אל תמדדו אותי לפי הכיסוי ראש
יש דברים שאי אפשר להתווכח איתם. אישה שבבאה בברית הנישואים צריכה לכסות את ראשה. אבל האם אישה נשואה שאינה הולכת עם כיסוי ראש, נחשבת בעינינו כפחות דתייה?

יש דברים שאי אפשר להתווכח איתם. יש דברים שהסטטוס קוו והגישה אליהם היא כל כך חזקה, קבועה וידועה מראש כך שלא משנה מה שתעשה, לא תצליח לשנות את קו המחשבה של אנשים כלפיהם.
לא באמת משנה באיזו דרך תבחר. גם אם תביא הוכחות, נימוקים או עובדות. אתה יכול על הדרך גם להפוך שולחנות. שזה מגיע ל"פרות קדושות", לדֵעות שרווחות בציבור מימי הפלמ"ח ותרפפ"ו גם יחד, לא תוכל לעשות כלום על מנת שבאמת ישתנה משהו.
אישה שבבאה בברית הנישואים צריכה לכסות את ראשה. בעלה הוא היחיד הזכאי לצפות במחלפות שערה. ולא משנה איך נסתכל על כך, ישר, הפוך או אפילו אם במקרה הנדון נעמוד על הראש. כיסוי ראש זו הלכה. זו עובדה.
מגוון ה"חפירות" שבנושא הוא רב מאוד. כבר מימים ימימה אנשים מתלבטים בשאלות כגון: האם ההלכה היא דאוריתא או רק תיקונם של חכמים? האם כובע או מטפחת עדיפים על פאה? האם ראשה של האישה צריך להיות מגולח, ואם לא, מהו שיעור האורך המותר להשאיר גלוי בפני הציבור?
כיסוי ראש הוא מדד?
שאלה נוספת הרווחת בציבור שאני מסתובבת בו, היא שאלה שקצת פחות נעימה לאוזן, קצת פחות "פוליטקלי קורקט", אך לטעמי לא פחות חשובה. האם אישה נשואה שאינה הולכת עם כיסוי ראש, נחשבת בעינינו כפחות דתיה?
האם ספר המצוות שניתן לנו מייצג מעין "דתומטר" שעל פיו נקבע מעמדו הדתי של אדם? האם ככל שאדם, במקרה הנוכחי אישה, תעשה יותר מצוות, היא תחשב כיותר דתיה? האם דינה של חובשת הכובע כדינה של נוטלת הידיים? האם חומרת חבישת השביס היא כחומרת מצוות הטבילה?
לא באתי לטעון נגד חובת כיסוי הראש. אין לי שום טענות או מענות כלפי ההלכה, או אל אלו שמכתיבים אותה. קטונתי. אני גם לא יוצאת בקריאה נועזת לצאת לכיכר ולנפנף אל על במטפחות שעד לפני רגע היו קשורות צמוד לפדחת.
אולם אני כן קוראת לכולנו רגע לעצור, לפשפש בציציותינו (או בכיסי החצאית) ולקחת נשימה ארוכה, לפני שמחליטים אם יש לדון אדם ולהכריע את רמת דתיותו, על פי מה שניצב לו על הראש ולא על פי מה שנמצא אי שם מתחת לחולצה, בתוך הלב.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו