דנון לאו"ם: "אם חיזבאללה יעז לתקוף- נקבור אותו" - סרוגים

דנון לאו"ם: "אם חיזבאללה יעז לתקוף- נקבור אותו"

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדיון בנושא מנהרות הטרור של חיזבאללה, בו נקבע כי חפירת המנהרות מהווה הפרה של החלטות המועצה. השגריר דנון: "אם חיזבאללה יעז לתקוף- נקבור אותו בחורבות"

דנון לאו"ם: "אם חיזבאללה יעז לתקוף- נקבור אותו"
  (צילום: אמיר לוי\פלאש 90)

האו"ם נגד החיזבאללה: מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הערב (רביעי) לדיון בנושא מנהרות הטרור של חיזבאללה שנחשפו על ידי צה"ל במסגרת מבצע "מגן צפוני". במהלך הדיון נציג כוח שמירת השלום של האו"ם, ז'אן-פייר לקרואה, אמר כי חפירת המנהרות מוכיח כי חיזבאללה מפר את החלטות המועצה שנקבעו עם סיום מלחמת לבנון השנייה.

"למרות שלמנהרות אין נקודת יציאה בישראל, הן מהוות הפרה חמורה של החלטה 1701" אמר לקרואה. "זה נושא רציני, ואנחנו ביקשנו ממשלת לבנון לפעול בנושא. הסיכוי לטעויות שיובילו להסלמה הוא גדול".

בנוסף, נציג ארה"ב בדיון הביע את תמיכתה של ארה"ב בישראל וקראו ללבנון לפעול נגד חיזבאללה. "בשבועות האחרונים ראינו תיעודים רבים של המנהרות בדרום לבנון. עד כה אנחנו יודעים על ארבעה מנהרות, כשיוניפי"ל כבר קבעה כי שניים מהם מפרים את החלטה 1701. מי יודע כמה עוד נמצא בקרוב" אמר. "ארה"ב לוקחת את האיומים של חיזבאללה ברצינות, והגיע הזמן שהאחרים יעשו זאת גם כן".

"צה"ל מתחייב לשמור על שקט, אך אין דרך לדעת שחיזבאללה תרצה לעשות זאת גם כן" הוסיף וציין. "אנו מעריכים את העובדה שישראל ולבנון נמנעות מהסלמה. אנו קוראים לאיראן להפסיק את התוקפנות האזורית".

עוד תקף את חברי המועצה המתנגדים לישראל, ביניהם נציגות כוויית שטען כי "ישראל מגזימה בטענותיה על הסכנה מהמנהרות של חיזבאללה". "לא יאמן שיש חברי מועצה שמתעלמים מהאיומים של חיזבאללה ומנסים לחבל בפעילות המועצה לשלום" תקף. "למי שלא מאמין, אשאל אתכם: איזה עוד הוכחה שאתם צריכים? אתם שכחתם את האלימות משנת 2006, והטענות של נסראללה שהטילים שלו יכולים לפגוע בכל מקום בישראל?"

"ארה"ב עומדת לצד ישראל, ומגנה על זכותה להגן על עצמה" סיכם. אנו קוראים לממשלת לבנון לוודא שהמנהרות הללו לא יפגעו בביטחונה של ישראל ולא יפרו את ריבונותה".

גם נציגות בריטניה הבהירה כי היא מגנה את הפעילות של חיזבאללה, ואמרה כי "היא מאיימת על היציבות האזורית, על ביטחונה של ישראל, ועל ביטחונה של לבנון. לכל אזרחי ישראל ולבנון יש את הזכות לחיות בשלום וללא חשש ממלחמה. ראינו את ההתנהלות המטרידה של חיזבאללה יותר מדי זמן, ואם לא נעצור את הפעילות הבלתי חוקית שלהם- המתיחות רק תחריף". לצידה התייצבו נציגי שוודיה, הולנד, וצרפתף שאמרו כי המנהרות מהוות איום על ישראל ומפרות את ריבונותה.

שגריר ישראל באו"ם: "הכירו בחיזבאללה כארגון טרור"

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר במהלך הדיון כי על צבא לבנון לפעול לסיכול המנהרות בצידם, ובכך לשמור על הרגיעה בגבול עם ישראל.

