אל תעדכנו: תקלה חמורה במערכת ההפעלה לאייפון - סרוגים

אל תעדכנו: תקלה חמורה במערכת ההפעלה לאייפון

משתמשים שעדכנו את מערכת ההפעלה במכשיר האייפון שלהם נדהמו לגלות כי הם אינם מסוגלים להתחבר לאינטרנט או להוציא שיחות לאחר העדכון. באפל עובדים על עדכון שיפתור את הבעיה, אך בינתיים יש פתרון זמני

author-image
אל תעדכנו: תקלה חמורה במערכת ההפעלה לאייפון
  מכשירי האייפון החדשים (צילום: שאטרסטוק)

משתמשים באייפון? כדי שלא תעדכנו אותו בקרוב: משתמשים רבים שהתקינו את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה לאייפון, שנקרא "iOS 12.1.2" דיווחו בימים האחרונים על תקלות שהופיעו לאחר השלמת העדכון ומונעים מהם להתחבר לאינטרנט או להוציא שיחות מהמכשיר.

הלקוחות שסבלו מהתקלה מיהרו להתלונן בפורום התמיכה של אפל, וציינו כי הם לא מסוגלים להשתמש כלל במכשיר. "מאז סוף השבוע האייפון שלי הוא לא טלפון" טען אחד המשתמשים. "אין לי קליטה בכלל, ובכל פעם שאני מנסה לערוך שיחה אני מקבל הודעה שעלי לעדכן שוב את המכשיר". משתמשים נוספים ברשת דיווחו על תקלות ברשת האלחוטית: החל מאפשרות החיבור האוטומטי לרשת פתוחה, ועד לחיבור עצמו לאינטרנט שהפסיק לעבוד בחלק מהמקרים.

באפל אמרו תחילה שמדובר בתקלה מצומצמת שמופיעה רק במכשירי האייפון החדשים הנמכרים בטורקיה- אך לאחר ההודעה התברר שהתקלה מופיעה גם במדינות אחרות. בשלב הזה לא ידוע מה גרם לתקלה, כשגם באפל סירבו לפרט על מקור הבעיה ורק אמרו כי הם עובדים על פתרון. במידה ועדיין לא עדכנתם את המכשיר שלכם לגרסה האחרונה (והתקולה), מומלץ שלא לעשות זאת בשלב הזה.

אם כבר מאוחר מדי והתקלה השביתה את המכשיר שלכם, חשוב לדעת שיש פתרון זמני, שיאפשר להתגבר על התקלה עד שאפל תשיק עדכון רשמי. כדי להחזיר את הקליטה, היכנסו בהגדרות הסלולר לתפריט "סלולרי" ולאחר מכן בטלו את אופציית השיחות דרך רשת האינטרנט. במידה ועדיין יש בעיות, נסו לשנות את סוג הרשת הסלולרית באותו מסך לגלישה בלבד.

זו אינה הפעם הראשונה שבה מכשירי הסלולר של אפל סובלים מתקלות טכניות. פחות משבוע לאחר השקת מכשירי האייפון החדשים נרשמו דיווחים על תקלות בקליטה במכשירים שנקנו, אשר מנעו מהמשתמשים להוציא או לקבל שיחות- גם במקומות שבהם יש קליטה גבוהה, וכן באזורים בהם לא היו בעיות קליטה בעבר.

על פי ההערכות, התקלות נובעות מקשיי תיאום במעבד החדש של המכשירים. כזכור, באפל השתמשו עד כה במעבדים שיוצרו עבורם על ידי חברת קוואלקום, אך במכשיריהם החדשים הוחלט להשתמש במעבדים חדשים של חברת אינטל. הסיבה להחלפה נבעה מכך שאפל וקוואלקום נקלעו לסכסוך משפטי, כשקוואלקום טענה להפרת פטנטים מצידה של ענקית הטכנולוגיה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו