צה"ל ירה על חמושים שחצו את הגדר בגולן - סרוגים

צה"ל ירה על חמושים שחצו את הגדר בגולן

לוחמי צה"ל פתחו באש לעבר מחבלים חמושים שזוהו חוצים את קו אלפא סמוך לגדר המערכת ברמת הגולן. אין נפגעים לכוחותינו

צה"ל ירה על חמושים שחצו את הגדר בגולן
  גבול סוריה. ארכיון (צילום: Basel Awidat/Flash90)

תקרית חריגה בגולן: לוחמי צה"ל ירו הלילה (ראשון) לעבר מחבלים חמושים שזוהו חוצים את קו אלפא סמוך לגדר המערכת ברמת הגולן. אין נפגעים לכוחותינו.

בגדר הגבול עם סוריה לבין ישראל נתחם האזור במה שמכונה "קו אלפא". הוא הקו המזרחי שאליו מותר לחיילי צה"ל ומצדו השני גדר ביטחון וכביש פטרול. לא פעם חקלאים ורועים סורים ניצלו את אותם השטחים שמבחינה חוקית נמצאים בשליטת ישראל, למרות שחיילי צה"ל נמנעו עד כה מלהיכנס אליהם.

אך תקרית אש מול חמושים, נחשבת לאירוע חריג באזור זה.

בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר, התייחס נתניהו להחלטת טארמפ להסגת הכוחות האמריקאים מסוריה: "ההחלטה להוציא את אלפיים חיילי ארה"ב מסוריה לא תשנה את המדיניות העקבית שלנו, אנחנו נוסיף לפעול כדי למנוע התבססות איראנית צבאית בסוריה, במידת הצורך אף נרחיב את הפעילות שלנו שם", אמר נתניהו.

נתניהו ביקש "להרגיע את המודאגים", לדבריו, וציין כי שיתוף הפעולה של ישראל עם ארה"ב נמשך במלוא עוזו, ומתבצע בתחומים רבים. "בתחום המבצעי, בתחום המודיעיני ובתחומים ביטחוניים רבים נוספים, יש שיתוף פעולה." לגבי מבצע 'מגן צפוני' אמר נתניהו: "בגבול הלבנון מבצע מגן צפוני נמשך כמתוכנן, ביום חמישי, פוצצנו מנהרת טרור נוספת וגם הזרמנו בטון ואטמנו מנהרת טרור אחרת". לגבי משך המבצע אמר, "המבצע הזה יימשך בשבועות הקרובים עד להשלמתו כדי לשלול לחיזבאללה את נשק המנהרות".

מוקדם יותר התייחס לדברים גם הרמטכ"ל אייזנקוט בנאום באירוע לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-במרכז הבינתחומי בהרצליה,ואמר: "ההחלטה האמריקאית מסוף השבוע האחרון על הסגת הכוחות, זה אירוע משמעותי אבל לא צריך להפריז בו".

לדברי איזנקוט: "במשך עשרות שנים אנו מתמודדים מול החזית הזאת לבד, צה"ל פעל לאורך כל התקופה הזו באופן עצמאי. האמריקנים מקבלים את ההחלטה כשמערכת היחסים בין הצבאות היא בשיא, יחסים מעולים גם של חלוקת ידע משותף, מודיעין, יכולות וכמובן הפלטפורמות העיקריות של צה"ל".

"השהייה הרוסית מסוף 2015 בסוריה חייבה אותנו לבניית מנגנון למניעת חיכוך", הוסיף אייזנקוט, "אני כרמטכ"ל הרגשתי שיש הבנה לצרכים הביטחוניים של ישראל ותכף נבנה מנגנון, בסמוך להגעת הכוחות הרוסים, שאפשר לנו לפעול לטובת האינטרסים של ישראל".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
רמת הגולן
לוחמת | 23-12-2018 23:15
כול הכבוד לצהל עין תחת עין שן תחת שן חזק חזק ויתחזק
2
על כל מינהרה נגיב בחומרה עם מערבל בטון
כבוד | 25-12-2018 20:26
רק ככה נחזיר את ההרתעה!