"דמי ודם נפגעים אחרים כמוני זועק" - סרוגים

"דמי ודם נפגעים אחרים כמוני זועק"

הוא הותקף מינית בילדותו ע"י הרב קופולוביץ, אך לאחר שקרא ב-"סרוגים" על ויכוח בין הרבנית שילת לבין ח"כ סמוטריץ', על מקומו של הרב דרוקמן בפרשיות- החליט שאין עוד סיבה להסתתר

"דמי ודם נפגעים אחרים כמוני זועק"
  (Photo by Yonatan Sindel/Flash90)

בראיון לקלמן ליבסקינד ב-"מעריב", חשף נתנאל פרבשטיין שנפגע על ידי הרב זאב קופולוביץ את סיפורו.

קופולוביץ מי ששימש כראש ישיבת נתיב מאיר הנערץ, בשנת 1997 נחשפה הפרשה בעקבותיה הורשע, בעסקת טיעון, בהטרדות מיניות שביצע בתלמידיו, ונגזרו עליו 3 וחצי שנות מאסר.

"השבוע, כשנפגשנו", כותב ליבסקינד, "פרבשטיין עוד התלבט האם ועד כמה להיחשף. מצד אחד, בער בו הרצון לזעוק. מצד שני, אי אפשר היה שלא להביא בחשבון את המחיר שפרסום כזה נושא עימו. שלשום, אחרי שקרא באתר "סרוגים" אודות ויכוח בין הרבנית יהודית שילת, חברת "פורום תקנה", לבין ח"כ בצלאל סמוטריץ', שכתב לה ש"גם אנשים בסדר גודל של הרב דרוקמן טועים מדי פעם, וזה בסדר גמור, מי שלא עושה לא טועה", החליט שאין עוד סיבה להסתתר. "דמי ודם נפגעים אחרים כמוני זועק כלפי הרב דרוקמן", כתב בדף הפייסבוק שלו, "הצלקת שלי לא תיעלם… הנער הפגוע שבי הולך איתי לכל מקום".

היה אמור להגן עלינו

הזעקה שלי היום היא לא על הרב קופולוביץ", מבהיר פרבשטיין לליבסקינד. "האיש סגר עסקת טיעון, ישב בכלא כמה שישב, סגר מה שסגר. אני בטוח שכמוני יש עוד אנשים שמסתובבים שנים עם פצצה מתקתקת ופתיל השהיה. אבל זה לא הסיפור שלי עכשיו. לפני כמה חודשים נפגשתי עם מישהו מ'פורום תקנה', ואמרתי לו 'חבל שנולדתם מאוחר מדי. אם היה פורום תקנה כשאני הייתי ילד, הרבה מאוד ילדים שנפגעו, היו יכולים להינצל'. והסיפור מבחינתי הוא שהרב דרוקמן, ראש ישיבה חשובה וזקן רבני הציונות הדתית, מי שהיה אמור להגן עלינו ועל נערים אחרים, לא מגן עליהם גם היום. ולא רק שהוא לא מגן, בפרשת הרב אלון הוא בחר לגונן על רב שפגע מינית, ואחר כך גם בחר להטיל דופי ב'פורום תקנה', קבוצה שכל תפקידה להגן על אנשים, וששואבת את כל כוחה מאמון הציבור. איפה 'וביערת הרע מקרבך'?

התעוררתי עם סיוטים

פרבשטיין מספר כי בגיל 38, הוא לא ידע שעבר פגיעה מינית. הוא החל להתוודע לראשונה לסיפור שלו לפני כחמש שנים, דרך הפרשיה הראשונה של הרב מוטי אלון. אז התחיל להתעניין באופן אובססיבי בפרשה, לפני כשנתיים התעורר בלילה רועד בכל הגוף . ואז החלו ללוות אותו סיוטים במשך שבועות שלמים "ואז הגיע הזיכרון הראשון. זיכרון קשה. ראיתי פתאום את הרב קופולוביץ אוחז בי ועוטף אותי, ואני מתנגד, ואני שומע את המילים שלו שפתאום חוזרות אליי. והזיכרונות מתחילים לצוף, וכשהם צפים הם צפים עם כל החושים. מצאתי את עצמי חוזר להיות ילד בן 15. וזה נורא. הרגשתי שוב את הריח, ואת המגע, וחרדה גדולה מאוד, ותחושה כזאת של חיה במלכודת". הוא הגיע למרכז לסיוע נפגעי תקיפה מינית וטופל והוכרה כפוסט טראומטי.

פרבשטיין מוסיף כי הוא מוצא את עצמו בשבועיים האחרונים מטולטל מחדש, מאז שפרצה הפרשה החדשה של הרב אלון, לא בגללו. הוא לא היה מתלמידיו של הרב אלון. אבל כשהוא קורא מה שכותבים "חסידים שוטים במגזר בעניין הרב דרוקמן", כלשונו, "הוא לא יכול לישון". "אנשים ששואלים 'מי אתם שתדברו סרה בגדולי תורה?'. זו טענה שמצמררת אותי", אומר פרבשטיין. "קראתי מישהו שהסביר שהרב אלון עשה תשובה. ונניח שזה היה נכון. אז מה? אם פדופיל עושה תשובה, אז נחזיר אותו לעבוד בגן ילדים? התפקיד של מנהיג ציבור הוא קודם כל להגן על הציבור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
39 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
הרב דרוקמן הוא ביזיון!
לבער את הרע | 22-12-2018 21:57
היה צריך לפרוש מזמן מהמרחב הציבורי ולבקש סליחה ומחילה.
2
לקלמן ליבסקינד נעשה עוול. שפכו את דמו.
חוה | 22-12-2018 22:08
כאשר קלמן העז לפרסם כתבה על הטרדות מיניות של הרב אבינר, הוא הושמץ כ'איש בליעל', למרות שהרב אבינר הודה בעיקרי ההאשמות נגדו. הגיע הזמן לטהר את שמו של קלמן ולהעניש את הרב אבינר!
קלמן ליבסקינד ממש אסון לדתיים. ראספוטין קטן
עידו | 25-01-2019 13:39
במחילה מכבודו קלמן. אבל כל בוקר קלמן או זלמן אתה וליברמן אתם רומסים את הדת, עם צחוק על הפנים. ממש מגעיל ליבסקינד
בית הדין של הרב ניסים קרליץ הרשיע את אבינר
הוא כן הורשע | 25-12-2018 14:56
בית הדין של הרב ניסים קרליץ הרשיע את אבינר
קלמן לא הגיע לשמחות של משפחתו בבית אל
אנו כמו ארגון פשע | 24-12-2018 11:58
לקלמן יש אח בבית אל, והפעילו על קלמן לחצים לא לפרסם. למה קלמן לא הגיע לארועי משפחה בבית אל??. האם הציבור שלנו כמו ארגון פשע?
לחוה
חיים | 23-12-2018 0:10
בית דין קבע אחרת ממך, פסיכולוג חיצוני שבדק את הנושא קבע אחרת ממך, הכי קל זה להמשיך לטעון טענות.
חוה, את אותה אחת שמצייצת בכל כתבה
בני ברק | 22-12-2018 23:48
על הרב אבינר. חלאס כבר עם השקר והקשקוש הזה. רוצה? תגישי תלונה בפורום תקנה או במשטרה
3
תודה נתנאל. דבריך חייבים להשמע בקול רם
רחל | 22-12-2018 22:35
עם כל הכבוד העצום לרב דרוקמן ודווקא בגללו, מצופה שאדם בסדר גודל כשלו ירכין ראשו כלפי הנפגעים, יתחרט בפומבי וייקח צעד אחורה מהעולם החינוכי. צעד שאין ספק שהוא קשה אבל אולי הדבר הכי חינוכי, טיפולי ומשמעותי שמחנך גדול כמוהו יכול וצריך לעשות
4
הזהרו כשמדברים על הרב דרוקמן!!! יש לכם הרהור
אחד מן ההר | 22-12-2018 23:00
יש לכם הרהור על הרב - זה בסדר גמור. פנו אל הרב לא מול התקשורת. אני אישית פניתי אליו בפרשיה שחשבתי שאני מכירה, וקבלתי תשובות. לא מכיר איש נקי וטהור כרב דרוקמן.
הסגנון החרדי המאיים שלך
אחת מן העמק | 23-12-2018 11:24
הוא בדיוק מקור הכוח שנתן לרשעים כמו קופולוביץ' את ההכשר להמשיך לפגוע, ולאטומים כמו הרב דרוקמן את ההכשר לגונן עליהם. כי אם לציבור היה הרהור, הוא היה צריך 'להיזהר'. אנחנו לא מפחדים ולא נזהרים יותר. מפעילים את השכל האנושי שלנו וחוש הביקורת שלנו. מכבדים את מי שראוי לכבוד, ומבקרים את מי שראוי לביקורת, ומענישים את מי שראוי להעניש. ואם כל השלושה הם אותו אדם עצמו, אז מכבדים אותו רק במידה שצריך ומבקרים אותו במידה שצריך. הרב דרוקמן ראוי לביקורת חמורה מאוד, והוא צריך להתייצב מול הציבור ולהגיד סליחה!
5
לא לפחד לדבר
כל הכבוד לך | 22-12-2018 23:53
אומץ ליבך ראוי להערכה אל תשתקו נפגעים את תשתקו בשתיקתכם אתם נותנים לפושעים לגיטימציה להמשיך ולפגוע
6
לקלמן יש כנראה חשבון אישי עם רבנים
החליט לפגוע בממסד | 23-12-2018 0:26
זכותו אבל שלא יסתיר זאת
חוה, זה נראה שיש לך אומץ לדבר בפומבי
תושב חברון לשעבר | 12-02-2019 22:39
נגד הרב אבינר, ואת משוכנעת בסיפור שלך. אני מכיר את הסיפור מקרוב. זה באמת מקרה עצוב מאוד שמערער את כל יסודות הבית שלך. כמה שהרב אבינר ניסה להלחם על כבודך. אין לך מושג. כמה פעל שלא תיפגעי. נכון. זה יהיה לך קשה להסתכל על עצמך ומשפחתך בעיניים ולומר בבירור 'הוא לא עשה לי כלום. זה אני שרציתי את זה' תנקי את עצמך מכל הדבר הזה. זה ישחרר אותך מבפנים. זה לא מאוחר.
לא חשבון אישי, פשוט יושרה מקצועית
למה? | 23-12-2018 11:24
מדובר בעיתונאי ישר ואמיץ, שתי תכונות נדירות למדי.
רבנים כמו הרב דרוקמן השמיצו את קלמן כשקרן
חוה אלבה | 23-12-2018 10:41
עד היום, יותר ממאה רבנים שהשמיצו את קלמן כשקרן - בעקבות התחקיר שלו נגד הרב אבינר, לא התנצלו. מי שיקר? הרב אבינר, שהודה בפני קלמן במעשים פסולים כלפי נשים (והוקלט) ואחר כך הכחיש הכל. מי הושמץ כשקרן? אדם ישר ואמיץ במיוחד - קלמן ליבסקינד.
7
הזוי, בגיל 38 הוא נזכר שעבר הטרדה מינית כנער
גד | 23-12-2018 0:37
ופתאום יש לו סיוטים, באופן טבעי הוא התאושש יפה 23 שנה ללא משקעים כלל, ופתאום התקשורת החליטה בשבילו שהוא צריך להתנהג כנפגע מינית, במילים אחרות התקשורת הסביבתית פגעה בו מינית. כמובן אין בדברי שום הצדקה לבן בליעל שפגע בו.
אתה הזוי
גבי | 23-12-2018 11:26
ההאשמות הבזויות והמכוערות האלו כאילו יש כאן שחזור של משהו שלא באמת היה, מה נראה לך? שאדם כזה (מרשים כל כך) או כל אדם אחר פשוט ימציא לעצמו יום אחד סיפור של התעללות מינית? לטעון את זה, זה הזוי
לגד
אבי | 23-12-2018 10:05
זה מה שנקרא פוסט טראומה והדחקה
יפה אני רואה שאתה מבין
הבן | 23-12-2018 10:05
הרבה בפסיכולוגיה ונפש האדם..
8
מצחיק שיוצאים על הרב דרוקמן . הוא לא היה ראש
הכי | 23-12-2018 2:58
ישיבות בני עקיבא בזמן קופולוביץ . העיקר שיש סיפורי אגדות
הרב דרוקמן ידע ולא העביר למשטרה
לכן לא קבל פרס ישראל | 24-12-2018 11:56
לפני שאתה מגיב תלמד את העובדות. הסיפור של נתיב מאיר הובא לידיעת רבנים מבכירי המגזר והם השתיקו אותו. אמרו לקופליביץ להתפטר, הוא אפילו לא עזב את הישיבה.
9
אני מוחה על התגובות המזלזלות בכבוד הרב דרוקמן
יהודי | 23-12-2018 8:12
הזהרו בכבוד תח
ועל רצח נפשות של נערים
אתה לא מוחה? | 23-12-2018 11:28
היזהרו בכבוד תח, רק אל תיזהרו בנפשם הפצועה של נערים שהרב דרוקמן גער בהם שהם מספרים לשון הרע, ושלח אותם שוב אל הטורף עם רגשי בושה ואשמה שבכלל העזו לחשוב שהטורף רשע הוא.
כבוד הרב דרוקמן
י | 23-12-2018 10:08
לחלוק עליו זה לא לזלזל בכבודו.. הוא מנהיג ציבור, אמור לדאוג לציבור הוא לא אלוקים
10
תסבירו לי בבקשה האם דרוקמן הוא חרדי או דת"ל??
רב אחר | 23-12-2018 9:38
כי אני רואה אותו בזמן האחרון שהוא נראה עם כיפה סרוגה ובלי כל השחור פינגוויני אבל ביוטיוב, יש קטע וידאו בשם הרב חיים דרוקמן אצל הרבי מליובאוויטש ושם הוא עם כובע והכל נראה כמו חרדי ממש, שחור הכל וזקן גדול. האם יכול להיות שהוא סוג של נחלש בזמן האחרון שהרי בזמנו של הרבי המשיח (המת) הוא נראה חרדי וזה ככל הנראה היה לפני שנות ה 90 שהרי הרבי המשיח מת בתחילת שנות ה90. בכל מקרה, האם זה דבר ראוי לשנות ככה בלבוש, כי שמתי לב שגם מצגר היה הולך עם כיפה סרוגה כשהיה צעיר וגם בלי כל השחור הזה, ודווקא כשקיבל תפקיד הפך ללכת עם שחור. אני תמהה האם האלה שנראים חרדים מסביבי הם הולכים ככה בגלל תפקיד או השתייכות לכת של החרדים? תעזרו לי להבין את הדברים
ל"רב אחר": יש שני רב דרוקמן
בר | 24-12-2018 20:53
יש רב דרוקמן נוסף בקרית מוצקין, שהוא גם במקרה רב העיר. והוא אכן הולך לבוש באופן אחר. הרב דרוקמן ממרכז שפירא לא שינה את לבושו... עם זאת, שמעתי בסגנון כתיבתך סוג של זלזול ברבנים ובסגנון לבושם - ראוי שתשנה את הסגנון במיוחד מעל במה של קוראים שנוהגים ההיפך. תודה.
11
ישיבות תיכוניות
חגית רייבי | 23-12-2018 9:48
שלום נתנאל פרבשטיין הייתי שמחה אם היית מצליח להגיע או לשלוח אנשים לישיבות תיכוניות ברחבי הארץ על מנת לפתוח את העניין מול התלמידים הצעירים . לחשוף את סיפורך ולתת לילדים את המודעות את הזהירות ואת הכוחות ליידע או לדווח על מעשים שמתחילים להראות כמו הטרדות מיניות וכ'ד . לדעתי עכשו המומנטום מתאים כדי לנסות ולמנוע עוד פגיעות . יחד עם הזהירות בכבודם של הרבה אנשים טובים ובריאים -חשוב להציף את העניין בעדינות ויחד עם זאת בבהירות ובנחישות-לתת את המקום לבדוק האם ההתנהגות של הרבנים שלהם נורמטיבית או שמא גולשת למחוזות האסור והאיסורים ? לעניות דעתי אם אדם כמוך יהיה מסוגל לעשות את המשימה -שכרך יהיה גדול מאוד . וגם אני מקווה יביא מזור לכאביך על ידי זה שתדע שמנעת מעוד צעירים להפגע . יישר כוחמ אני מאוד מעריכה את ההופעה שלך בתקשורת . הראיון שלך נגע ללב והיה חשוב מאוד לשיח הנושא כאוב כזה . שבוע טוב
