"כל סנטימטר רומס לי את הכבוד": תלמידות האולפנה נגד משטר הצניעות

תלמידות מאולפנת רעות בפתח תקווה החליטו לצאת במחאה נגד 'משטר הצניעות' בחינוך הדתי. "תפסיקו למדוד לנו את הסנטימטרים בחצאית"- צפו

"תורידי עוד..עוד", "חסרים כמה סנטימטרים בחצאית שלך", "כל כבודה בת מלך פנימה"- הן משפטים מוכרים במיוחד לכל תלמידת אולפנה, שעברה לא מעט פעמים בחייה את "הבידוק" בשער הכניסה.

תלמידות אולפנת רעות בפתח תקווה, החליטו שנמאס להן והחליטו להוציא סרטון מחאה נגד המנהג למדוד להן כל הזמן את אורך השרוול והחצאית. "כל כבודה היא בת מלך פנימה. פ-נ-י-מ-ה", הן מזכירות. "הפנימה שלי הוא באמת של בת מלך, מורתי, את עסוקה כל הזמן בלמדוד. עוד סנטימטר ועוד".

"אין לנו בעיה עם מדידות" מבהירות התלמידות ומציינות את הדברים שלדעתן היה חשוב שיתחילו למדוד יותר מעוד סנטימטרים של בד. "תמדדו את הציונים שלנו, את המידות שלנו.." הסבירו.

מטעם האולפנה בה לומדות הבנות, תמכו בהפקת הסרטון ובמסר שרצו להעביר התלמידות 

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
96 תגובות - 76 דיונים מיין לפי
1
ולמה נותנים להן במה?
פפה | 17-12-2018 21:40
אתר דתי!? הרי ברור שהן יוצאות נגד ערכי הבסיס של הציבור הדתי. למה לתת להן במה?
אחי אתה חי באשליה
אחי | 18-12-2018 12:10
אתה חושב שזה אתר דתי? מרוויחים פה כסף, זה קודם כל. ולגבי הבנות, זכותן. נהניתי לשמוע את דעתן ויש פה חומר למחשבה. להגיד הלכה כמו רובוט לא יעזור.
כי הם רוצים רייטינג
צ | 17-12-2018 23:50
כל תוכן שיש עליו פולמוס הציבור שלנו מביא רייטינג
דרושות: צניעות חיצונית ופנימית גם יחד
בת מלך | 17-12-2018 22:11
אי אפשר לבטל את דרישות ההלכה ברובד החיצוני. גם וגם. אבל קודם צניעות חיצונית כנדרש. וגם צניעות פנימית. ובלתי ראוי לצחוק על העניין.
2
שיבוא עם אורך נורמלי
אוי אוי אוי | 17-12-2018 21:51
ואז לא יצטרכו למדוד כלום
3
הכתבה הזאת היא הסיבה שבגללה נהייתי חרדית
דתית לאומית לשעבר | 17-12-2018 22:04
.
על מה שטוענים כולם
מישהי | 17-12-2018 23:35
נמאס עם המדידות!!
מזדהה לחלוטין
יהודית | 17-12-2018 23:13
מסכנות הבנות. מה רוצים מהן? נותנים להן להיחשף להכל, כולל הכל. לכל צוציקית יש גישה לתכנים הכי קשים באינטרנט. בעלוני השבת יש תמונות לא צנועות שאנשים אמורים להסתכל בהם באמצע התפילה. אחרי כל זה אין מה להתפלא שדרישה של מחנכת באולפנה, שתלמידתה תעמוד במינימום של הדרישה ההלכתית, נתפסת כדרישה הזויה ומשפילה.
4
אין מילים - חבורת חצופות
תלמידה... | 17-12-2018 22:06
מה הקטע?
חבורת מפונקות עם מוצץ
אילה | 18-12-2018 5:25
אחחח איזה גיל אהבל זה
צניעות הוא גם תפקידה של המחנכת
אמא | 18-12-2018 0:14
מי שלא מתאים לה שתלך למקום אחר
5
בושה
דודו | 17-12-2018 22:06
בנות ישראל קחו את עצמכן בידיים חוץ מאורך החצאית יש לעם ישראל מספיק צרות על הראש זה לא הזמן והמקום וחבל שאתר כזה נותן לזה לקרות ממש קטנוני וזול
כמה משפיל להיות נערה דתיה. סרטון מזעזע בכנותו
אור | 17-12-2018 22:57
משפילים נשים בושה
6
למה לא לבוא צנוע וזהו??
חיה | 17-12-2018 22:24
פשוט לא מבינה את זה. את לומדת באולפנא אז תכבדי. פשוט מלכתחילה לבוא צנוע! אז לא נעיר ולא נמדוד..
7
טוב מאוד שתהיה תלבושת אחידה צנועה
יפה יוסף | 17-12-2018 22:25
לפחות ללימודים.
8
לא הבנתם כלום
רוני | 17-12-2018 22:26
כל מי שיש לו אוזן טיפה רגישה מבין שהבנות האלו לא יוצאות נגד הצניעות, אלא רוצות שיראו אותן קצת מעבר לזה. וזה בדיוק מה שהדור הזה צריך. שאפו ליוצרים.
לפתוח
י | 21-12-2018 13:35
שיאפשרו לראות מעבר! זה הן כל הזמן מגיעות איך שרוצות ובכך מאלצות את המורה להתעסק בעניין הזה. שלא ישימו פס- על המורה, על הכללים באולפנה ועל התורה. ובכלל איזה שטות לחשוב זה שהמורה לא רואה מעבר. המורה לא יכולה להתעלם מהעניין והן אלה שדורשות את התייחסות מעצם זה שהן מגיעות איך שרוצות. אני בטוחה שלמשל בהערכה בתעודה כתוב ככ הרבה טוב עליהן. ולא רק על הלבוש.
מכירה את האולפנה
שש | 20-12-2018 15:49
זו אולפנה שרואה הרבה מעבר , נותנת תמיכה ערכית חינוכית ולימודית , לבנות שבמקומות אחרים לא בטוח שהיו מצליחות לשרוד לימודית
9
דתילוניות... שילכו ללמוד בבתי ספר
דני | 17-12-2018 22:27
חילוניים ..
10
לפי הסרטון, ה"מידות" העזות והחוצפה -בשמים.
רוני ציון | 17-12-2018 22:31
קשה למדוד כזו עוצמה שעזות וחוצפה. בסרטון אין ענווה, אין ביטוי לכבוד למורות שבטוח מוסרות נפשן על התלמידות. כמה התנשאות ופריקת עול תורה ומצוות. כביכול חיפוש אהבה הקרוב לנצרות.... נצרות =ניתוק בין המצוות המעשיות לאהבה ומידות מדומות, שבאמת בפועל לא עומדות במבחן המציאות.
מסכימה עם כל מילה.
י | 21-12-2018 13:30
מוזר שהן אפילו לא מבינות על מה העניין. רואות רק את עצמן וחושבות רק מצד הנוחות. לא מסוגלות לראות את כל הטוב וההשקעה הרבה שיש מצד המורות, רואות רק את ההערות של המורה בעניין הצניעות ואז מתלוננות על המורה. בכלל אבסורד, אתן יודעות מה צריך ואיך, מחליטות לשים פס ומצפות מהמורה שמה.....?
11
למה להלחם ולבוז לצוות, תקימו אולפנה רפומית.
משה | 17-12-2018 22:40
בנות יקרות. כמה חבל שאתן שבויות בתרבות המערב. למה להתעקש ולבוא לאולפנה עם יראת שמים. תקימו אולפנה רפומית עם דגש על מידות ללא הכרח במצוות מעשיות. דרך אגב - תסתכלו בעינים שלהן, הקשיבו לסגנון הדיבור - הן באמת צריכות עבודה רצינית על המידות.
12
מזרוחניקים אייככססססס
ארי | 17-12-2018 22:41
אין לכם עתיד
הי הי, ומה עם דרך ארץ קדמה לתורה?!
פלונית | 18-12-2018 18:56
קצת ענווה ותרבות דיבור!!
13
מציע שתשנו את האתר מסרוגים לשרוטים
אוהב צהוב | 17-12-2018 22:49
לא כל פוסטמה צריכה במה. לא כל צהוב חייב לקבל כותרת. ולעורכים של סרוגים אולי כדאי שתתבגרו
14
יש מסורתיים ויש רפורמים.
מלכי | 17-12-2018 22:49
יש ציבור רחב, לא למד לעומק, לא זכה להכנס לאוהלה של תורה, או אולי קשה לו לקיים את כל הפרטים - ולכן מקיים את המצוות לפי יכולתו והבנתו. זהו ציבור דתי-מסורתי. יש ציבור שאידיאולוגית מזלזל ונלחם בפרטי המצוות - בצער רב מאוד מאוד מאוד- נאמר - אלו הרפומים החדשים של דורנו!!!!!
15
מתביישת להיות דתייה עם סרטונים כאלו
דתייה | 17-12-2018 22:56
לא מבין מה הסיפור שלכן. לא רוצות לשמור את הדת אין בעיה. הכל טוב. באמת. מצידי גם תלכו ברחוב עם תחתון וחזייה. אבל לעוות את ההלכה תוך פרובוקציות ודמגוגיה לרצון שלכן כדי שתוכלו להיקרא דתיות ולהתנהג כמו חילוניות זה חוצפה והתנשאות. יש לכן באמת בעיה של צניעות. ואני לא מדבר על אורך החצאית...
16
בחיאת תתאפסו
אחד | 17-12-2018 23:02
אבדתם את זה . חצופות !!!! תתבגרו אתם נמצאים במסגרת - תכבדו אותה זה הכי עדין שמצאתי.... מצטער
17
נשות ישראל בכל הדורות
שלומית ולצמן | 17-12-2018 23:23
המעולות שבהן, מסרו את הנפש על הצניעות והטהרה בישראל והיו מוכנות גם למות על קידוש השם בשל כך ואתן ברגל גסה פורצות גדר ומחטיאות את הרבים. כן תתחילו להבין שצניעות יותר חשובה מהכל, ומי שאומרת לעצמה אני שמצוות אחרות חשובות יותר, זה רק כדי להשקיט את מצפונה , כי אין חשוב יותר או פחות. צניעות זה לב ליבה של היהדות ולמקום הכי קדוש וצנוע בעולם נכנס רק כהן גדול ורק פעם בשנה!! ודבר ככל שהוא חשוב ומוערך יותר הוא מתלבש בצניעות רבה יותר. והמעלה שאיש מגיע אליה מלימוד תורה, מגיעה האשה על ידי צניעות.
18
יש דתיים ויש רפורמים
שמואל | 17-12-2018 23:29
דתיים - מקיימים את המצוות לפי ידיעתם-כוחם ( גם אם לעיתים מדובר במעט). רפורמים- בזים לפרטי המצוות ומנפים את המצוות לפי דלות הבנתם הרוחנית. כן, לצערנו, אכן קם ציבור המהווה את הרפורמים החדשים.
19
יש דתיים ויש רפורמים
שמואל | 17-12-2018 23:30
המזלזלים בפרטי המצוות , ומנהלים מלחמה אידיאולוגית נגד חלק מהמצוות - מהווים את הרפורמים החדשים. כמה מצער!
20
יש דתיים ויש רפורמים
שמואל | 17-12-2018 23:31
המזלזלים בפרטי המצוות , ומנהלים מלחמה אידיאולוגית נגד חלק מהמצוות - מהווים את הרפורמים החדשים. כמה מצער!
21
עוד עוד...
סיסטיק | 17-12-2018 23:35
זימה לשמה. פריצות לשם פריצות.
22
הסרטון שלכן הוא דמגוגיה!
. | 17-12-2018 23:40
אתן צודקות שיש צורך לראות אל הלב, ולהעריך את הפנים היפה שלכן. אבל להלכה יש את הגבולות שלה. גם בהלכה מודדים. זמני כניסת השבת, באיזו שעה בדיוק אכלתי בשרי ומתי אפשר קפה, כמה זמן ידלקו נרות חנוכה, כמה זמן יקח להכין מצות... וכן, מה לעשות, גם בצניעות... למרות שלא נעים לנו לשמוע.... האמירה שהעיסוק במדידה של אורך החצאית פוגעת באפשרות לראות את הטוב הפנימי היא ילדותית ומסתכלת בצורה מצומצמת על המציאות. מבנות מוכשרות כמוכן מצופה להצליח גם לעמוד בגדרי ההלכה ולכסות את הברך וגם להיות טובות בשאר החיים. נוח להגיד: תראו את הפנימיות שלי, ותתנו לי להתלבש איך שבא לי, אבל לא לזה היהדות מחנכת אותנו. כשאתן לא תעשו מזה עניין זה לא יהיה עניין. ואם יש מחנכת שאתן חושבות שהיא לא רואה את הטוב הפנימי שלכן כדאי לדבר על זה. אבל זה לא קשור לאורך החצאית..
מסכימה עם כל מילה!
מישהי | 18-12-2018 11:08
כל מילה בסלע! כתבת בצורה מדויקת. הלוואי והבנות האלה יפנימו!
23
יש עניין לרגישות אבל גם לצניעות
מעין | 17-12-2018 23:51
היום לכל דבר יש לכם את המדיה להגיד כל מה שאתם חושבים.. גיל הנעורים זה גיל נפלא אבל תשתמשו בו בתבונה! נכון יש דרך לדבר על הצניעות, אבל טיפה הגזמתן! אם באולפנא כבר לא יהיו מדידות אז למה לקרוא לה אולפנא? וכן יש הורים שבונים חינוך שלם של ילדיהם לחינוך של צניעות פנימית וחיצונית, ובגלל התרסות כאלה גם מקום נורמאלי לחינוך עבור ילדינו לא נשאר בציבור הדתי לאומי. אולפנות נועדו גם לחיצוני וגם לפנימי..אז מי שבחרה להיות שם תכבדו! יש עוד הרבה מקומות שמסתכלים רק על הפנימיות ואם זה מה שאתן מחפשות זה בסדר ללכת לשם.
24
לא כ"כ הבנתי אם באמת
ש | 17-12-2018 23:57
לא חשוב כמה סנטימטרים למה חשוב שלא יהיו הסנטמטרים האלו ואם חשוב שלא יהיו הסנטימטרים הללו אולי דווקא כן חשוב שיהיו נדמה לי שהבנות הללו צריכות יותר להסביר את עקרונותיהן על מנת שנוכל להבין את הטיעון לאשורו
25
בלבלניות ראש
מורה- לא שם! | 18-12-2018 0:16
מי שלא מתאים לה שתלמד במקום אחר. בחרתן ללמוד שם-כבדו את חוקי המקום. אל תקראו לזה הלכה וצניעות אם קשה לכן תקראו לזה קוד לבוש.
26
חוצפה יתירה
אליהו | 18-12-2018 0:29
צניעות זה דבר הכי קרוב לקדושה שאפשר להגיע אליו. את חיה בעולם לא אמוני, תתעוררי לנשמה שלך.
27
אין להם סנטימר של בושה
מנהל | 18-12-2018 0:37
יש הלכה. ויפה עושה בית הספר שעומד על גדרי הצניעות. מחר הבנות יגידו שמכנסיים זה יותר צנוע נו...ואז... מי שלא נח לה עם ההלכה יש לה בעיה פנימית.
28
כל זה נובע
ליבנה | 18-12-2018 0:44
מהעיסוק האובססיבי של המחנכות בזה, ומההתנהגות כאילו זה חזות הכל. ברגע שיורידו מזה לחץ ויתחילו לעסוק בשורש, הבנות תעשינה את זה מעצמן ומרצונן האישי.
29
אויי איזה סתומות
י | 18-12-2018 0:44
30
אויי איזה סתומות
י | 18-12-2018 0:44
באמת תתבגרו כבר
31
אויי איזה קטנוניות
י | 18-12-2018 0:44
באמת תתבגרו כבר
32
המגיבים כאן קצת מצחיקים אותי
אהרון | 18-12-2018 1:37
לעת עתה כל עוד פורסם אחרת, נראה לכם שסרטון כזה היה יוצא ללא ידיעת האולפנא?! עכשיו זה התקופה שבה הישיבות והאולפנות קוראות לתלמידים לבוא להתקבל דווקא למוסד שלהם. נראה שגם כאן מדובר באותו דבר, בקמפיין של האולפנה... לא מרד של בנות, ולא מרד נגד ההלכה. קמפיין של האולפנה כדי לבוא ולהגיד שהמוסד שלהם לא הולך עם הסטיגמה על אולפנות שמודדות החצאית. והיה אם טעיתי, לפחות ניסיתי לדון לכף זכות, ולא ישר לפגוע ולהעליב את הבנות.
לא הבנת
לא הבנת | 18-12-2018 9:39
לא הבנת. כאשר אומרים שהבנות עצמן הן האחראיות לסרטון הנל, זוהי הדרך לדון לכף זכות. אם נגיד שהאולפנא היא זו שהוציאה את הסרטון, אז זה אומר שיש מוסד דתי שמרים דגל של התמקדות ביופח הפנימי והתעלמות מהצניעות החיצונית ומדברים שאסורים על פי ההלכה. זה טוב למקום לבנות מסורתיות או מתחזקות, אבל אם מדובר במקום דתי אז עדיף לראות אל הסרטון כדבר של יחידים ולא כדבר של מוסד דתי
33
פנימה - אז זרקת את ההלכה לעזאזל?
צחי | 18-12-2018 1:39
כבודה הוא פנימה אבל ההלכה היא חיצונית: נטילת ידים, ברכות הנהנין לפני ואחרי, הקפדה על כשרות, וגם בהחלט צניעות הלבוש וההתנהגות, לשון עדינה ויהודית. יש לכן תפקיד מרכזי ביותר בהקמת וחינוך הדורות הבאים אל תתנו לעצמכן לסטות מן הדרך המסורה! כולל צניעות הלבוש וכבודו!
34
יהודים הם בני מלכים
חננאל | 18-12-2018 5:00
הנני יהודי ללא הגדרת השתייכות לקומץ כזה או אחר, אבל כתבו כאן בתגובות דברים נכונים. כשאני הולך ללמוד באוניברסיטה ויש שם דרישה איקס, הדרישה לא קשורה ללימודים אבל היא חובה! כשהורי בחרו לשלוח אותי לאולפנה עם כללים מסויימים התפקיד של המחנכת הוא לאכוף את הכללים של המסגרת מתוך כבוד ואהבה ולא מתוך משטר! אבל האכיפה היא נכונה לכללי המסגרת הספציפית, במידה והכללים לא מתאים לי, מותר לי לקום ולעזוב אל מקום אחר. ברצוני לציין שהבחירה להגיע את המקום הנל היא של הוריכן, ולא של המורה! הדרישות של המוסד הספציפי הם הסיבה לכן שהוריכן שלחו אותכן אליו, כי הם בחרו לכן אורח חיים מסויים. הבעיה בחינוך שלפעמים אנו בוחרים לילד מסגרת מסויימת ולא חיים בה בעצמנו או מתלהבים מאחרים שאינם חיים בה, כגון נהנים מהסרט מהיר ועצבני שאומנם אינו בעל קטעים של ניאוף אבל ישנה מציאות בה מסתובבים בפריצות בקטעים מסויימים ואם אני מתלהב מסרט כזה ולא משקץ אותו ילדיי יראו את התכנים וייתפס אצלהם שזה תקין כי אבא התלהב מכך איך כהורה אני מתלהב מדבר האסור..? דבר שנוגד את החינוך שלי..? איך אני צופה בדבר שנוגד את הערכים שלי..? ועוד מראה את זה לילדיי ומתלהב, וודאי שילדיי יתנהגו כך! צר לי שהפניה של הבנות מופנת למורות ולא להורים ששלחו למקום עם דריסות מסויימות. אף בחורה כאן לא תתלונן בצבא! כשיידרשו ממנה לעמוד בחוקי הצבא בעיני איפור לקים כמות תכשיטים קוד לבוש ודומיהם! וחשוב שנבין לכל מסגרת יש כללים אם הכללים לא מתאימים לי אני יכול לבחור לעזוב! אבל לא לציין שמשפילים נערות דתיות!!! כי נערה דתייה לא הולכת עם חצאית מעל הברך..!!!! אדם דתי לא יכול לחלל שבת, או לגנוב וכו.. גבר דתי לא יכול להגיד אני דתי ולא להניח תפילין..!! שנזכה לגאולה בקרוב..!
35
בנות יקרות
דתי לאומי | 18-12-2018 5:20
אתן לא יודעות כמה זה יפה שאתן מסתוריות?
36
ישר כוח
רעות | 18-12-2018 5:59
בחברה שלנו זה לא פשוט לומר את מה שרוב הבנות חושבות / מרגישות והתגובות כאן באתר, רק מוכיחות על חוסר הסובלנות כלפי מי שקצת שונה
לא "קצת שונה" אלא בוגד ומזלזל בהלכה
שמואל | 18-12-2018 15:41
37
חרדית
עמי | 18-12-2018 6:20
אף אחד לא עוצר אותך להיות חרדית אם בגלל הכתבה בחרת להיות חרדית. זה רק זמני אם תהיה כתבה אחרת אולי תרצי להיות חילונית את פשוט מושפעת אין לך החלטה משלח
38
פשוט חוסר הבנה של הבנות
מילים לא עולות כסף | 18-12-2018 6:35
אני דתי בלב אוכל שרצים ומחלל שבת אבל דתי. אל תקראו לי חילוני כי בפנים אני דתי. מאוד. לא מסתדר עם אסורי תורה. אבל פנימה אני הכי דתי שיש. 2 הטיעונים זהים בלוגיקה שלהם.
39
מי שלא רוצה שלא תבוא לאולפנה
משה | 18-12-2018 6:48
זה הנהלים. לא רוצה? תעברי למקום אחר.
40
איזה חוצפה!!!!!!!!
אני | 18-12-2018 7:05
מה הקשר? מי חושב שאין לכן כלום בלב???? בדיוק בגלל ששומרים לכן על הלב על הנשמה על הפ ני מ ה מדברים איתכן על אורך חצאית! תורה זה לא רק לב!!!! זה גם הלכות!!!!!! תפסיקו כבר לצאת נגד מי שמכם עליכן ושומר עליכן!!!!!! קחו את עצמכם בידיים ואז כבר לא ימדדו!!!!! פשוט למדוד עוקבים באינסטגרם, זה הרבה יותר פנימה, מה נגיד ומה נדבר מי נתן לכן במה חצופות
41
המחאה הבאה: די לחנך אותנו לשמור שבת
י | 18-12-2018 7:47
ואחר כך: תפסיקו להגיד לנו מה לאכול.
42
אידיוטיות
אנונימי | 18-12-2018 7:50
צודק ככ!
י | 21-12-2018 13:24
עשו לעצמן תפדיחהה
43
בושה וכלימה לזכרים ולנקבות שמבליטים וחושפים א
חקי חיון | 18-12-2018 7:53
חקי חיון , העולם שלנו סדום ועמורה פריצות בכל העולם בני אדם כבר אינם מסוגלים לצאת למרחב הציבורי מבלי להיות נבוכים עקב מראות איברים מובלטים וחשופים של זכרים ושל נקבות. גם כבר לא ניתן לנסוע בתחבורה הציבורית כאשר יושבים סביבך זכרים ונקבות ששכחו את בגדיהם בביתם. אני אישית נאלצתי לרדת מספר פעמים מתחבורה ציבורית וללכת שעות תמימות ברגל בשל סירובם של זכרים ונקבות לעטות על גופם בגד צניעות וכל אבריהם האינטימיים היו מובלטים וגם היו חשופים.
44
המשחק מתחיל כשאתן מנסות לחשוף כמה שאפשר, אז
Mדוק | 18-12-2018 8:17
אז מה שנשאר זה לעמוד על עקרונות של סנטימטרים.. נו מה לעשות
45
נראה את הבנות הניאו-רפורמיות האלו בעתיד !!!!!
חרדל | 18-12-2018 8:26
סיפור דמיוני - בת ניאו-רפורמית כמובן לא מתחתנת בגיל 20, אלא תפרוק עול ותחיה חיי הוללות בקמפוסים (אחרי טיולים באפריקה ובמזרח ובדרום אמריקה). תתחתן במקרה הטוב בגיל 30 ותתכנן משפחה של ילד אחד, כלב ועציץ. בגיל 40 גירושין (לאחר שבעלה החילוני זרק אותה בשביל צעירה בת 19), בגיל 50 תהיה אשת קריירה מוצלחת. בגיל 60 היא פוגשת חברה וותיקה שלא ראתה שנים, דוסית שהלכה עם חצאיות ארוכות, מדרשה, וכו, עם 10 ילדים, עשרות נכדים, והנינים כבר התחילו להיוולד. החברה הדוסית עוברת יחד עם בעלה מברית מילה, לבר מצווה, לחתונה, לימי הולדת של יוצאי חלציהן. כמובן שבעלה הדוס בן תורה, אוהב ומכבד אותה ולא זרק אותה, חיים מלאים בקדושה וטהרה, שולחן שבת מלא תורה ושמחה, והם חיים ביחד בגן עדן עלי אדמות. נכון שזה סיפור דמיוני - אך כל בת שמתלבטת לאיזה כיוון ללכת - שתחשוב טוב אם היא רוצה גן עדן אמיתי עוד בעולם הזה, או פייק חיים המתחיל בלהקשיב לניאו-רפורמיות (ולרבלעכים ניאו-רפורמים) שחושבים שהם מבינים הכל ואין להם שום קשר עם ה'.
כולן בנות של חרד"לים. זאת התוצאה של הקיצוניות
נתי | 18-12-2018 9:07
חינוך קיצוני מוביל לתוצאות כאלה. מתי תסיקו כבר את המסקנות הנכונות?
46
תמשיכו למדוד אחרת יש בתי ספר
גילה | 18-12-2018 9:26
ששם לא מודדים חצאיות מידות לא חסר בפת בתי ספר חילונים חצאית זה חלק מהלכה מהצניעות ומהבדל בין בית ספר דתי לחילוני איזה עזות איפה הדור הקודם......
47
מי שלא מציט שילך
לאה | 18-12-2018 9:30
יש לנו הלכה ויש לנו מסורת אנו לא מתבישים בזה שאשה צרכה ללכת צנוע זה כוחנו והמשך יהדותינו
48
חוצפניות.תעיפו אותן. בטח יהיו חילוניות.
שימי | 18-12-2018 9:32
להעיף ועכשיו. מספיק מהלייטים האלה, ראינו את החתונות שלהם, את בתי הכנסת שלהם. אפילו לא הייתי אוכל אצלם. הם שונאים את ההלכה יותר מהחילונים
49
תגובה
חרות | 18-12-2018 9:57
ו..אם הבנתי נכון, זו 'פרסומת' לאולפנה רעות. הסלוגן בסוף: אולפנת רעות - רואים אותך מהלב. זה לא שהבנות מבקרות את ההתנהלות שם באולפנא. בעיני זה חבל. זו פגיעה לדעתי בכלל בכל האולפנות של הציבור שמחפשות לעלות בקודש ומתמודדות יומיום, עם הדבר הלא פשוט הזה. בא נדבר דוגרי, אולפנת רעות היא בדיעבד, היא ממש לא הלכתחילה. ומי שמכירה את האולפנא יודעת זאת.. (ועושים שם עבודת קודש, לא באה לזלזל חלילה!) אז שלא יהפכו את זה לאידיאל וירימו את עצמם על ידי הורדת אחרים בדרך.. המטרה לא מקדשת את האמצעים!!!
אם זה נכון זו חוצפה גדולה של אולפנת רעות!!!
חברון | 18-12-2018 10:35
!!!
50
חבר'ה בא נשים דברים על השולחן..
חרות | 18-12-2018 10:01
ו..אם הבנתי נכון, זו 'פרסומת' לאולפנה רעות. הסלוגן בסוף: אולפנת רעות - רואים אותך מהלב. זה לא שהבנות מבקרות את ההתנהלות שם באולפנא. בעיני זה חבל. זו פגיעה לדעתי בכלל בכל האולפנות של הציבור שמחפשות לעלות בקודש ומתמודדות יומיום, עם הדבר הלא פשוט הזה. בא נדבר דוגרי, אולפנת רעות היא בדיעבד, היא ממש לא הלכתחילה. ומי שמכירה את האולפנא יודעת זאת..(ועושים שם עבודת קודש. לא באה לזלזל חלילה.) אז שלא יהפכו את זה לאידיאל וירימו את עצמם על ידי הורדת אחרים בדרך.. המטרה לא מקדשת את האמצעים!!!
