מהבמה ועד לרחובות: כך ישראל מתכוננת לאירוויזיון 2019

מהבמה ועד לרחובות: כך ישראל מתכוננת לאירוויזיון 2019

התאגיד ואיגוד השידור האירופי ממשיכים לעבוד במרץ על הפקת אירוויזיון 2019, מערכת התרבות של סרוגים החליטה לעשות סדר ולסכם עבורכם את כל הפרטים החמים מהבמה ועד לרחובות תל אביב

מתקרבים לאירוויזיון (צילום: Andres Putting)

מתקרבים לאירוויזיון: בעוד כחמישה חודשים ישראל צפויה לארח את אחד מאירועי המוזיקה הגדולים בעולם, לקראת כך שלל פרטים ממשיכים להיחשף ולבנות תמונה מרשימה במיוחד, שמציגה את אחד מהאירוויזיונים המושקעים שנראו. מערכת התרבות של סרוגים החליטה לעשות סדר ולסכם עבורכם את כל הפרטים החמים שנחשפו עד כה.

הבמה 

אין ספק שאחד הפרטים הכי חשובים ובולטים בתחרות, היא הבמה. בסוף השבוע האחרון נחשפה בחשבון הטוויטר הרשמי של תאגיד השידור כאן, הצצה ראשונה לאיך תראה בימת התחרות שתערך בביתן 2 בגני התערוכה בתל אביב.

מי שנבחר לעצב את הבמה המרהיבה הוא המעצב היהודי-גרמני פלוריאן וידר (Florian Wieder), לו יש רזומה עשיר ומרשים בעיצוב במות של תחרויות מוזיקה. וידר עיצב בין היתר את במת האירוויזיון בליסבון בשנה האחרונה, עליה זכתה נטע ברזילי. ואת במות האירוויזיון בשנים: 2017, 2015, 2012 ו-2011.

הצצה ראשונה לבמה (קרדיט: Florian Wieder)

בנוסף וידר עיצב את תפאורות במיטב תכניות מצליחות, ביניהן: "אקס פקטור" הבריטית, "אמריקן איידול", "גוט טאלנט" אמריקה ואפילו את במת "דה וויס" בישראל.

המשלחות 

אירוויזיון גדול במיוחד מצפה לישראל, על פי ההכרזה הרשמית של איגוד השידור האירופי: 42 מדינות צפויות להשתתף באירוויזיון 2019, שייערך במאי הקרוב בישראל.

על אף כל החרם והאיומים של הBDS, מדובר במספר מדינות מכובד במיוחד. בשנה שעברה בליסבון נרשם מספר שיא של 43 מדינות, בעוד שהשנה צפויות להשתתף 42 מדינות. זאת מאחר ובולגריה נאלצה לפרוש מהתחרות השנה, עקב קשיים כלכליים ושינויים ברשת השידור הציבורית שלה שאחראית לשלוח נציג לתחרות.

(צילום: יחצ)

מאוסטרליה ועד קפריסין, עשרות מדינות יגיעו לקחת חלק בתחרות שתערך השנה בישראל. לרשימת המדינות המלאה לחצו כאן

הקרב על המנחים

לאחר הסירוב מגל גדות ואודישנים רבים עם טובי המגישים והשחקנים בישראל. בהפקת התחרות הצליחו לגבש 4 מנחים, שיובילו את משדרי האירוויזיון בפני מיליוני צופים בעולם.

על פי הפרסומים, ארז טל ובר רפאלי נבחרו להנחות את משדרי הגמר ואסי עזר יחד עם לוסי איוב מהתאגיד ינחו במקביל בגרין רום. כעת מחכים לאישור סופי של איגוד השידור האירופי והתאגיד. ככל הנראה ההודעה הרשמית מטעמם תצא בימים הקרובים.

המנחים (צילום: יוטיוב כאן, Yonatan Sindel/Flash 90 ושטארסטוק)

מי שנותר מחוץ לרשימה הוא אמן החושים ליאור סושרד, שהיה אחד מהמעומדים הסופיים לתפקיד ההנחיה לצד רפאלי וטל. על פי הפרסום בהפקה לא ויתרו עדין על סושרד לחלוטין ובודקים את האופציה לשלב אותו בחלק האמנותי.

האירועים בתל אביב

תל אביב מתכוננת לאירוח אירוויזיון מושקע במיוחד שטרם נראה כמותו בעולם. למשך כשבועיים תקיים העירייה מספר אירועים מיוחדים בעיר, כשבגולת הכותרת נמצאת הקמת עיר האירווזיונים הגדולה בעולם, שתהיה פתוחה לקהל הרחב ותמשוך אלפי תיירים.

השנה אף הוחלט להקדים את אירועי הלילה הלבן הכוללים שלל אירועי תרבות אל תוך הלילה, לתאריך – 16 במאי 2019, היום בו יערך חצי גמר האירוויזיון ויומיים לפני הגמר הגדול.

(צילום תמונה ראשית: פלאש 90 | צילומי רחפן: שחר סירי וברק ברינקר)

אירועים מרכזיים שצפויים להיות בתל אביב:

-טקס חילופי מפתחות בבית-העיר ההיסטורי ברחוב ביאליק

טקס פתיחה ואירוע "השטיח האדום" ברחבת מוזיאון תל אביב לאומנות

-כפר האירוויזיון, "היורו ויליג'", בפארק צ'ארלס קלור, שיהיה פתוח לקהל הרחב למשך כ-10 ימים ויכלול הופעות של כוכבי עבר והווה של התחרות, מזון ושתייה והקרנות של חצאי הגמר והגמר.

(צילום: יח"צ)

כחלק מהתכנית בימים אלו נבנית במתחם "אקספו תל אביב" שדרת אירוויזיון ייחודית, שתשתרע על פני 1,500 מטרים. על פי הפרסום השדרה שתהיה בתוך המתחם, תכלול צמחייה, ספסלים והצללה שיתאימו לאירוח אירועים ומסיבות עיתונאים הקשורות לתחרות האירופית.

את שמה הסופי של השדרה, שקיבלה בינתיים את השם הזמני "שדרת האירוויזיון"- יבחרו חובבי האירוויזיון בישראל.

מגשימים את החלום

ישראל מעזה לחלום בגדול, וכיאה לכך הסלוגן שנבחר ללוות את אירועי אירוויזיון 2019 יהיה "Dare To Dream" – "תעזו לחלום".

בהקשר לסלוגן המרגש שנבחר, חשף ראש הממשלה בנימין נתניהו את חלומו האישי: "נטע העזה לחלום על אירוויזיון בישראל בשנה הזאת, אני מעז לחלום כדי שהאירוויזיון יהיה גם בשנה לאחר מכן. אני בטוח שכל השירים יהיו מצוינים, אבל אנחנו חולמים ואנחנו גם מבצעים את החלומות שלנו.

חולמים ומגשימים (צילום: חיים צח/ לע"מ)

עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "יש לנו מדינה עם לב גדול וכוח יצירה גדול מאוד. נטע, כפרה עליה, עשתה לנו עבודת יחסי חוץ בלתי רגילים. זה כמובן מאפשר לנו לארח כאן את האירוויזיון ולהראות לעולם את ישראל. ישראל האמיתית כפי שהיא – מדינה דינאמית. זה יערך בעיר מאוד דינאמית, עם לב גדול ועם תקווה גדולה."

ולסיכום: החלום על האירווזיון נראה קרוב ומרהיב מתמיד…

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
עבודה זרה
נ. | 30-12-2018 10:17
יש לך את זה ביותר דפוק
אוהב ישראל | 30-12-2018 11:49
למה
. ...
| 30-12-2018 11:48
.
2
חג אירוויזיון שמח, מינואר הספירה לאחור
רן | 30-12-2018 11:03
מתחילה!
3
גועל נפש
אבי | 30-12-2018 12:08
הלוואי שיתבטל
איש קטן, אומלל וצר עין
עידו | 31-12-2018 22:40
לך למקורות ותבדוק מה קורה לאנשים שמייחלים לרע.
כן הא....
תמר | 30-12-2018 23:17
לגמרי