מסתמן: יו"ר מפלגת הבית היהודי לא יהיה ח"כ מכהן - סרוגים

מסתמן: יו"ר מפלגת הבית היהודי לא יהיה ח"כ מכהן

בעוד הח"כים המכהנים רואים עצמם מועמדים ישירים לראשות הבית היהודי האיחוד לאומי, מאחורי הקלעים מתנהלים מאמצים להביא "כוכב חדש" במטרה שינהיג את המפלגה לאחר פרישת בנט ושקד

מסתמן: יו"ר מפלגת הבית היהודי לא יהיה ח"כ מכהן
  "התמונה הסודית". הח"כים של האיחוד לאומי והבית היהודי אצל הרב דרוקמן במוצאי שבת האחרונה

תשעה אנשים יושבים בוועדת המייעצת של הבית היהודי במטרה להגיע להבנות, מה השיטה הכי נכונה בה ייבחר יושב ראש ותובא רשימה טובה ומגוונת של המפלגה במירוץ לכנסת העשרים ואחת.

במקביל, מתרחש מאחורי הקלעים מירוץ ליושב ראש המפלגה בין הח"כים המכהנים הרואים עצמם מועמדים ישירים לבין "כוכבים חדשים" שיבואו מבחוץ במטרה להנהיג את המפלגה לאחר פרישת השרים בנט ושקד.

"הוועדה המייעצת" מורכבת מ"וועדת הבחירות", בה יושבים מיכאל סימן טוב, יו"ר ועדת הבחירות, יעקב סולר יו"ר הוועדה המוניצפלית,  נציגה של הבית דין של התנועה ועוד פעיל או שניים מהמפלגה, אלו פועלים יחד עם הסיעה, בה נשארו המנכ"ל ניר אורבך ושלושת הח"כים: מוטי יוגב, ניסן סלומינסקי והרב אלי בן דהן.

גורם בכיר בבית היהודי אומר לסרוגים, "התמונה הסודית אצל הרב דרוקמן לא תחזור, זו לא הרשימה", הוא מדגיש. "יהיו שם אנשים, זה יהיה מגוון, נביא צעירים, או שנבחר יו"ר מבין המתמודדים הקיימים בבית. כל האפשרויות פתוחות, כולל להביא גם דמויות אטרקטיביות מבחוץ".

בין השמות שעלו בין היתר לעמוד בראשות המפלגה ולא מכהנים כיום כחברי כנסת נמצאים: אביחי בוארון, דוידי בן ציון, אלון דוידי, יוסי ברדוני, הרב חיים נבון והרב רפי פרץ.

מתפצלים מהבית היהודי. בנט ושקד בהצהרה במוצאי שבת (צילום: יוסי זליגר/ פלאש 90)

עם זאת, מכיוון שהוועדה מקבלת את ההחלטה, אך בתנאי שהח"כים יסכימו עליה –  כל שם שיגיע לא רלוונטי עכשיו. "כל ההדלפות שנותנים לכם לא אחראיות ואין להם שום ביסוס", ממשיך הגורם.

בתוך כך, עד כה הודיעו הרב בן דהן ויוגב על התמודדותם לראשות הבית היהודי, במקביל, גם חה"כ בצלאל סמוטריץ' והשר אורי אריאל מנהלים מירוץ על ראשות האיחוד הלאומי ומי שייבחר ירצה גם להוביל את הסיעה המאוחדת.

הבאת מועמדים משמעותיים מבחוץ

במכתב פתוח שהוציא לחברי הציונות הדתית, כתב הבוקר יוגב כי "ההליך המשתף המינימלי, הוא הצבעת חברי מרכז המפלגה, בפניהם נכון להביא את ההצעות השונות לבחירת היו"ר והנבחרת של הבית היהודי, להצביע ולקבל החלטות, כולל על הבאת מועמדים משמעותיים מבחוץ", רמז על ההליך שמתבצע כבר עכשיו.

לאחר אישור ההצעה על ידי הוועדה והח"כים, היא תוגש להכרעת מרכז המפלגה שצריך גם הוא לאשר את זה. אם זה פריימריז אז הסעיף קבוע בחוקה ואין צורך לכנס מרכז. אם זו שיטה אחרת, כמו וועדה מסדרת צריך לכנס את המרכז תוך 14 שיאשר את שינוי המהלך. לוח הזמנים צפוף, שכן עד 60  יום ממועד הבחירות הכללי ב- 9 באפריל ניתן לקיים את הבחירות המקדימות.

ביום ראשון התכנסה מפלגת הבית היהודי המצומצמת בכנסת, בסיומה נמסר כי "יחד עם הוועדה המיוחדת שהוקמה בתיאום עם הסיעה יתכנסו שוב מחר וזאת על מנת לגבש לוחות זמנים למציאת שיטה מוסכמת לבחירת יו׳׳ר המפלגה והמועמדים לכנסת".

