושקד מחזקים את הימין
11
למי אתם פונים?
חיים וייס | 31-12-2018 17:53
חילונים מזרחיים לא יצביעו לכם. חילונים אשכנזים גם לא. אולי כמה רפורמים מרעננה. בשביל זה מקימים מפלגה?
12
החזון של בנט
מיכאל | 31-12-2018 18:23
הוא יקח קולות מהליכוד, מאנשים שלא רוצים לבחור את שלל מושחתי הליכוד (אליהם הצטרף היום מושחת נוסף - גלנט) אבל לא יותר מזה. מקסימום 7-8 חכים.
13
לא באנו וגם לא נבוא...
רוחה | 31-12-2018 18:24
כי לא להסתה . לא לגזענות . לא להדתה. ולא לפגיעה בדמוקרטיה . לא להומפאופוביה. לא לשנאת האחר.
14
הוא מזיק לימין כולו בענק !
רחל | 31-12-2018 23:50
בסד מה שיקרה זה שהליכוד ייחלש והשמאל יעלה על קוצו של מנדט עם 15 מנדטים תקבלו את גבאי ראש ממשלה. ואחרי שבוע תיזכרו להעריך את תקופת ביבי. השמאל עושה נזקים בלתי הפיכים שמשלמים עליהם בדם יקר לדורות קדימה. חייבים להצביע ליכוד ! הוא צריך לעשות את הצעד הזה שנה לפני בחירות מינימום לא פחות מזה. קודם שיבנה שיתייצב ואז... עכשיו זה סתם להפריע לביבי בלי שום תועלת לאף צד.
15
מה אתה מבלבל את המח
רפול | 03-01-2019 0:23
אנחנו לא אדיוטיים .עבדנו בשבילך וכעת ירקת לנו בפרצוף בלי להתבלבל.מאחל לך כל הכשלון שבעולם