"המנהרות הם חלק ממבצע רחב שמטרתו לכבוש את הגליל, ולחדור לגבולנו תוך ירי של אלפי טילים על היישובים בישראל" אמר. "זו לא רק הפרה ברורה של החלטה 1701 תוך שימוש פושע באזרחי לבנון כמגנים אנושיים. אם חיזבאללה יעז לתקוף את ישראל – נקבור אותו בחורבות שיביא על לבנון, ונפעל בכל דרך שנדרש".

"אנחנו לא נאפשר לזה לקרות" התחייב. "עקבנו אחר הפעילות של חיזבאללה, ולפני שבועיים יצאנו למבצע הגנתי כדי למנוע מהגשמה של המציאות העגומה שתיארתי. המטרה היא להרוס את מנהרות חיזבאללה. במהלך כל הזמן הזה מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה שתק".

"לפני יומיים יוניפי"ל אישר כי הפעילות מהווה הפרה של החלטות האו"ם, ומהווה מוקד רציני לדאגה" הוסיף. "סיפקנו להם את מיקומי הפתחים של המנהרות בלבנון- ומה הם עשו? הם העבירו את המידע לצבא לבנון- שרק העבירו מחדש את המידע לחיזבאללה, ובתגובה הם ניסו לכסות את עקבותיהם".

בהמשך הציג תיעוד של תמונות מתוך המנהרות. "הם הציבו לבנים ואבנים במנהרה כדי להחביא אותם" טען. "זה לא מה שאנחנו מצפים לו. ליוניפי"ל יש תפקיד אחד- לוודא שאין פעילות עויינת בגבול. ישראל הוכיחה ליוניפי"ל שצבא לבנון מנצל את כוחו כדי לקדם את הפעילות של חיזבאללה, וזו לא הפעם הראשונה שהם עושים זאת. ארגון האו"ם אמור למנוע מחיזבאללה לעסוק בטרור, אך הם שולטים באזור הגבול".

"אנו קוראים ליוניפי"ל לשמור על היציבות האזורית" אמר. "על מועצת האו"ם להכיר בחיזבאללה כארגון טרור, כמו שהם עשו לדאעש והטליבאן. אנו מצפים מהמועצה לגנות אותם בחריפות, ומצפים מלבנון לפעול נגד המנהרות. אנחנו נמשיך במבצע כדי לשמור על ביטחוננו. לישראל יש את הזכות המלאה, כמו כל מדינה אחרת, להגן על עצמה".

"אם יהיה מלחמה, העולם ישאל 'איך היה אפשר למנוע את הלחימה?'. אני אגיד לכם איך- אפשר לעצור את זה עכשיו על ידי גינוי חיזבאללה" סיכם. "המנהרות הללו לא נוצרו בלי סיבה- הם נועדו לתקוף אותנו. ישראל מחוייבת לשלום, אך לא ניתן לטרור לנצח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
דני דנון ששירת בצבא בגדנע, מדבר כלוחם חח
מכיר | 19-12-2018 18:43
ומה יהיה עם אלפי הטילים שיש לחיזבאללה, ומכוונים לכל מקום בארץ?
2
משחקים בקקה
כרגיל | 19-12-2018 19:12
נו
3
תפיסת ראש מוטעת עוד מבגין שרון .כיוונו על בוב
שלם | 19-12-2018 19:16
או שיש לנו בכנסת מאה פלוס יהודים שנתנו להם את המפתחות האימון בורים ? או הפחד מהאמת להגיד וליישם את האמת . וגם מה יגידו בבית בחוץ לא חולף במחשבה שהאמת ברורה. אים דנון הנחמד היה אומר ירייה אחד מצד לבנון אז כול לבנון תעלם . כן הביטוי ממחיש . כמו כן עזה רמאללה אחד א.ש.ף וחיזבלה שייך ללבנון בבעלות האירנית . איראן הי מתנה ליצור פיטרון כולל .
4
לבנון
תמרי | 19-12-2018 20:35
אלוקים והצדיקים האמיתיים יעשו תעבודה בישבילנו ולמענינו !!! השם יתברך יקום דמכים אמן .