אמש נועדו ראשי הסניפים של הבית היהודי והציעו רעיונות להרכבת הרשימה, בין היתר עלתה הצעת הפשרה. לפיה, המקום הראשון ייקבע על ידי וועדה מסדרת, שני ייבחר על ידי חברי המרכז ובמקום השלישי תשוריין אשה. שאר סדר הרשימה ייקבע גם הוא על ידי המרכז. לא ניתן כרגע מקומות לאיחוד הלאומי.

מנכ"ל המפלגה ניר אורבך מסר בתגובה: "בעזרת ה' אנחנו הולכים לנהל מפלגה אופטימית ושמחה, שמתמקדת בעיקר ולא בדברים טפלים. הכל נבחן במטרה להביא את הרשימה הכי טובה והכי מגוונת שאנחנו יכולים. היא תכלול גם צעירים, גם נשים, גם מגוון בתוך הציונות הדתית שהוא לא חד מימדי- ככה יראה הבית היהודי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
עבודה בעיניים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חרדלניק | 01-01-2019 10:09
תפסיקו לעשות כותרות מבן דהן ויוגב או כל מועמד מוצנח אחר !!! מוטי יוגב יחד עם בן דהן לא שווים עשירית מנדט !!!! כל הניאו רפורמים עזבו עם בנט !!!! צריך איחוד סמוטריץ-אלי ישי-עוצמה יהודית. את אורי אריאל הזקן גם צריך להעיף לחבריו הבדואים. תפסיקו לחשוב שיש בית יהודי כי אין. זה בלון נפוח.
מי אתה שתגיד ניאו רפורמים למי שלא קיצוני כמוך
יום כיפור בפתח | 01-01-2019 11:40
אתה עוד חרדלניק קיצוני שודאי לא שרת בצבא (או שרות מצחיק כמו סמוטריץ). תחבור לישי ועוצמה וכמו ב 92 לא תעבור אחוז חסימה ורבין-אלוני צחקו כל הדרך לאוסלו.
2
משעשע : "הבית היהודי" הפכה לתכנית רעל-איטי
ראובן | 01-01-2019 10:47
מסתבר שחברי המפלגה שננטשה לאנחות הבינו שכל המתחרים על ההנהגה שלה, לאחר פרישת צמד הסוסים הטרויאניים, הם עסקנים קטנים, רודפי כסאות וחסרי כאריזמה שיבריחו את המצביעים. מעתה נראה את הימין הישן והחדש מתחרים על כל מיני סלבריטאים ודמויות נוצצות שימשכו את המצביעים הריקניים והחלולים, שגדלו וחונכו על ברכי תכניות הרעל-איטי, לשלשל את הפתק הנכון. איזה כייף שהעונה החדשה של ארץ נהדרת נפתחת בקרוב, היא בטח תעשה מכל זה מטעמים ואנחנו נוכל שוב להתגלגל מצחוק ובכי על אסוננו שכאלה הם נבחרינו, רחמנא ליצלן!
3
אם בנט יצליח לבד.. דיינו!
מרר | 01-01-2019 10:56
הכי בריא לימין.. שקד תודיע שחוזרת בה מהפרישה בליווי נימוקים ותנהיג את הבית היהודי הנוכחי, בנט יצטרך להוכיח שהוא מסוגל למשוך מצביעים ממחנה השמאל, מכחלון, לפיד, העבודה! ובא לשלמות ארץ ישראל גואל!
4
אריאל, יוגב וסמוטריץ בצמרת ואף דתי מתוך הקו
הירוק - לא יצביע | 01-01-2019 11:05
נמאס מרשימה שכולה קיצונים ואיש לא דואג לצרכי הציבור הדתי בתוך הקו הירוק. גם כדאי שסמוטריץ עם השרות הצבאי שלו שלא יככב ברשימה
5
האיש הכי מתאים ברשימה שהבאתם
שלום | 01-01-2019 11:12
הוא בכלל ליכודניק רבנים לא מתאימים לפוליטיקה.תורה היא אמת ופוליטיקה זה שקר. בוארון מצטייר כדתי רדיקלי. אלון בן דוד הכי מתאים וליכודניק השאר מי אלו?
6
אם סמוטריץ ברשימה לא יקבלו מנדטים
זלמן | 01-01-2019 12:34
חבל על המאמץ הציבור בז לו
7
יושב ראש לבית היהודי
דרור | 01-01-2019 14:32
יאיר נווה יכול להתאים
8
ב"י. אל תתבשמו.חייבים חיבור טכני.
אחרת בכי-רוע | 02-01-2019 23:13
עם כח מוכח . עם אידאולגיה משיקה. אי. תורת ישראל. עם ישראל.