ילדת לאחרונה? כך תוכלי להימנע מסכנות מיותרות - סרוגים

ילדת לאחרונה? כך תוכלי להימנע מסכנות מיותרות

מחקר חדש בבוצע בסין קבע כי נשים שעברו לידה נמצאות בסיכון גבוה יותר לחוות התקף לב או לעבור שבץ, כשכל לידה מגדילה יותר את הסיכון. הדרך הטובה ביותר להקטין את הסכנה: שמירה על כושר ואורח חיים בריא

ילדת לאחרונה? כך תוכלי להימנע מסכנות מיותרות
  (צילום: שאטרסטוק)

מחקר מדאיג: נשים רבות חוות שיבוש של מנגנוני הגוף אחר הלידה, אך כעת מסתבר כי לידות עלולות לסכן את בריאות האישה לא רק בטווח הקצר- אלא גם בטווח הארוך.

מחקר חדש שבוצע באוניברסיטת ווהאן בסין קבע כי נשים שעברו לידה נמצאות בסיכון גבוה יותר ב-14 אחוזים ללקות בהתקף לב או לעבור שבץ מספר שנים לאחריה. עוד נאמר כי כל לידה מעלה את הסיכון של האישה לפתח מחלת לב ב-4 אחוזים נוספים- ללא קשר למצב הבריאותי של האישה או לתופעות נוספות כמו עישון, עודף משקל, או לחץ דם גבוה.

המסקנות המטרידות נקבעו בתום מחקר שהסתמך על נתונים על יותר מ-3 מיליון נשים. על פי הנתונים, 150,512 נשים מתוך כל אלו שנבדקו חלו במחלות לב או לקו בשבץ תוך 6 שנים מהלידה הראשונה. כמו כן, נשים מדרום אסיה, אפריקה או ממוצא קריבי נמצאות בסיכון גבוה יותר לחלות במחלות לב מאשר נשים אחרות. עם זאת, החוקרים הדגישו שחלק גדול מהמחקרים שעליהם הנתונים התבססו לא התייחסו לגורמים חיצוניים כמו השמנת יתר וחוסר פעילות גופנית, שמהווים גורמים מובילים למחלות לב.

אז איך ניתן להקטין את הסכנה? מומלץ לשמור על אורח חיים בריא ולהיות בכושר טוב- לא רק בזמן ההריון, אלא גם הרבה אחרי שהתינוק התבגר. "נשים צריכות לדעת שלידות עלולות להעלות את הסיכוי למחלות לב או לשבץ, והריונות נוספים עלולים להיות יותר מסוכנים" אמר החוקר ד"ר דונגמינג וואנג. "עם זאת, חשוב לזכור שיש הרבה דרכים שבהן נשים יכולות למנוע מחלות לב וכלי דם. ההריון הוא זמן טוב להיפטר מהרגלי חיים רעים- כדאי להפסיק לעשן, להתעמל על בסיס קבוע, לאכול מזון בריא ולשמור על המשקל, וכל ניתן למנוע השמנה וחסימת עורקי דם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו