היועמ"ש נגד אישי ציבור שעלו לעמונה: "הפרו את חוק"

היועמ"ש נגד אישי ציבור שעלו לעמונה: "הפרו את חוק"

במהלך נאומו, יצא היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, נגד ראשי ההתיישבות שעלו לאחרונה לעמונה בעקבות גל הטרור: "הפרת החוק בחסותם של אנשי ציבור איננה יכולה להיות מקור לגאווה"

author-image
היועמ"ש נגד אישי הציבור שעלו לעמונה: "הפרת חוק"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס הבוקר (חמישי) בוועידת גלובס לעסקים לעלייה המחודשת ליישוב המפונה עמונה, "הפרת החוק בחסותם של אנשי ציבור", רמז לחה"כ בצלאל סמוטריץ' וראשי הרשויות ישראל גנץ ויוסי דגן

בדבריו, פירט מנדלבליט כי פעולה ממשלתית בניגוד לחוות דעת היועמ"ש – "איננה יכולה להיות דבר להתהדר בו". היועמ"ש יצא נגד פעולות לחיזוק ההתיישבות שנעשו באחרונה בעמונה בעקבות גל הטרור: "הפרת החוק בחסותם של אנשי ציבור, כמו הצבת קרוואנים בלתי חוקיים בקרקעות הרשומות בבעלות פרטית – איננה יכולה להיות מקור לגאווה"

כזכור, שבוע שעבר ביום שישי, בהובלת מועצת בנימין, עלו כמה בני נוער ומבוגרים לקרקע שרכשו מפוני עמונה בעזרת תורמים ומשקיעים פרטיים בתגובה לפיגועים בעפרה וגבעת אסף.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הצטרף גם הוא לעולים ומינף מאחורי הקלעים: "עמונה, שהיתה יישוב חי, תוסס, פורח ומדהים בארץ ישראל, לא היתה אמורה להיחרב. היא הוחרבה ברשעות וחוסר צדק משווע של מערכת משפט אטומה ומנותקת. הלילה התחלנו ברוך השם לתקן ולעשות צדק. שבנו אל ההר והתחלנו להפריח בו את השממה".

הוא פנה אל נתניהו: "מחובתו של ראש הממשלה לאפשר את החזרה לעמונה, שנעשית בדרך חוקית למהדרין על חלקות שנרכשו כדת וכדין הכסף מלא. נתניהו חייב להצדיק את הגדרת הממשלה שלו כממשלת ימין ולהעביר מסר חד משמעי לאויבינו. אנחנו כאן כדי להישאר וכל ניסיון שלכם לפגוע בנו רק יחזק את האחיזה וההתיישבות שלנו בארץ ישראל".

מי שתוקף אותנו – תוקף את שלטון החוק

בוועידת גלובס לעסקים, מנדלבליט גם התייחס לחקירת נתניהו: "אנחנו לא רודפים חלילה אחר אף אדם, אלא אך ורק אחר האמת והצדק".

על דבריו של פרקליט המדינה שי ניצן כי יוגש נגד נתניהו כתב אישום על תיק 4000: "נעשה כל שלאל ידינו כדי לעבוד מהר, אבל לא על חשבון איכות ההחלטות המקצועיות".

היועץ המשפטי לממשלה הגיב לביקורת שנמתחה על שלטון החוק ומעמד שומרי הסף:

"אני ער לטענה שיועצים משפטיים מבקשים לחתור תחת המדינה ולפגוע בסמכות נבחרי הציבור למשול. זו טענה חסרת כל בסיס. היועצים לא יכולים לשלוט ולא מתכוונים לשלוט – מעולם לא ביקשנו זאת".

היועץ המשפטי לממשלה הוסיף כי "מי שתוקף אותנו כשאנו עושים את מלאכתנו, ובעת האחרונה ההתקפות האלה הפכו לצערי לחזון נפרץ, תוקף למעשה את שלטון החוק, שאנחנו משמשים כסוכניו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
המערכת השיפוטית
ניס | 20-12-2018 11:15
המערכת השיפוטית הפכה את עצמה לכלי שרת של השלטון,מכלי שיפוטי הפכה לכלי שלטוני, תעיינו בפסק דין של השופטת המחוזי על עיניין הבחירות בדימונה ותבינו. ושומרי הסף היחידים שנותרו העיתונות מ פ ח ד י ם. חז''ל כבר אמרו ''כשדייני ישראל לא דנים משפט של צדק '' חרב באה לעולם.האם זה מסביר את כל המלחמות שעברנו והאם זה איתות למערכת משפט מעוותת ומושחתת.
2
אביחי דואג רק לכבודו
ליאת דוידוביץ | 20-12-2018 11:30
ארץ ישראל חשובה לנו מהיועץ. תורת ישראל חשובה ביותר ולא יועץ זה או אחר
3
המשפט
ג | 20-12-2018 11:36
הגיע הזמן לחזור למשפט העברי אשר מכיר בזכותינו על ארצינו ולא הולך אחר מוסר מעוות
4
עמונה
מאיר | 20-12-2018 13:47
חבל שהוא לא מדבר על חן אל אחמר ושאר הפלישות לקרקע
מנדלה
דוד | 01-05-2019 1:28
אתה תותח יישר כח
5
החוק היחיד שקיים הוא חוקי התורה
יוסי | 20-12-2018 14:36
לכן מי שעובר על החוקים האלה הוא נקרא עבריין..... חוקים שאתה החלטתה עליהם אינם חוקים.
6
מילה אחת : נורא
התמים | 20-12-2018 16:56
אני קורא את דבריו של סמוטריץ' ואת דברי תומכיו ונחרד : אנשים מתגאים בגזל רכוש לא להם בשם אידיאל של יישוב ארץ ישראל. אם הרכוש הפרטי הוא של ערבי - מותר לגזול אותו ? באיזה קודקס מוסרי הדבר מותר ? אדם בר דעת, מוסרי, שהצדק נר לרגליו יכול לתמוך בצעד כזה ? מה קורה לעם ישראל ? זו התורה שלמדתם ? כך פסקו הרבנים שלכם - שבשם ארץ ישראל מותר לגזול רכוש פרטי ??? תקנו את האדמה , כמו אברהם אבינו, ותקימו יישובים כאוות נפשכם. למה לגזול ???
לתמים: אילו טמטום היה כואב - אתה היית
אוראור | 21-12-2018 10:33
כל החיים שלך בגבס - והמבין יבין. תעשה טובה!
7
אני שאלה
מוטי | 06-02-2019 14:06
מה עושה הכיפה על ראשו של מנדלבליט?
8
מנדלה
דוד | 01-05-2019 1:32
יועץ או רועץ תדאג שיפרקו את אל אחמר לפי החוק מוג לב פחדן נמהר אוהב שררה יהיר גאה לב יש מקום בגיהנום גם לך אל תחשוב להימלט לבית השמאלנים לא יעזור לך עוכר ישראל לך תלמד בכולל תשפר לך מקום למעלה בשמים שמאלן אטום