כבוד: הנווט האתיופי הסרוג קיבל את הכנפיים - סרוגים

כבוד: הנווט האתיופי הסרוג קיבל את הכנפיים

היסטוריה בצה"ל: הצוער יוצא אתיופיה הראשון שמקבל את "הכנפיים", בוגר הישיבה עלי בראשות הרב אלי סדן, והחל מהיום נווט קרב בחיל האוויר הישראלי

כבוד: הנווט האתיופי הסרוג קיבל את הכנפיים
  צילום: מוסדות בני דוד

בטקס קבלת הכנפיים בחצרים היום (רביעי) התרחשה היסטוריה בתולדות צה"ל כאשר גם נווט מהעדה האתיופית קיבל את הכנפיים.

הצוער י', יוצא אתיופיה הראשון שסיים את הקורס, בוגר הישיבה של מוסדות "בני דוד עלי" בראשות הרב אלי סדן והחל מהיום גם נווט קרב בחיל האוויר הישראלי.

במהלך הטקס בבסיס חיל האוויר בחצרים, התראיין הרב אלי סדן לגלי צה"ל ובירך את הנווט הטרי: "היום, בו  י' מסיים את קורס הטייס הוא  חגיגי במיוחדת. הוא מבטא את העובדה שכבר שנים רבות מגיעים אלינו בני העדה האתיופית, לומדים מצוין ומתקדמים בצבא. לא הצבע קובע אלא הלב, המוח והערכים לאורם אתה חי. ההשתלבות שלהם בעם ישראל זה דבר נפלא ואנחנו בעלי מקבלים בשמחה את כל בני העדה האתיופית".

מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, התייחס למעמד ההיסטורי: "בקהל נמצאים בכירי העדה האתיופית. הנוכחות שלכם כאן היא מסר חשוב בקשר לאחינו יוצאי אתיופיה. יותר ויותר מאנשי העדה משרתים בחיל האוויר. אני גאה בהם מאוד".

בדבריו, קישר נורקין את הטקס גם לפטירתה של רונה רמון:  "לפני 102 קורסים עמד על המגרש הזה אילן רמון ז"ל כחניך מצטיין. בנו אסף ז"ל נבחר להיות החניך המצטיין של קורס 158. את שניהם איבדנו וחסרונם מורגש ונוכח. את רונה איבדנו לפני כשבוע. אשת חיל שפועלה הפך להיות מפעל לאומי המשפיע על אלפי תלמידים. אנחנו מחבקים את המשפחה, מוחים דמעה וממשיכים ללוותם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו