הפלגים הפלסטיניים: "נגיב בחומרה להרג ברצועת עזה" - סרוגים

הפלגים הפלסטיניים: "נגיב בחומרה להרג ברצועת עזה"

הפלגים הפלסטיניים בעזה התכנסו לדיון על רקע מותם של ארבעת המפגינים הפלסטינים בעימותים ביום שישי האחרון. בהודעה משותפת אמרו כי סוף השבוע הקרוב יעמיד למבחן את התנהגות ישראל בגבול עזה: "יש תגובות מוכנות וקשות"

author-image
הפלגים הפלסטיניים: "נגיב בחומרה להרג ברצועת עזה"
  (צילום: עבד ראהים חאטיב\פלאש 90)

דיון ברצועה: חדר המבצעים המשותף של הפלגים הפלסטינים בעזה, חמאס והג'יהאד האסלאמי, התכנסו היום (ראשון) לדיון בעקבות העימותים שנרשמו בגבול רצועת עזה ביום שישי האחרון, במהלכם דווח כי ארבעה מפגינים פלסטינים נהרגו. בתום הדיון הוציאו הודעה משותפת, בה נאמר כי סוף השבוע הקרוב יעמיד למבחן את התנהגות ישראל בגבול עזה.

"מה שקרה ביום שישי האחרון היה פשע מתוכנן וזלזול ברור של האויב בדם היקר של בני עמינו" נאמר בהודעה. "לצערנו, העולם ובמיוחד המערב עומדים וצופים על פשעי הרג המפגינים בדם קר והוא לא מסתפק בכך, אלא גם מגייס את כל האנרגיה שלו לשרת את הכיבוש".

"המעשים הנפשעים נגד בני עמינו עברו את הקווים האדומים וההתנגדות לא תקל ראש עם האויב ולא תעמוד בחיבוק ידיים אל מול הפשעים הללו" הוסיפו והתייחסו לאירועים. "הייתה כאן כוונת זדון לצלוף בשהידים ובפצועים. לא נשב בחיבוק ידיים לנוכח פשעים אלו. לא הכסף והחשמל יעצרו אותנו. שישי הבא יהיה מכריע בבחינת התנהגות האויב".

עוד ציינו כי "לחדר המבצעים יש תגובות מוכנות וקשות. נראה כי האויב הציוני התגעגע לסבב הלחימה, שיכלול תגובות קשות מצד ההתנגדות שתלמד אותו לקח ותעמיד אותו במקומו".

כזכור, ביום שישי האחרון כ-10,000 מתפרעים הגיעו לאזור הגבול והחלו בניסיונות להשליך מטעני חבלה ואף לחצות את הגדר, זאת בתום רגיעה יחסית בשבועות האחרונים. צה"ל הגיב בירי ובאמצעים לפיזור הפגנות. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על ארבעה פלסטינים שנהרגו במהלך ההפגנות האלימות, בהם בין היתר מוחמד מועין ח'ליל ג'חג'וח, נער בן 16 פונה לבית החולים לאחר שנפגע בצווארו, אולם שם נקבע מותו.

העימותים הגיעו לאחר שממשלת ישראל העבירה לחמאס עוד 15 מיליון דולר המגיעים מקטאר, זאת למרות הפרות הסדר בגבול הרצועה והטרור ביהודה ושומרון- במהלך שזכה לביקורת רבה על ההתנהלות מול ארגון הטרור. "שוב קיבלנו הוכחה לכך ש"ההסדרה" בדרום היא חד-צדדית" אמר שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן. "החמאס ממשיך לעודד פיגועים והתפרעויות ליד הגדר, לחפור מנהרות ולייצר רקטות. לכן חייבים לסגור לחמאס את הכספומט ולהפסיק עם הכניעה לטרור!"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איומי חמאס
יעקב | 24-12-2018 23:08
האיומים של החמאס לא מפחידים אף אחד אבל שיזהרו כי לפעמים הבעל הבית מישתגע ואז במקום 4 הרוגים יהיו 800 עים זה תלוי בי התקרבות או מגע בגדר דינו ירי חי היה צריך גם לחשמל את הגדר במתח גבוה כך שלא יוכלולגעת בגדר ומי שיגע יתחשמל