'שם עולם': אביב גפן בפרויקט מרגש למען זיכרון השואה

'שם עולם': אביב גפן בפרויקט מרגש למען זיכרון השואה

יונתן רזאל, גיא ויהל, נסרין ואמנים נוספים ישתפו פעולה בפרויקט מוזיקלי מרגש במיוחד, שמוביל אביב גפן יחד עם המרכז "שם עולם" למען זיכרון השואה

למטרה מרגשת: יונתן רזאל ישתף פעולה עם אביב גפן
  (צילום: יח"צ | אביב: Tomer Neuberg/Flash90)

הפרויקט של אביב גפן: לקראת יום השואה הקרוב, עשרות יצירות שנכתבו על ידי יהודים בין זוועות השואה- יקבלו חיים חדשים, באמצעות לחנים וביצועים של מיטב האמנים בישראל.

השירים והטקסטים המרגשים ייחשפו באלבום מיוחד, שמוביל הזמר והיוצר אביב גפן, ביוזמת היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט.  גפן קיבל ממרכז הבינלאומי "שם עולם", את הטקסטים והשירים שכתבו הנספים והניצולים בשואה ובחודשים האחרונים החל לעבוד על בחירת הטקסטים והאמנים שיבצעו אותם.

"רוצה להזכיר את הכתם הזה בהיסטוריה לדורות הבאים"

בין האמנים שצפויים להשתתף בפרויקט, ניתן למצוא את: יונתן רזאל, גיא ויהל, נינט טייב, דיקלה, ישי לוי, מוש בן ארי, נועה קירל, לי בירן, נסרין קדרי וגפן עצמו. השירים והטקסטים המרגשים מהשואה, הולחנו בחלקם על ידי האמנים המבצעים ובחלקם על ידי מלחינים אחרים, כשעל ההפקה המוזיקלית אמון עומרי אגמון.

הרב אברהם קריגר ואביב גפן בסיור במרכז הבינלאומי שם עולם (צילום: יח"צ)

"שנים אני פעיל בסתר למען הניצולים והפעם זה חשוב יותר מתמיד" סיפר גפן "מבחינתי, השואה זה לראות ולהזדעזע מהיכולת לקחת את האכזריות לקצה היכולת האנושית, בטח כאדם יהודי שאיבד חלק ממשפחתו בשואה. לקחתי בגאווה את שיתוף הפעולה כדי להזכיר לדור הצעיר ולדורות שיבואו אחריי את הכתם הזה בהיסטוריה האנושית".

גפן סיכם: "אני רוצה להודות לכל האמנים ששיתפו פעולה ברגישות מעוררת הערצה והתמודדו עם הטקסטים הלא קלים. מקווה שהשנה יום השואה לא יחלוף רק כ'יום העצוב הזה עם שירים שקטים ברדיו וסרטים בשחור־לבן', אלא ישמש זיכרון לעם שלנו ולשורשים שלנו וכנורת אזהרה לדורות הבאים".

אחד מהשירים שיבצעו גיא ויהל בפרויקט (צילום: יחצ)

משה קלוגהפט, יוזם ומנהל הפרויקט, הוסיף: "אפשר להרוג בני אדם בשואה, אבל אי אפשר לקחת מהם את החיים. היצירה תחזיר את החיים והחיות שהם איבדו בחזרה, וזה המעט שאנחנו חייבים לעשות".

בימים אלו אביב גפן והמפיק המוסיקלי עומרי אגמון עובדים על העיבודים לשירים ובקרוב יחלו ההקלטות של הנגנים והזמרים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זכרון השואה הכרחי?
שושנה משרקי | 23-12-2018 20:44
מידי פעם קם מישהו שמתאפשר לו ללהג מעל דפי עיתון או בתקשורת , על כך שדי עם הזכרונות הקשים המעיבים על שמחת החיים והשגרה וגם מיותר לדכא את הילדים הרכים והדור הצעיר. ואני שגדלתי עם זה ועם כל הטכסים אומר מאות ואלפי פעמים - אסור לשכוח ,להשכיח למחוק או למחול --כחובה ומצווה קדושה.