נתניהו: "לחצים על שומרי הסף זו סכנה לדמוקרטיה" - סרוגים

נתניהו: "לחצים על שומרי הסף זו סכנה לדמוקרטיה"

נתניהו בועידת גלובס: על החקירות: לא קיבלתי כלום מאלוביץ'", על יוקר המחיה: "אנשים יודעים את האמת. יש פה הצלחה כלכלית" על המדיני: "בלי עצמה צבאית ישחטו אותך"

author-image
נתניהו: "לחצים על שומרי הסף זו סכנה לדמוקרטיה"
  (צילומסך הפייסבוק של "גלובס")

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר הבוקר (רביעי) בוועידת גלובס שם אמר "בלי עצמה צבאית ישחטו אותך, עם כלכלה בלי כלכלה"

"כול הזמן שואלים לאן הוא מכוון, לאן הוא רוצה להגיע, אז אני גיד לכם לאן אני רוצה להגיע", אמר נתניהו, "בחוויה הבסיסית שאנחנו עברנו ועמים אחרים עברו והאזור שלנו חווה בעצמה אדירה, יש כלל אחד פשוט ואכזרי מאוד: החלש לא שורד, החזק שורד, עם החזק עושים בריתות, עם החזק עושים שלום ועם החזק מקיימים שלום, כי שלום הוא דבר פריך.

יש ארבע עצמות העצמה הראשונה שבלעדיה אתה לא חי, בלי עצמה צבאית פשוט ישחטו אותך, עם כלכלה בלי כלכלה. יחריבו את המדינה שלנו במטחי טילים, יכבשו את הטריטוריה שלנו. לכן צריך מיירטים, אף 35 צוללות ועוד ועוד, לדברים האלה יש תכונה אחת, זה עולה המון כסף ולכן אני חייב לקבל עצמה נוספת והיא עצמה כלכלית, כי צריך לשלם בשביל זה.

מי ישלם בשביל זה? ארה"ב ישלמו על זה? כשאני מחבר את התוצאות שלנו על ביטחון, ארה"ב תורמת תרומה מאוד חשובה, גם סידרתי עם אובמה תוספת סיוע צבאי של קרוב לארבעים מליון דולר לעשור הקרוב, וזה עדיין בערך 12% מההוצאה שלנו 88% צריך לבוא מאיתנו".

ראש הממשלה נואם בשידור חי #ועידתישראל

ראש הממשלה נאם בוועידת ישראל לעסקים. אחריו דיברו יאיר לפיד, אביגדור ליברמן, אבי גבאי וציפי לבני. מוזמנים לצפות #ועידתישראל

פורסם על ידי ‏גלובס – Globes‏ ב- יום רביעי, 19 בדצמבר 2018

שלום ללא תנאים

שאפנו לשלום, אבל לא התננו את פיתוח המדינה בשלום. אני לא מוכן להתנות את השלום עם הערבים בהסכמה של הפלסטינים. אנחנו מחפשים איתם שלום, לא עם מי שרוצים להשמיד אותנו. אנחנו לא מחכים וגם הערבים לא.

חשוב להבין כי אחרי עשרות שנים של פיתוח המדינה, פיתחנו תפיסה שאם אנחנו לא יכולים להשיג שלום עם הפלסטינים, אף אחד לא יקבל אותנו, לא נקבל לגיטימיות בעולם המערבי. אם פעם חשבו שלהשיג שלום עם הערבים, זה באמצעות הסכמים, היום מבינים שלא. אבל ננסה.

מדינת ישראל היא עוצמה כלכילת, ציונית ומדינית והכי חשוב מדינת לאום יהודית ודמוקרטית שמכבדת את זכויות הפרט של כל אזרחיה, כמו הזכות של כל יהודי לגור בה. את הציבור הערבי אני רוצה גם חלק מההצלחה הזאת.

יצחק רבין ראש ממשלה מצוין

נתניהו המשיך בדברים על המדיניות הכלכלית שהוביל מעל לעשרים שנה לדבריו: "בוודאי שאנחנו יכולים פשוט להטיל מיסים ואז נקבל את הכסף, אבל לקהל הזה אני לא צריך להסביר שזה לא נכון, כי ככל שאני אעלה את שיעורי המס אני אתהפך בסוף, במאה אחוז מס- אני גובה אפס, כי אף אחד לא יעבוד. לכן הדרך היחידה לעשות זאת- זה עם כלכלת שוק חופשית. אני חסיד השוק החופשי בגלל מטרות קולקטיבסטיות. גם בגלל דברים אחרים, בגלל שאני מאמין שיש חופש לכל אחד לקיים את עצמו. לכן עשינו רפורמות גדולות, כדי להגדיל את התל"ג במשק. הדבר נותן לנו את האמצעים להתקדם. אין אפשרות לעשות זאת בלי ליברליזציה של הכלכלה. אני ייחדתי חלק חשוב מחיי, משנת- 96 בדברים טריוויאלים, למשל שחרור המטבע. במדינת ישראל לא יכולת להוציא יותר מחופן דולרים בלי אישור של הבנק המרכזי ואחר כך אם הייתה חוזר בלי להפקיד את זה הייתה נתון ל…. אבדנו ככה ראש ממשלה מצוין, יצחק רבין.

שני הדברים הללו יחד, נותנים לך את הדבר השלישי וזה עצמה מדינית. העובדה שיש לנו עצמה צבאית: מודיעינית, כלכלית: טכנולוגית, שכל העולם רוצה כדי לפתח את הכלכלות שלו, זה פורץ ונותן לנו עצמה מדינית, לא היה דבר כזה.

המחאה של האפודים לא מצליחה

אז אומרים הכלכלה טובה לכם, לכם לעשירים, אין יום שאני לא שומע את זה שלוש פעמים בשעה, אולי אני מגזים פעם בשעה, אבל זה פשוט לא נכון. כשהורדנו את קצבאות הילדים, זה הקפיץ את אי השוויון וזה הגדיל את העוני, אבל אחרי שהם הסתכלו לזה הם נכנסו לשוק העבודה וזה פשוט עלה וזה מבטא גם בכסף, יש גידול בהכנסת לפי מדד ג'יני. אבל תגידו מה עם האבטלה, אין אבטלה נעלמה. תראו מה קרה לאבטלה, היא כמעט במקום הנמוך ביותר בתולדות המדינה.

אבל תגידו מה עם כוח הקנייה, בוא נדבר על המחירים שמדברים עליהם, מחיר החשמל עלה ויד מאז 2013 וגם אם הוא יעלה והוא לא יעלה מעל 8%, אבל המחיר עדיין נמוך, הוא נמוך מהאיחוד האירופי, ואם נפתח את לוויתן הוא ירד עוד.

מה עם מחיר המזון? בוא נראה מה קרה למחירי המזון לעומת כוח הקנייה שלנו, שכר המינימום בישראל באופן אבסלוטי מהשכר בצרפת, אתם יודעים למה כל הצהוב הזה לא תופס? כי אנשים יודעים את האמת. יש פה הצלחה כלכלית, ישראל היא הצלחה כלכלית אדירה.

אני לא הייתי מאדיר את השבטים, כולם צריכים להיכנס להצלחה של ישראל

אפשר לבקר אבל שיהיה הוגן

על תיק 4000 אמר נתניהו: "לא הייתה שום מעורבות של נתניהו, זאת החלטה מקצועית נטו. שלושה שומרי סף באים בהחלטה מקצועית. שרים שעומדים בראש משרדים מקצועיים מקבלים אלפי מסמכים לחתימה ואם הדרגים המקצועיים אומרים שכן, אז זה מה שקורה. בזמן שאני שר התקשורת התחלנו ביישום הרפורמה של השוק הסיטונאי, ששובר את המונופול של בזק.

לא רק שהם לא קיבלו משהו, לא נתתי להם שום טובה מיוחדת והם לא הביאו לי, רק קיבלו פטיש של 5 ק"ג. לא קיבלתי כלום מאלוביץ'. ולא נתתי. לי אין אובססיה עם התקשורת. לה יש אובססיה אתי לא היה כלום ואני מאמין שלא יהיה כלום.

איך אתה מצפה לסיקור אוהד?מצנזרים תגובות, אם טורחים בכלל לפרסם אותן. הוגנות בסיסית שמציגים ביקורת עלינו, אפשר לבקר אבל שיהיה הוגן.

המקום של כל הרשויות במדינה מובטח. מה שמאיים על הדמוקרטיה ומה שאסור לעשות ושלצערי קורה, זה לנסות להפעיל לחצים לא ראויים ואפילו בריוניים על שומרי הסף, זה קורה במקרה שלי,  וזו סכנה לדמוקרטיה ולא ניתן שהיא תהיה בסכנה".".

לבסוף גילה נתניהו כמה שעות הוא ישן בלילה: "בין שבע שעות לשמונה אלא אם כן המזכיר הצבאי מעיר אותי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ביבי את ציני וצבוע ומבחין בין דם לדם
חיון | 19-12-2018 11:24
יפה אמרת אדון ביבי אז למה את מייעד את התיכוניסטים להיות בשר התותחים ואת החרדים במאות אלפיהם אתה פוטר מגיוס לצהל וגם מתקצב את השתמטותם בישיבות ומתקצב את רבני ועסקני הממון החרדים שמונעים מבני ה-18 החרדים להתגייס לשירות תיקני בצהל????????????????????????????????????
2
הפלסטינים
שמעון | 19-12-2018 12:07
ביבי אני יודע שזה נושא לא פשוט שרוף אותנו שנים ארוכות....יש לי עיצה טובה שנראית דמיונית אבל עם נחישות ואופי זה אפשרי בהחלט....הקשב לי שב עם פולין טרא מפ ועוד כמה מנהיגים רציניים בעלי השפעה ויכולת הכרעה תכנס ישיבה סודית עם מלך ירדן שיש לו בעיה קשה עם הפלסטינים בתוך ארצו ותחליט על מדינה בתפר הישראלי ירדני במימון כל המדינות הנאורות..גרמניה צרפת אנגליה וכו מבלי לשתף את הפלסטינים כלל ..חשוב על זה ביבי ואמץ את זה עמוק ואל תפחד
3
אתה אדוני ראש הממשלה הסכנה הגדולה ביותר
האזרח | 19-12-2018 15:22
מסיט נגד 2/3 מהעם - חמוצים, שמאלנים ועוד שאר ירקות. אתה שהסטת מהמרפסת טרם רצח רבין, אתה שכל מי שעומד בדרכך הוא שמאלני, חמוץ או עוכר ישראל - אתה הסכנה הגדולה ביותר לדמוקרטיה הישראלית!