12
עיזבו את הרב אלון למערכת החוק-עלוקות שופכי דם
רונן | 23-12-2018 11:36
לכל כתבה על הטרדה מינית מצרפים את תמונתו של אלון כדי להטעות את הציבור כאילו יש עוד מקרה ועוד מקרה. היה בזמנו משפט מאוד מתוקשר ואז היו אמורים היו להגיע המתלוננים ולא לאחר 16 שנה שפתאום נהיה הדבר טרנד נחמד לשפוך דמים או לנקום.
אסור לעזוב
ניסן | 24-12-2018 7:57
כאשר אמרתם לעזוב אותו לפני 8 שנים התוצאה הייתה פגועים נוספים לא לעזוב לא לעזוב לא לעזוב לא לעזוב לא לעזוב עד שלא ייצא ויודה בפה מלא בלי התחכמויות אילוניות ויגיד חטאתי עויתי פשעתי עד אז יש להוקיע אותו מעל כל במה
13
כל האנשים המוזרים האלה שנזכרים אחרי 30-40 שנה
אחד שנמאס לו | 23-12-2018 12:24
פתאום שהם נפגעו מינית, כי הרב הזה או ההוא חיבק או התקרב או נגע בהם, בין אם זה נכון ובין אם לא, תפסיקו להאכיל את כל העולם בבולשיט שלכם. איפה הייתם כל העשרות שנים האלה ? אגב, לפני 42 שנה הגננת עליזה הורידה לי סטירה שאגיש תלונה ? ואבא שלי פוצץ אותי במכות עם חגורה על הישבן כשהייתי ילד, שאגיש גם נגדו תלונה על אלימות ? מה נסגר אתכם ?
שלום לך אחד שנמאס לו
נתנאל | 14-08-2019 21:09
אני לא יודע מה מאיפה שאבת מספיק רוע כדי לכתוב את תגובתך. לא המצאתי כלום. לאמיתו של דבר, חסכתי בפרטים כדי לחסוך בכאב החשיפה שלי ושל משפחתי. אם אתה חושב שנהניתי להיחשף, אתה טועה מאוד. אני משלם על כך מחירים רבים של כאב ובושה אפילו בלי קשר לתגובות מרושעות כשלך. אני אנסה בכל זאת להסביר לך מעט: כנראה שהנפש שלי, כנער צעיר, לא יכלה לשאת את הדיסוננס הנורא הזה של ניצול ופגיעה מאדם שכל כך הערצתי. לא זכרתי כלום! הכל ננעל באיזה מרתף חשוך ונעדר מהרצף של סיפור חיי. ויום אחד זה התפרץ. תאמין לי שהטלתי על עצמי טונות של ספקות ואשמות. אבל כשזכרונות צפים, דרך הגוף והנפש, זורעים הרס, ומשתלטים על החיים ועל התפקוד אז אי אפשר להתכחש. ובהחלט, בשלבים רבים ייחלתי לשקט שבהכחשה, זה פשוט לא עבד יותר. מאחל קצת אור לליבך האטום. נתנאל
אין לך מושג על מה אתה מדבר
מגיבה לטמבל שמעליי | 23-12-2018 20:04
הדחקה. דיסוציאציה. לך תקרא על שתי המילים האלו לפני שאתה מבזה את עצמך ופוגע בנפגעים...
14
אנשים מתפעלים מדמוגגים ולצערינו גם
יפה יוסף | 23-12-2018 13:01
רבנים נופלים בזה.מי שיודע ללמד ולדרוש זה לא אומר שהוא רב.רב הוא בעל המעשים הטובים ולא רוב הדיבורים.הצעירים ק"ו שנמשכים לאדם דברן ולא שמים לב למעשיו הרעים.לכן כשבודקים אדם צריך לשים לב גם למעשיו ובעיקר למעשיו ולא למה שיוצא מפיו.לא תמיד יש קשר בין הדרשה למעשה בפועל.ואולי זה בדרך כלל כך.
