תגובות נגד מנדלבליט על עמונה: "לא יבלבל אותנו" - סרוגים

תגובות נגד מנדלבליט על עמונה: "לא יבלבל אותנו"

היועץ המשפטי לממשלה התבטא בועידת גלובס נגד פעולות לחיזוק ההתיישבות שנעשו באחרונה בעמונה, ח"כ סמוטריץ': "חבל שהתבטא בנושא בלי להכיר את העובדות"

תגובות נגד מנדלבליט על עמונה: "לא יבלבל אותנו"
  סמוטריץ' עם ראשי הרשויות בעמונה (קרדיט: באדיבות המצלם)

תגובות תקיפות בעקבות דברי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבוקר (חמישי) נגד הפעולות שעשו ראשי ההתיישבות כשעלו לאחרונה לעמונה בעקבות גל הטרור: "חזרה לעמונה מעשה ציוני מהמדרגה הראשונה".

מנדלבליט התבטא בוועידת גלובס לעסקים הבוקר כי: "הפרת החוק בחסותם של אנשי ציבור, כמו הצבת קרוואנים בלתי חוקיים בקרקעות הרשומות בבעלות פרטית – איננה יכולה להיות מקור לגאווה".

אביחי בוארון, מראשי המאבק נגד פינוי עמונה: "מנדלבליט לא יבלבל אותנו. הרכישות בעמונה בוצעו כדת וכדין ויאושרו על ידי הגורמים המקצועיים במנהל האזרחי. אנחנו מחכים לאישור שר בטחון וראש הממשלה בנימין נתניהו שיאשר רישומן על שמנו – האישור הזה הוא אישור פוליטי-מדיני ונתניהו חייב לתת אותו. זה שלנו. קנינו את זה בכסף מלא ונתניהו לא יכול למנוע מאיתנו להשתמש ב40 דונם שרכשנו במליוני שקלים".

בוארון מחזק בדבריו את שרת המשפטים: "אנחנו בטוחים שאיילת שקד תפעיל את כל כובד משקלה כדי שבתשובה של הפרקליטות לבית המשפט בעתירה שהגשנו המדינה תודיע שבכוונתה להסדיר את ההתיישבות בעמונה ולאפשר חווה חקלאית במקום כפי שהתב"ע מאפשרת".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "צר לי שהיועץ המשפטי לממשלה, שיש לי הערכה רבה אליו, בחר להתבטא בנושא בלי להכיר את העובדות. מדובר בקרקעות שנרכשו על ידי המתיישבים בכסף מלא. תכנית המתאר המחוזית החלה על האזור מאפשרת הקמת מבנים לשימוש חקלאי ולכן העלייה לשטח לא הייתה מנוגדת לחוק. לו גישתו הבסיסית של מנדלבליט הייתה מקובלת בראשית ימי המדינה – מרבית ההתיישבות בארץ לא הייתה מוקמת".

"אני חש גאווה גדולה על הזכות להמשיך את המפעל הציוני שהחלו בו מייסדי עמונה וקורא ליועץ ולצוותו להצטרף אף הם ולסייע ככל יכלתם".

היועמ"ש מנדלבליט. עליית קראוונים לאדמה פרטית – לא גאווה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון: "אני מעריך מאוד את אביחי מנדלבליט. הוא אדם יקר רציני והגון גם כשאני חולק עליו. חשוב לי להדגיש את העובדה שאדמותיה של עמונה נרכשו בשנתיים האחרונות כדת וכדין. מאותם נפקדים שחיים בחו"ל ולכן גם מי שטען כי האדמה שייכת לאותם נפקדים טועה".

"מחובתי כאיש ציבור לחזק מהלכים ערכיים מוסריים וציוניים ברמה הגבוהה ביותר והחזרה לעמונה בוודאי לאחר שהאדמה נרכשה היא מעשה ציוני מהמדרגה הראשונה".

עמונה: חיזוק ההתיישבות כתגובה לגל הטרור

שבוע שעבר ביום שישי, בהובלת מועצת בנימין, עלו כמה בני נוער ומבוגרים לקרקע שרכשו מפוני עמונה בעזרת תורמים ומשקיעים פרטיים בתגובה לפיגועים בעפרה וגבעת אסף.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הצטרף גם הוא לעולים ומינף מאחורי הקלעים: "עמונה, שהיתה יישוב חי, תוסס, פורח ומדהים בארץ ישראל, לא היתה אמורה להיחרב. היא הוחרבה ברשעות וחוסר צדק משווע של מערכת משפט אטומה ומנותקת. הלילה התחלנו ברוך השם לתקן ולעשות צדק. שבנו אל ההר והתחלנו להפריח בו את השממה".

הוא פנה אל נתניהו: "מחובתו של ראש הממשלה לאפשר את החזרה לעמונה, שנעשית בדרך חוקית למהדרין על חלקות שנרכשו כדת וכדין הכסף מלא. נתניהו חייב להצדיק את הגדרת הממשלה שלו כממשלת ימין ולהעביר מסר חד משמעי לאויבינו. אנחנו כאן כדי להישאר וכל ניסיון שלכם לפגוע בנו רק יחזק את האחיזה וההתיישבות שלנו בארץ ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו