כל המעורבים בפרשה עשו לרב אלון "שיימינג"- דעה - סרוגים

כל המעורבים בפרשה עשו לרב אלון "שיימינג"- דעה

הרב אלון טעה כאשר שיתף פעולה עם פורום "תקנה", הפגישות עמם, שהיו אמורות מטבען להיות דיסקרטיות, פורסמו בקול תרועה רמה, כזו שנאשמים באונס קבוצתי סדרתי לא היו "זוכים" לו

כל המעורבים בפרשה עשו לרב אלון "שיימינג"- דעה
  (Photo by David Vaaknin/Flash 90)

הפרשה האחרונה שבה מלעיטה אותנו התקשורת בחצאי רמיזות ושמועות מנופחות, בנוגע לרב מוטי אלון, היא חזרה פתטית על הפרשה הקודמת – אותו רב, אותם חשדות, אותו "פורום", אותם רבנים.  רק שהפעם מדובר ככל הנראה בפארסה ולא בטרגדיה כמו בפעם הקודמת. מדובר בבגיר, בפגישות חוזרות, בחזרה כדי "לתעד" ובחוסר נכונות להגיש תלונה במשטרה (כנראה שלא מדובר בעבירה פלילית).

ואולם, חשיפת הפרשה בתקשורת באמצעות דיווח על מפגש "סודי" של הרב אלון עם שלושה רבנים ידועים מהציונות הדתית, מעורר בחילה עמוקה של ממש. ממה נפשך? אם יש במעשים המיוחסים לרב אלון עבירה פלילית, כל תחנת משטרה בארץ תשמח לקחת תלונה ולפתוח בחקירה. מה עניין ה"רבנים" לכך? האם הם יצרו "בית דין"? האם הם ניהלו משפט? האם הם כתבו פרוטוקול? האם נחקרו עדים? לא ולא ולא.

"אָסוּר לְסַפֵּר בִּגְנוּת חֲבֵרוֹ אֲפִלּוּ עַל אֱמֶת גָּמוּר וְזֶה נִקְרָא בְּפִי חֲזַ"ל בְּכָל מָקוֹם לָשׁוֹן הָרָע, (דְּאִם יֵשׁ בְּהַסִפּוּר שֶׁלּוֹ תַּעֲרוֹבוֹת שֶׁל שֶׁקֶר וַעֲבוּר זֶה נִתְגַּנָּה חֲבֵרוֹ יוֹתֵר הוּא בִּכְלַל מוֹצִּיא שֵׁם רָע וַעֲוֹנוֹ גָּדוֹל הַרְבֵּה יוֹתֵר), וְהַמְסַפֵּר עוֹבֵר בְּלֹא תַעֲשֶׂה, שֶׁנֶּאֱמַר )ויקרא י"ט ט"ז) "לֹא תֵלֵךְ רָכִיל בְּעַמֶּיךָ" , וְזֶה גַּם כֵּן בִּכְלַל רְכִילוּת הוּא. (הלכות לשון הרע לחפץ חיים כלל א – א)"

בדבר אחד איך בכלל ספק – כל המעורבים בפרשה עשו לרב אלון "שיימינג" בכל אמצעי התקשורת מהסוג הגרוע ביותר. הם פרסמו נגדו לשון הרע, השמיצו וביזו רב ידוע בישראל, בהאשמות מעורפלות ולא מפורשות, ומבלי לבסס את הדברים כלל. לא שמענו דבר מלבד רמיזות, שמועות וחצאי פרטים, ומבלי לפרסם כל תגובה מאת הנפגע.  נראה שיש למפרסמים סיבה טובה שלא לפרט את הדברים.

"כָּל זֶה, אֲפִלּוּ אִם רַק בְּמִקְרֶה סִפֵּר גְּנוּת חֲבֵרוֹ, אֲבָל אִם, חַס וְשָׁלוֹם, הֻרְגַּל בְּעָוֹן זֶה בִּתְמִידוּת, כְּמוֹ אֵלּוּ שֶׁרְגִילִין תָּמִיד לֵישֵׁב וּלְסַפֵּר: כָּךְ וְכָךְ מַעֲשֵׂה פְּלוֹנִי, כָּךְ וְכָךְ עָשׂוּ אֲבוֹתָיו, כָּךְ וְכָךְ שָׁמַעְתִּי עָלָיו, וְהוּא דְּבָרִים שֶׁל גְּנוּת, אֲנָשִׁים כָּאֵלּוּ הֵם נִקְרָאִין בְּפִי חֲזַ"ל בְּשֵׁם בַּעֲלֵי לָשׁוֹן הָרָע וְעָנְשָׁן הַרְבֵּה יוֹתֵר גָּדוֹל, אַחֲרֵי שֶׁבִּשְׁאָט נַפְשָׁם וּזְדוֹן לִבָּם עוֹבְרִין עַל תּוֹרַת ה', וְנַעֲשָׂה זֶה אֶצְּלָם כְּהֶפְקֵר, כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר לְעֵיל בְּסוֹף הַפְּתִיחָה, וַעֲלֵיהֶם נֶאֱמַר בַּקַּבָּלָה: "יַכְרֵת ה' כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקּוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת" (תהלים י"ב ד).

מדובר בעבירת מין קלה ביותר

בכל הפרסומים קראנו על הפעם הקודמת שהרב אלון הורשע לפני כ – 5 שנים. אכן, הרב אלון הורשע במעשה מגונה בקטין, על שחיבק אותו ונשק לו בראשו.  מדובר בעבירת מין קלה ביותר, וגם העונש שנפסק – 6 חודשי עבודות שרות, הוא קל יותר מעונש שנפסק לרוב על נהיגה בזמן פסילת רשיון.

ויודגש – הרב אלון כפר באשמה, והרשעתו נבעה מפרשנות השופטת לחיבוק ונשיקה – האם היתה בה כוונה פלילית אם לאו.  ולכל המצקצקים בלשונם – האם מעולם לא חיבקתם אדם ונשקתם על לחיו/ה?  אם עשיתם זאת, הרי מבחינה עובדתית עברתם את אותה עבירת מין.  ולגבי הכוונה – אם היו מעמידים אתכם לדין, מה הסיכוי שהשופטת היתה מזכה אתכם? סטטיסטית לפי הלמ"ס: פחות מ – 1%.

וְלִפְעָמִים עוֹבֵר נַמֵּי בְּמִצְּוַת עֲשֵׂה דִּ"בְצֶּדֶק תִּשְׁפֹּט עֲמִיתֶךָ". כְּגוֹן שֶׁרָאָה אֶת חֲבֵרוֹ שֶׁדִּבֵּר אוֹ עָשָׂה מַעֲשֶׂה, וְיֵשׁ בַּדָּבָר הַזֶּה לְשָׁפְטוֹ לְצַּד הַטּוֹב וּלְצַּד הַזְּכוּת אוֹ לְהֶפְכּוֹ, אֲפִלּוּ אִם הוּא אִישׁ בֵּינוֹנִי, נִתְהַיַּבְנוּ מִן הַתּוֹרָה בְּמִצְוַת עֲשֵׂה הַזּוֹ לָדוּן אוֹתוֹ לְכַף זְכוּת. (וְאִם הָאִישׁ הַהוּא יְרֵא אֱלֹקִּים, נִתְחַיַּבְנוּ לָדוּן אוֹתוֹ לְכַף זְכוּת, גַּם כִּי קָרוֹב וְנוֹטֶה יוֹתֵר הַדָּבָר לְכַף חוֹבָה מִלְּכַף זְכוּת) וּמִי שֶׁהוֹלֵךְ וּמְסַפֵּר בִּגְנוּתוֹ עֲבוּר הַדִּבּוּר הַזֶּה שֶׁדִּבֵּר אוֹ הַמַּעֲשֶׂה הַזֶּה שֶׁעָשָׂה, אוֹ הַמְקַבֵּל, שֶׁנִּתְחַזֵּק אֶצְּלוֹ לִגְנוּת, עֲבוּר זֶה שֶׁשָּׁמַע עָלָיו, וְלֹא דָּן אוֹתוֹ לְכַף זְכוּת, עוֹבֵר בְּמִצְוַת עֲשֵׂה זוֹ. (עשין מצוה ג).

תהום פעורה בין פרסומי פורום "תקנה" ורבניו כנגד הרב אלון באותה פרשה לבין הרשעתו בפלילים. מה לא שמענו בתקשורת? סיפורים מסמרי שיער, רמיזות נוראיות, הכפשות אין קץ, ובסוף מההר יצא עכבר – חיבוק ונשיקה בראש, כשכל אחד מוזמן לפרשם כרצונו.

אָמְרוּ חֲזַ"ל: עַל שָׁלש עֲבֵרוֹת נִפְרָעִין מִן הָאָדָם בָּעוֹלָם הַזֶּה, וְאֵין לוֹ חֵלֶק לָעוֹלָם הַבָּא, וְאֵלּוּ הֵן: עֲבוֹדָה זָרָה וְגִלּוּי עֲרָיוֹת וּשְׁפִיכוּת דָּמִים, וְלָשׁוֹן הָרָע נֶגֶד כֻּלָּן. וְהֵבִיאוּ חֲזַ"ל עַל זֶה רְאָיָה מִן הַכְּתוּבִים, וּפֵרְשׁוּ הָרִאשׁוֹנִים, דְּהַכַּוָּנָה עַל אֵלּוּ שֶׁהֻרְגְּלוּ בּעוֹן זֶה בִּתְמִידוּת, וְאֵין מְּקבְּלִים עַל עַצְּמָם לְהִשָּׁמֵר מִּמֶּנּוּ, מִפְּנֵי שֶׁנַּעֲשָׂה הדָּבָר אֶצְּלָם כְּהֶתֵּר. " (הלכות לשון הרע כלל א – ד).

אין ספק כי הרב אלון טעה כאשר שיתף פעולה עם פורום "תקנה" ורבניו בשתי הפעמים. הפגישות עמם, שהיו אמורות מטבען להיות דיסקרטיות, פורסמו בקול תרועה רמה, כזו שנאשמים באונס קבוצתי סדרתי לא היו "זוכים" לו. מה לא ספרו עליו? מה לא רמזו על נטיותיו? רצו בקול תרועה לתקשורת ש"שתתה את דמו", כשכל מה שיוחס לו בסוף זה חיבוק ונשיקה בראש.  יחי ה"הבדל הקטן".

"נִרְאֶה לִי, דְּאִם הַסִפּוּר בְּאַפֵּי תְּלָתָא הָיָה בִּפְנֵי אֲנָשִׁים יִרְאֵי אֱלֹקִים שֶׁנִּזְהָרִים מֵאִסוּרֵי לָשׁוֹן הָרָע, מִּמֵּילָא אֵין דָּבָר זֶה עָשׂוּי לְהִתְגַּלּוֹת וְאִם כֵּן אָסוּר מִן הַתּוֹרָה לְסַפֵּר אַחַר כָּךְ דָּבָר זֶה לְאַחֵר." (הלכות לשון הרע כלל ב – ה).

מנגנון ההרס העצמי של הציונות הדתית

בעולם החרדי קיימים מנגנונים יעילים למניעת עבירות אישות. ברוב המקרים הם מסוגלים לטפל בשקט בתופעות חריגות, אך במקרים הקשים הדורשים ענישה משמעותית, הם שולחים את המתלוננים למשטרה . דבר אחד נשמר מכל משמר בעולם החרדי – הדיסקרטיות. איש לא ירוץ לתקשורת לפרסם הכפשות נגד רב שנחשד במעשים, המטופלים על ידי משמרות הצניעות למיניהם. הם מבינים היטב את הכוח ההרסני של לשון הרע על כל השותפים לעניין – הנפגעים, הפוגעים והציבור בכללותו.

בציונות הדתית המצב הפוך. קודם רצים לתקשורת, שופכים את דמו של החשוד, ובסוף מההר יוצא עכבר. מי שמשתף פעולה עם אותם פורומים, צריך לדעת שכל מה שנאמר שם, וגם מה שלא נאמר, עלול להיות מוצג כנגדו בתקשורת הכללית והמגזרית, בצורה הנוראית ביותר לגביו. שיתוף הפעולה עימם הוא אולי ה"חטא" הגדול ביותר של הרב אלון.

מבחינת הדין הפלילי, מי שמפרסם בתקשורת דברים על ענייניו הפרטיים של אדם, שנמסרו לו בסודיות שלא למטרה שלשמה הם נמסרו, במטרה לפגוע באותו אדם, עובר לכאורה עבירה פלילית חמורה על חוק הגנת הפרטיות שעונשה 5 שנות מאסר. ישנם לא מעט אנשים ונשים בציונות הדתית, שמן הראוי שיעשו חשבון נפש יסודי, אם לא עברו על החוק בהקשר הזה.

מהבחינה החברתית, הפוליטית והתקשורתית, המירוץ של גורמים בציונות הדתית לפרסם בתקשורת הכפשות נוראות כנגד מנהיגיה, מתוך שמועות וחצאי רמיזות, שרובם מתבררים לבסוף כרכלנות מכוערת וכוזבת, הוא הרסני במידה שלא תתואר.  הוא מציג את הציונות הדתית במלוא כיעורה, בשיא פלגנותה, בשפל מוסריותה, בתחתית יושרתה, ומסכסך אותה עם עצמה, קל וחומר עם הציבור שאינו נמנה עליה.

דומה כי זהו מנגנון הרס עצמי, אשר מופעל על מרבית מנהיגי הציונות הדתית, ובכלל זה רבניה, כל פעם מחדש.  בושה. אין מילה אחרת לתאר זאת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
63 תגובות - 39 דיונים מיין לפי
1
האמת תנצח
חגי | 18-12-2018 10:10
תודה רבה על האומץ! עשרות אלפי תלמידים יעידו על גדלות הרב..
עשרות אלפי תלמידים????
אביב | 18-12-2018 17:55
רובם המחולט עזבו את הרב. כואבים ומצטערים. היתה קבוצה קטנה של חסידים שוטים שהמשיכו אחריו. כעת גם חלק מהם פתחו את העיניים ומתנערים ממנו. עע יוסי גרינפלד והמאמר האמיץ שפרסם בYNET
פחחח, זה מצחיק וקטנוני, קודם כל אני מזמין
ט3 | 18-12-2018 16:56
אותך להריגע - הגרא ליכטנשטיין והגרי אריאל ורבנים גדולים נוספים, בקיאים קצת הרבה ירת ממך בהלכות לשון הרע, ונא לא להיות מגוחך. שנית - סיגנון הדיבור שלך כלפי רבנים גדולים - מראה שאתה עצמךם רחוק מתורניות, אז אנא ממך, בא אל תטיף תורניות כשאתה רחוק ממנה. כל טוב
האמת ניצחה - ולכן מוטי אלון סיים להעביר שיעור
ניסן | 18-12-2018 16:29
מי שרוצה לעצום את עיניו - איך אחד לא יוכל לפקוח אותן
2
דברים כדורבנות!! ישר כח גדול!!!
יוסי | 18-12-2018 10:16
דברים כדורבנות!! ישר כח גדול!!!
3
עו"ד יקר, אתה שם לב שאף רב לא מסכים איתך?
אני | 18-12-2018 10:43
.
רואים שלא שימשת ת"ח מעולם
אני | 19-12-2018 22:39
איזה רב היום מסכים עם פסק החפץ החיים הזה לגבי הנושא הנל? אף אחד. אם כן, דעתו אינה להלכה במקרה הזה. ואם תגיד שכן. חובת ההוכחה מוטלת על רב ולא על עוד כזה או אחר. ככה פוסקים הלכה ולא עי ציטוט מנוקד כזה או אחר באתר חדשות
החפץ חיים אכן מספיק טוב
ל"רב" שהגיב | 19-12-2018 20:41
עברתי על הספר יותר מפעם אחת. כמדומני שגם הרבנים אריאל, דרוקמן ואליהו מכירים את הספר. עברתי גם על הפירסום של פורום תקנה בזמנו וניכר שהם גם מכירים את הספר (ואת כותבו). כנראה כותב המאמר הנכבד נתקע בהלכה א,א (או קצת אחרי) ולא שם לב שהמאמר הזה הוא בעצם הוצאת שם רע על הרבנים השונים... כן, בית המשפט התעסק עם שטויות כי הוא יכול להתעסק רק עם מה שפלילי ומה שהוגש תלונה. המשטרה לא יכולה להמציא תלונה ואם המתלוננים שפנו לפורום תקנה והופנו למשטרה לא רוצים זאת, אז אין חקירה משטרתית ואין בית משפט. אגב, להבנתי כבר הוגשה תלונה.... נראה מה יצא הפעם. כמו כן, כותב המאמר שכח שפורום תקנה מקפיד מאד על דיסקרטיות, ורוב מוחלט של הפרשות לא מפורסמות ואפילו פרשה זו פורסמה שנים אחרי תחילתה, בגלל חוסר ברירה.
זה שיש כמה רבנים שהתבטאו זה כל הרבנים.
דוד | 18-12-2018 14:30
הרב דרוקמן שמעורב בפרטי הפרשה לא היה מוכן להגיב ואלי בכדי.
החפץ חיים לא מספיק טוב בשבילך
רב | 18-12-2018 12:21
כדאי שתעבור על הספר לפחות פעמים וכדאי עם חברותא כדי שתבין.
4
מדהים איך שאתה לא מבין כלום...
יהונתן | 18-12-2018 10:57
אתה לא יודע להפריד בין עבירות פליליות לבין בעיות הלכתיות ומוסריות שמצופה מרב לא לעבור...
5
הרב אלון לא עשה מעולם מעשה אסור הוא נישק
שמעון | 18-12-2018 11:03
הוא נישק הוא חיבק הוא אהב אבל מעולם לא נגע במקומות הוא לא אנס ועל פורום תקנה זה מבית מדרשם של סתיו ופירון וכל משפטי הפעולה של הקרן החדשה להרבות בנוער ישראל שאלות על הדת
6
פרסום להציל מותר. להכפיש אסור.
קילופה 3 | 18-12-2018 11:56
ונראה שהמטרה להציל ולא להכפיש.
7
מסכים עם כל מילה!
דוד | 18-12-2018 12:00
לא מקבל את הסיכול הממוקד שעשו לרב מוטי אלון שליטא.
הוא עו"ד. לא איש מוסר. מכיר רק את הפלילי
גובי | 18-12-2018 17:58
נראה שהכותב נשלח מטעם הרב אלון או משפחתו.
8
שיימינג
נחמה | 18-12-2018 12:19
האם הרב אליהו הוא מטומטם ומסכים שראה תעוד קשה שלא ראה?
מותר לרבנים שונים להיות עם שיקולים שונים
לרמי | 19-12-2018 20:43
שים לב, האם הרב דרוקמן יצא נגד הרב אליהו שלפי דבריך אני מבין פנה לתקשורת? אולי החליטו שהרב אליהו ידבר איתם? אולי לרב דרוקמן אין כוח? הוא יותר מבוגר... ואולי פשוט הרב דרוקמן כל כך פגוע מהמקרה שהוא פשוט לא רוצה להתעסק בזה
הרב אריאל וליכטנשטיין אמרו מופורשות
רונן | 18-12-2018 18:00
שני הרבנים הגדולים הללו אמרו מפורשות שמוטי אלון לא הכחיש מעולם את המעשים ואף שיקר להם במצח נחושה (כשבפעם הראשונה הבטיח להם שהכל שייך לעבר, ובדיעבד התברר שבאותם ימים ממש הוא עשה מעשים חמורים הרבה יותר. אותם לא הכחיש אחכ). דם הנפגעים הבאים עי מוטי אלון, יהיה על ידיו של ויסולי.
לא
רמי | 18-12-2018 15:14
אבל למה הוא רץ לתקשורת להתראיין כשמנגד הרב דרוקמן סירב להתייחס
9
טור מופרך ומסוכן
אבי | 18-12-2018 12:22
א. עובדה - מוטי אלון הודה בפני רבני פורום תקנה בכך שניצל מינית במשך שנים תלמידים שלו שהיו במצוקה נפשית. האם חלילה הרב ליכטנשטיין והרב אריאל שקרנים? ב. פלילי - האם כבוד המשפטן אינו יודע שיש עבירות מין שאינם מגיעות לכדי פלילים? הפרשה שנידונה בבית המשפט היא רק קצה הקרחון, התלונות הרציניות באמת הגיעו לפורום תקנה, והם כללו עבירות חמורות ממש שמוטי אלון הודה בהם. המתלוננים לא רצו להתלונן במשטרה או שהיו בגירים ולכן זה לא היה פלילי. אבל לא כל מה שלא פלילי הוא כשר. השימוש המגוחך בהלכות לשון הרע כדי לחפות על אנשים רשעים ולאפשר להם להמשיך ולפשוע הוא ההיפך הגמור ממטרת ההלכה וחילול ה׳ גדול.
10
טור מופרך ומסוכן
אבי כהן | 18-12-2018 12:22
א. עובדה - מוטי אלון הודה בפני רבני פורום תקנה בכך שניצל מינית במשך שנים תלמידים שלו שהיו במצוקה נפשית. האם חלילה הרב ליכטנשטיין והרב אריאל שקרנים? ב. פלילי - האם כבוד המשפטן אינו יודע שיש עבירות מין שאינם מגיעות לכדי פלילים? הפרשה שנידונה בבית המשפט היא רק קצה הקרחון, התלונות הרציניות באמת הגיעו לפורום תקנה, והם כללו עבירות חמורות ממש שמוטי אלון הודה בהם. המתלוננים לא רצו להתלונן במשטרה או שהיו בגירים ולכן זה לא היה פלילי. אבל לא כל מה שלא פלילי הוא כשר. השימוש המגוחך בהלכות לשון הרע כדי לחפות על אנשים רשעים ולאפשר להם להמשיך ולפשוע הוא ההיפך הגמור ממטרת ההלכה וחילול ה׳ גדול.
צודק מאד. העו"ד טועה ומטעה.
דני | 18-12-2018 18:03
זה שהוא ציטט כל מיני פסקאות מהלכות לשוהר לא הופך את דבריו לצודקים. אדרבא, הוא עצמו עובר עליהם כשמאשים לשוא את הרבנים ואת פורום תקנה. ללא ספק מאמר הזוי, מיותר ואף מסוכן. והכי מצער: הוא פוגע קודם כל במוטי אלון ששוב לא ילך לטיפול אם יהיו חסידים שוטים שימשיכו לתמוך בו.
11
טור מופרך ומסוכן
אבי כהן | 18-12-2018 12:23
א. עובדה - מוטי אלון הודה בפני רבני פורום תקנה בכך שניצל מינית במשך שנים תלמידים שלו שהיו במצוקה נפשית. האם חלילה הרב ליכטנשטיין והרב אריאל שקרנים? ב. פלילי - האם כבוד המשפטן אינו יודע שיש עבירות מין שאינם מגיעות לכדי פלילים? הפרשה שנידונה בבית המשפט היא רק קצה הקרחון, התלונות הרציניות באמת הגיעו לפורום תקנה, והם כללו עבירות חמורות ממש שמוטי אלון הודה בהם. המתלוננים לא רצו להתלונן במשטרה או שהיו בגירים ולכן זה לא היה פלילי. אבל לא כל מה שלא פלילי הוא כשר. השימוש המגוחך בהלכות לשון הרע כדי לחפות על אנשים רשעים ולאפשר להם להמשיך ולפשוע הוא ההיפך הגמור ממטרת ההלכה וחילול ה׳ גדול.
12
טור מופרך ומסוכן
אבי כהן | 18-12-2018 12:23
- מוטי אלון הודה בפני רבני פורום תקנה בכך שניצל מינית במשך שנים תלמידים שלו שהיו במצוקה נפשית. האם חלילה הרב ליכטנשטיין והרב אריאל שקרנים? האם כבוד המשפטן אינו יודע שיש עבירות מין שאינם מגיעות לכדי פלילים? הפרשה שנידונה בבית המשפט היא רק קצה הקרחון.השימוש המגוחך בהלכות לשון הרע כדי לחפות על אנשים רשעים ולאפשר להם להמשיך ולפשוע הוא ההיפך הגמור ממטרת ההלכה וחילול ה׳ גדול.
13
טור מופרך ומסוכן
אבי כהן | 18-12-2018 12:24
- מוטי אלון הודה בפני רבני פורום תקנה בכך שניצל מינית במשך שנים תלמידים שלו שהיו במצוקה נפשית. האם חלילה הרב ליכטנשטיין והרב אריאל שקרנים? השימוש המגוחך בהלכות לשון הרע כדי לחפות על אנשים רשעים ולאפשר להם להמשיך ולפשוע הוא ההיפך הגמור ממטרת ההלכה וחילול ה׳ גדול.
14
טור מופרך ומסוכן
אבי כהן | 18-12-2018 12:24
- מוטי אלון הודה בפני רבני פורום תקנה בכך שניצל מינית במשך שנים תלמידים שלו שהיו במצוקה נפשית. האם חלילה הרב ליכטנשטיין והרב אריאל שקרנים? השימוש המגוחך בהלכות לשון הרע כדי לחפות על אנשים רשעים ולאפשר להם להמשיך ולפשוע הוא ההיפך הגמור ממטרת ההלכה וחילול ה׳ גדול.
אתה צועק יותר מידי
לאבי כהן | 20-12-2018 14:05
אך לשווא. אתה הוא זה שטועה ומטעה, ומכפיש. ושותף לחטא של התקשורת שכל מטרתה היא להכפיש. האם שמעת את הרב מגיב על ההאשמות? האם שמעת מה יש לו לומר להגנתו? לא. כמובן. קל לך לשמוע ולהאמין. אם מרן החפץ חיים היה כאן - היה וודאי משתיק אותך ואת כל האחרים. ללא פחד.
מגיבה - אנא פרסמו!
למגיב הטועה | 20-12-2018 14:03
הרב אלון מעולם לא הודה במעשיו. זו רק התקשורת בשיתוף פעולה מזעזע עם פורום תקנה שאמרו שהודה. אז וגם הים- הרב אלון היה ונשאר זך וטהור. ומי שמכפיש את שמו ומעליל עליו עלילות רק כי התקשורת אמרה וכתבה- אוי לו מיום הדין, אוי לו מיום התוכחה. העולם לא הפקר, יש השם בשמיים שרואה הכל.
15
אני רק אשמח להסבר
ברוך | 18-12-2018 12:27
הרי ישנו צילום מתועד, שהעידו על תוכנו אנשים רציניים שדווקא לא האמינו להאשמות בסיבוב הקודם -אם כך, קודם כל יש להוקיע. דבר שני, יש הרבה כעס מצד מי ששיקר לנו, אלו שהאמינו לו מאז הסיבוב הקודם, כלפיו. הרי אם הלכנו אחריך בשביל זכויותיך הרבות מספור, איך עבדת עלינו ככה?! לדבר הזה יש משמעות רבה ומן הסתם פרסום, וכמה שתרצה להסתיר מהתקשורת הזולה, הם הרי יהיו שם בכל אופן
מסיבה פשוטה - שומרים על דיסקרטיות
ליוסי (המגיב) | 19-12-2018 20:46
לא הכל הציבור צריך לדעת. זו כבר ממש רכילות זולה ומכוערת. מי שצריך לדעת - יודע. בשביל כבודו של הרב אלון (כך עדיין מכנים אותו הרבנים) ויותר בשביל משפחתו, שומרים על הצנעה של הפגישה והעדות המצולמת - וטוב שכך!
מה? אולי אתה רוצה צילומים במירשתת?
מופתעת | 18-12-2018 18:08
לא די לנו המלל הבלתי פסק הזה? יש אמון מוחלט בגדולי הרבנים שלנו.
מה התיעוד שיש בדיוק? משהו יודע חוץ מהרבנים??
יוסי | 18-12-2018 15:04
משהו מהרבנים הסכים לומר איזה תיעוד יש?? מה התוכן שלו?? כל מה שיודעים מהפרשה האחרונה לא נאמר צורה מפורשת מהרבנים, שימו לב שהרבנים לא מוכנים לדבר על התוכן של מה שראו ועל מה שהיה בפגישה עם הרב מוטי אלון
16
כל הכבוד על אמירת האמת. לא תגורו מפני איש
יהודה | 18-12-2018 12:34
וזה בלי להתייחס לאמיתות הסיפורים והלה״ר אולי נכון ואלי לא. אולי הרב אלון עשה עברות? אולי. מי ש״מטפל״ בזה ודאי עשה...
17
"בעולם החרדי מונעים עבירות אישות"
אתה רציני? | 18-12-2018 12:42
פרסמו הקלטות שרבנים חרדים אוסרים לפנות למשטרה ואומרים מה זה כבר יעזור לילד. מאיימים שאם ההורים יפנו למשטרה אז יזרקו את האבא מהכולל ואת האמא שהיא מורה מבית הספר, וכמובן את הילדים. איפה אתה חי?
הוצאת שם רע. ההוראה תמיד ללכת למשטרה
חרדי | 18-12-2018 18:58
ולשתף איתם פעולה
18
הנושא הפלילי לא רלוונטי פה
נחום | 18-12-2018 13:34
יש פה שאלה מוסרית. האם ראוי לקבל מרב שמתנהג כך. זו שאלה שצריכים להכריע רבנים גדולים, לא עודים
19
כמה שילמו לעו"ד כדי שיפרסם המאמר??
דמגוגיה | 18-12-2018 13:37
מאמר לא אמין
מאמר מופרך לחלוטין. נראה שפשוט שילמו לכותב
רננה | 18-12-2018 18:05
אבל גם אז, יש גבול עד כמה אתה יורד נמוך אפילו אם אתה עוד. וודאי לא מתיר לך להוציא לעז על רבנים גדולים וחשובים, ולחשוב שאתה מבין בהלכות לשון הרע יותר מהם...
20
אם כבר מדברים על בעיות בציבור הדת"ל
אפרים | 18-12-2018 14:37
אז מתיחת ביקורת על רבנים גדולים, פוסקי הלכה מובהקים כשאתה יודע כמה סעיפים בקושי, זה למשל משהו שבה לא קורה. נכון???
אתה אמיתי?
לפלוני "רב" | 19-12-2018 20:50
רחוקים מלהיות פוסקים??? המשפט ההזוי הזה לבד מוריד מכל ערך של דבריך. והם שלושה, אז הם בית דין, הלכתית. ואם אינך מקבל זאת, אז אני תוהה אם בהתרת נדרים אתה מוודא שיש לך שמעו נא רבותי דיינים מומחים... ומה בכלל הערך של הפרוזבול שלך. הרב אריאל, הרב דרוקמן, הרב אליהו - כל אחד מהם לבד מספיק טוב בשביל להחליט אם משהו בית דין או לא. כשזה שלושתם יחד - זה בית דין מומחה לעילא ולעילא, אלא אם כן ניקח בחשבון שהרב דרוקמן תמך ברב אלון אז הוא דיין מוטה...
הם רחוקים מלהיות פוסקים, גם לא ישבו בביתדין.
פלוני רב | 18-12-2018 20:05
אין לי מושג למה עשו זאת כך, אני מאמין להם שהם מתכוונים לשמור על רמת דיון שאינה מלכלכת, אבל יש כאן בעיה שהם לא בית דין אמיתי.
21
יַכְרֵת ה' כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקּוֹת
עדו | 18-12-2018 16:07
יַכְרֵת ה' כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקּוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת (תהלים יב ד). אם פורום תקנה חוגג עם שיימינג, למה הם פרסמו רק את המקרה של הרב מוטי אלון, ורק זמן רב אחרי התלונות הראשונות? פורום תקנה הסביר היטב את ההשתלשלות שהביאה לפרסומים. כל מילה מיותרת. אני גם מבין שהכותב מתקנא במשמרות צניעות שיודעות לפתור בעיות בכוח עצמן. בושה.
22
אבל להוציא לעז על הרבנים ותקנה זה בסדר....
אחד העם | 18-12-2018 17:54
לאנשי פורום תקנה ושלושת הרבנים יש היתר ואף חובה לפרסם את הדברים. זה לצורך הכי גדול שיש. מניעת פגיעה נוספת באחרים. אבל לעוד וסיולי היקר, לעומת זאת, אין שום היתר להוציא לעז על הרבנים ופורום תקנה. אינני יודע, אבל גם אם הוא מקבל על כך שכר מהרב אלון (אולי זו הסיבה שכתב?) זה לא מתיר להפיץ לשון הרע על אחרים. וודאי אם הוא לא מקבל שכר, אז בכלל זו הוצאת דיבה מיותרת. בקיצור, יכבד העוד היקר ויקרא את כל הציטוטים מהמקורות הוסיף לדבריו. ואחכ יחזור ויסתכל על עצמו במראה....
23
למה אתם מפרסמים כתבה כזו?
לירון | 18-12-2018 18:25
זה מתחיל כבר להיות ממש מסוכן. די לעצימת העיניים. כאשר יש מעשים חמורים שהמשטרה מנועה מלטפל בהם, חובתו של הציבור להיפטר מהמזיק בצורה יעילה.
24
הלכות לשון הרע
שאול שיף | 18-12-2018 22:35
אני משער שהרבנים אריאל, ליכטנשטיין זצל, שילת, ויובל שרלו ולא באחרונה הרב דרוקמן, מצויים בהלכות לשון הרע לא פחות מאביעד ויסולי. ויש, כידוע, סעיפים המאפשרים לספר לשון הרע. הרב אלון בהחלט נופל לתוך הסעיפים הללו. לצערי.
25
לא כל מה שקורה בפורום תקנה זה הרבנים
יוסי | 18-12-2018 23:45
כבר ראינו בעבר שלא כל פרסום וצורת התנהלות של פורום תקנה הינו על-דעת הרב אריאל ושאר הרבנים. יש שם כמה אנשים בדרגה הבינונית ומטה, שהם אלה המושכים בחוטים והם אלה שאחראים על כל הפרסומים. כבר ראינו בסבב הקודם ביקורת של הרבנים בתוך הפורום על פרסומים שיצאו בשם הפורום. אז צריך להקשיב בכובד ראש לטענותיו של ויסולי, מפני שדבריו לא מכוונים לרבנים אלא לעסקנים ולצורת הפרסום וההתנהלות.
הכותב תקף את הרבנים ואת עצם הפירסום.
מגיב | 19-12-2018 20:52
הוא לא מסתייג מהעסקנות מסביב אלא מעצם הפעילות של הרבנים ומההחלטה שלהם.
26
בושה לכותב. כמה תלונות עוד צריך כדי שיקבל שכל
ברק | 18-12-2018 23:56
הייתי תלמיד בישיבת הכותל. הייתי תלמידו של מוטי אלון. לא עוד. גם אני האמנתי בו בגל התלונות הראשון, בחרתי לעצום עיניים כמו כולם. מה לעשות שגדולי הרבנים כבר לא מאמינים לו. כמה עוד אפשר לעצום עיניים? מוטי אלון קיבל יחס מפנק ביותר מהמגזר ומהתקשורת. מטרידים ועברייני מין שחטאו על פחות מכך היו מייחלים ליחס סלחני כמו זה שקיבל, עיין ערך ינון מגל. במקום להצטרף לגל של התפכחות, של הודאה על חטא, הכותב בוחר להמשיך בטיוח, זה שבגללו נפגעו רבים במצוקה. אגב, כדי שלא יגיד שאני משתתף בלשון הרע - אני מכיר אישית את אחד הנפגעים. הסיפורים מצמררים. עוד ויסולי, איך אתה מוכן לשאת על גבך עבריין מין סדרתי? כמה נפגעים עוד תצטרך כדי לפקוח עיניים? כמה עוד יהיה אפשר להגיד שמדובר בלשון הרע כשהמקרים מתרבים מיום ליום וקיבלו חותמת מכל הרבנים? אם צריך לעשות למישהו שיימינג, זה לאנשים כמוך שממשיכים בהערצה עיוורת למשיחי שקר. זאת לא חוכמה לצטט את כל תהילים. מקווה שלא תצטרך להגיע למצב בו יוטרד אחד מקרוביך כדי להתפכח
לא מאמינה למילה אחת שלך- אנא תפרסמו את תגובתי
אופירה | 20-12-2018 11:44