15
הרב דרוקמן, בבקשה, זו הזדמנות עבורך שלא תחזור
ירחמיאל | 23-12-2018 14:18
נתנאל פרבשטיין - תבורך, מעריך את האומץ ומודה על התרומה שלך בחשיפה זו למניעת נפגעים נוספים. הרב דרוקמן, בבקשה, זו הזדמנות עבורך שלא תחזור עוד, צא לתקשורת, לציבור! ואמור בכל ברור את הידוע לך על ההונאה שהונה אותך מוטי אלון. מותר לך לטעות בשיקול הדעת ולהאמין לתלמידך, כולנו טעינו ולא העלנו על דעתנו. אבל כעת כשאתה יודע וכולנו יודעים שהוא רימה אותך והונה אותך בכל הפעמים, לאורך כל התהליך, כשאתה יודע שבגלל שנפלת בפח הרמאות של אלון, בגלל האומן המוטעה שלך, נפגעו מינית עוד אנשים על ידי אלון. הגיע הזמן שתקום ותאמר בקול צלול וברור, מוטי אלון רימה אותה, הכשיל אותי, אלון מסוכן, לא ראוי להנהיג ציבור ולא ראוי ללמד תלמידים. הרב דרוקמן, זו הזדמנות אחרונה עבורך! אנא דבר ברור ובקול. זה ימנע פגיעות מיניות נוספות, יתרום לכבוד התורה ולומדיה וגם יתרום לשיקום היחס אליך, גם זה חשוב, אתה ראוי לזה.
16
למרות הכעס הזהרו בכבודו של הרב דרוקמן!
חסוי | 23-12-2018 23:54
למרות הכעס והשאלות הזהרו בכבודו של הרב דרוקמן! עדיף לפנות אליו בשאלה בנושא מאשר לבזות תלמיד חכם גדול כל כך בקלות מזעזעת על גבי האתר. עוון גדול לבזות את החכמים או לשנאותן, ולא חרבה ירושלים עד שבזו בה תלמידי חכמים
17
למה מי שהיה בישיבות תיכוניות עם פנימיה לא שלח
את ילדיו? | 24-12-2018 12:00
חברי שהיו בישיבות טובות של המגזר כולל פנימיה, סרבו לשלח את ילדיהם. למה? האמת חזקה מטיוח והגנה על רבנים
18
לכלא
יוסי | 24-12-2018 15:53
לא פרום תקנה ולא דרוקמן מה קורה פה אלון צריך להיות במעצר אחר כך לכלא אם היה רב ספרדי היו עושים מזה חגיגה הנשיא לשעבר עשה פחות ותיראו מה עשו לו הרב דרוקמן או שאתה מגן על עבריני מין או שלא אין באמצע
19
ליבסקינד - כל הכבוד על הכתבה ויישר כח לפרבשטי
סבתא | 24-12-2018 19:28
זוכרת את הבעיות שהיו עם הרב קופלוביץ וגם שישב בכלא 3 שנים+ . מצער מאד היה לקרא מה שעבר על פרבשטיין שהיה ילד תמים. וכעת לאור הדברים האלה מגיע למוטי אלון לשבת כמה שנים טובות בכלא .
20
חשוב מאד לפרסם תמונות הסוטים והמשתיקים
ב.פ. | 25-12-2018 19:36
למשה שמיר, 1. קרא בעיון את הכתבה ותבין, אולי, שאלון היה טריגר להתפרצות הפוסט טראומה. 2. אלון היה מושא תמיכתו של דרוקמן שעדיין אינו מבין כי הוא אינו משמש בית דין מומחה לקבוע אם אלון ביצע תשובה או לא. הרי לא ניתן לעשות תשובה אם לא מרצים את כל מי שנפגע ישירות או בעקיפין. 2. צריך שהציבור יכיר ויוקיע את הסוטים ואת המשתיקים, ואת נציגי הקבה שמינו עצמם על החלטות החנינה, כמו הרב דרוקמן, כדי למנוע פגיעות נוספות מצדם ומצד אחרים התומכים בהם ומחלישים את המאבק ברע מקרבנו.