רשמית: חוק איסור צריכת זנות אושר בכנסת - סרוגים

רשמית: חוק איסור צריכת זנות אושר בכנסת

הכנסת אישרה סופית הצעת החוק האוסרת על צריכת זנות והימצאות במקום המשמש למעשים כאלה. הקנס למפרי החוק יחל מ-2,000 ש"ח, לצד אפשרות של הגשת כתב אישום

author-image
רשמית: חוק איסור צריכת זנות אושר בכנסת
  מליאת הכנסת. ארכיון (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק איסור צריכת זנות, הקובע איסור פלילי על צריכה של מעשי זנות ואיסור על הימצאות במקום המשמש למעשי זנות, במטרה לצרוך מעשה כזה.

מדובר בהצעה ממשלתית של משרד המשפטים, ששולב עם הצעות פרטיות של חברות הכנסת עליזה לביא ושולי מועלם רפאלי. החוק מציע לקבוע בהוראת שעה לחמש שנים כי צריכה או ניסיון לצרוך מעשה זנות יהיו אסורים, ויוטל בגינם קנס של 2,000 ש"ח בעבירה הראשונה ו-4,000 ש"ח בכל עבירה חוזרת. בנוסף ובהתאם לנהלים שייקבעו, יוכל תובע להגיש כתב אישום, ובית המשפט יוכל להטיל קנס בסכום של עד 75,300 ₪, וכן ניתן יהיה לקבוע אמצעי חלופי לתשלום הקנס. אכיפת החוק תחל בעוד 18 חודשים.

הצעת החוק גובשה על סמך ההמלצות של הוועדה הבינמשרדית לבחינת כלים לצמצום תופעת הזנות, בראשות מנכ"לית משרד המשפטים. בעקבות אישור הכנסת, ישראל היא המדינה העשירית בעולם שאוסרת צריכת זנות בחוק.

"בשנים האחרונות גוברת בישראל ההכרה כי תעשיית הזנות מגלמת מאפיינים פוגעניים ביותר, וכי יש לפעול לצמצומה בכלים משולבים של שיקום, הסברה, חינוך ואכיפה" נכתב בדברי ההסבר לחוק. לאחר האישור, ח"כ מועלם רפאלי אמרה כי "מדינת ישראל קבעה היום קביעה מוסרית היסטורית בה אנו מוקיעים זנות ופועלים לשיקום נשים גברים ובני נוער שנקלעו למעגל של תעשיית הניצול הקשה הזו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
בושה
חמי | 31-12-2018 17:10
השמאל לא צריך להבחר כדי לשלוט במדינה
לאן הגיענו
אבירן | 02-01-2019 19:35
מה יהיה עכשיו יגברו מעשי אונס כול אדם שצרך זנות מעכשיו ידרדר לפלילי באמת חבל אני שוקל לעבור לאמסטרדם