אז מה אם אתה כותב שלמדת בישיבת הכותל? מי אמר שאני אמורה להאמין לך? אם היית אכן לומד בישיבת הכותל- לא היית מרשה לעצמך לדבר כך, להוציא דיבה כך על רב גדול כל כך, והיית לומד את המשנה ההוי זהיר בגחלתן של חכמים.... אם היה מרן החפץ חיים חי איתנו היום- וודאי היה מוחה נגד הוצאת דיבה ודיבור כזה על תלמידי חכמים, לפני שיודעים בוודאות. ולפי כל התנאים שכותב מרן חפץ חיים
27
מכיר את העובדות מקרוב...
גיא | 19-12-2018 0:00
ואם גם אתה היית מכיר אתה ושכמותך הייתם מחפשים את הבור הקרוב ביותר כדי להעלם
למה שאאמין לך שאתה מכיר את העובדות מקרוב?
שירה- בבקשה תפרסמו | 20-12-2018 13:23
כי זה מה שאתה כותב? לאן הגענו??? למה כל טיפש שמעיז להוציא דיבה על רב בישראל- צריך להאמין לו? זה נקרא ללכת לפי הוראותיו של מרן החפץ חיים? אם היה מרן החפץ חיים חי בינינו היום- היה משתיק את כולם! ומדבר על יושרו של הרב אלון. אני בוחרת ללכת עם מרן החפץ חיים ולא עם התשקורת.
28
אתם תכשילו את הילד הבא.
תורידו את הכתבה | 19-12-2018 0:04
אנא. זה מסוכן.
29
סרוגים, אתם מבינים, שאם אתם טועים
איפה האחריות שלכם? | 19-12-2018 0:16
אתם מפילים את ילדנו לידיים של עבריין מין. אנא מחקו את הדבר הנורא הזה.
30
ויסולי עשה כאן שיימינג נורא לעצמו. ביזוי עצמי
יוסף, ירושלים | 19-12-2018 8:15
הוא יודע את האמת, אבל מסובב אותה ב-180 מעלות. אני עצמי ראיתי את הרב מוטי אלון מחבק נערים בפומבי, בכל ארוע, בצורה שאיש בעולם אינו עושה כך. החיבוק הזה יוצא דופן, והוא מעיד כי העדויות נגדו הן נכונות. איש מסוכן הוא הרב מוטי אלון. הוא חולה, שאינו מכיר בחוליו. ואיש מסוכן עוד יותר הוא עורך הדין אביעד ויסולי. לעולם, יהיה זה כלל בידך: איש אחד נוהג בשיגעון. כי כך הוא בנוי. אבל תמיד יהיה לידו מישהו שמכיר בשיגעון אבל תומך בו. הוא מסוכן הרבה יותר. הוא נותן לגיטימציה למשוגע - יהא זה גורו, מתעמר בכת של אנשים ונשים, או חולה מין נורא. ומצווה גדולה היא: ובערת הרע מקרבך. היא מוטלת על כל אחד ואחד.
31
כמעט הכל נכון
שלום | 19-12-2018 9:52
אבל דבר אחד לא: זה לא אותם רבנים. יש אחד שפרש עליו חסותו ועכשו מתנער ממנו. זה אומר הרבה.
32
סתום אחד!!!
אלכי | 19-12-2018 13:52
קודם כל אלו ממש לא אותם רבנים. אז דייק בעובודת עוד חולני ומסורס! דבר שני האישום הקל בו אתה מנפנף היה שמוטק'ה אלון חיכך ממש כך את איבר מינו במתלונן. אפאחד לא בחר חזרה לתעד גולם עלוב. ובכלל ויסולי הדפוק, תתרכז במאמצים שלך להגן על הבית היהודי בחיפה -עוד עוד עלוב שאין לו פרנסה ולקוחות. ועזוב אותנו במנוחה. או שתיפגע אינשאללה מרקטת חיזבאללה. כלבלב במעטה ימני!
33
הכותב עם הציטוטים המנוקדים, נבל ברשות התורה.
אבי | 19-12-2018 16:22
אתה כמו החסידים שוטים של ברלנט
34
שיימינג? איפה בש"ס זה מופיע? כי לפרסם דבר כזה
כשכגש | 19-12-2018 18:11
כן מופיע בשס. אתר של חילונים...
35
כושר שיפוט לקוי ביותר בבוחן מציאות הציון 0
דורון | 19-12-2018 23:16
אביעד אם זה כושר השיפוט שלך אני הופך להיות איש שמאל.
36
היה צריך להעלם
ברני | 20-12-2018 12:00
הטעות היחידה של הרב מוטי אלון זה שהוא לא הוריד פרופיל ונעלם מהשטח כמו שכל עבריין כמו עם קצת פחות אגו היה עושה. הוא היה חוסך בכך פגיעות נוספות בנערים נוספים, היה חוסף השפלה נוספת של בני משפחתו, ובעיקר היה משמש דוגמא אישית למי שחוטא כמו שמצופה מאיש ציבור.
37
תפירת תיק הפעם ל= רב מוטי אלון
אסתר שושנה סוסל | 29-01-2019 10:49
הכל בגלל שנאת חינם : כל המתלוננים שקר וכזב לרב מוטי אהבת ישראל אמתית והיות שהיום קונים עדי שקר בכסף (גם עם ביבי נתניהו) עד מתי??!!אמת מארץ תצמח ימות המשיח האמת צריכה להתגלות ונדע באמת מה השקר ומה האמת!עולם הפוך ראיתי!!
38
הרב אלון מוטי
אסתר שושנה סוסל | 29-01-2019 10:52
היום בלי לימוד חסידות זה כמו יוסלה הגולם גוף ללא נשמה!הרב מוטי מלמד חסידות טעמו של תורתו של משיח וזה מפריע לקליפה ריבוי אור האמת בעולם ,אבל האמת לאמיתה תנצח!
39
אסתר שושנה
אסתר שושנה סוסל | 29-01-2019 10:56
מעניין שכל התגובות שלי לא מתפרסם אף פעם !משום מה? אסור לכתוב את האמת!