51
דווקא בגלל שרואים את הנשמה הגדולה בפנים,
חברון | 18-12-2018 10:33
ולא רוצים את החוץ המחפיץ.. דווקא בגלל זה מחנכים ודורשים צניעות.. ומאמינים שהפנים הגדול של הבנות זו האמת שלהן.. ולכן נביא אותן לבטא את הפנים הגדול גם בחוץ ולא לסתור אותו.. האם טענה שאני ישרה בפנים אבל שקרנית בחוץ תתקבל? אוהבת בפנים ואין לזה ביטוי בחוץ זה יתקבל? כן צריך לעמול לבטא בחוץ את הפנים ולא לסתור אותו.. ולמרבה ההפתעה בית ספר דתי מקפיד ודורש ממי שבא בשעריו להקפיד על ההלכה... הטענה הזאת כאילו הדרישה החיצונית מראה שלא רואים את הפנים שלהן היא היא שטחית וחיצונית ומחילה גם שיקרית..
52
מה ניתן למדוד ומה לא?
קרן | 18-12-2018 10:44
לנו אין אפשרות למדוד את פנימיות האדם, ולא בכדי. הפנימיות היא פנימית, היא של האדם עצמו. הוא צריך להשקיע בה ולפתח אותה בלי לרצות לקבל משובים מהסביבה. לכן, בקשת הבנות בסרטון שיראו את פנימיותן לא שייכת לדעתי. ישנה השקעה בפנימיות עי שיחות, סמינריונים וכו' אך אין דרך למדוד אותה. בת שמתנדנדת חזק בתפילה היא יותר? בת שלבושה צנוע היא יותר? ההשוואתיות והמדידה לא נכונים פה. לעומת זאת, הן בעצמן אומרות שאין להן בעיה עם מדדים ומדידה. ומה מודדים? רק דברים שניתן לכמת. ציון, תוספת זמן וכן, גם אורך חצאית ושרוול. ונאמר זאת בלי בושה. אנחנו מודדים! ואם לא תעמדי במדדים החיצוניים לא תוכלי להמשיך במוסד שאלו דרישותיו. כך לגבי מדד ההגעה בזמן, כך לגבי מדד הנוכחות וכך לגבי מדד אורך הבגדים.
53
מנגם
בועז | 18-12-2018 11:16
בנות יקרות כל דבר מדוד בחיים והחיצוניות של אדם משפיעה על הפנימיות שלו, אתן בחורות צעירות אולי קצת צריכות לעשות חושבים יש הלכה של גדולי ישראל וצריך ללכת לפי ההלכה במדוייק , אם אומרים לכן להוריד תבדקו אן הדרישות של צוות החינוך לפי ההלכה , אם אתם לא רוצות לקיים את ההלכה זה כבר בעיה יותר חמורה שעליה תתנו את הדין , צניעות זה קו אדום ביהדות עדיף לכן ללמוד מה מותר ומה אסור שלא תחטאו וגם תחטיאו את הרבים כי המחטיא את הרבים אין מספיקים בידיו לעשות תשובה!!! מאחל לכן הצלחה בנות יקרות גם להסביר לכן איך להוריד צריך דרך אולי לא עושים את זה כמו שצריך אבל תבינו שזה גבול מאוד דק של כמה סנטימטרים בין להיות רשעה לצדיקה !
54
תורידי
ציון | 18-12-2018 14:14
סרטון טפשי
55
כך צריך !
אייל | 18-12-2018 15:20
בטרם החינוך הדתי נעלם ,יש לדרוש מפורשות מכל ראש אולפנה דרישה זו מתלמידותיו וכן למדוד אם צריך פשיטת רגל בסטנדרטים הנוכחיים , אי אפשר להגדיר מוסדות האלה כאולפנה זה הופך לתיכון דתי לבנות
56
מחאה על הכותרת
אהרון | 18-12-2018 15:36
כתבתי בהתחלה תגובה שבאה לדון לכף זכות את הסרטון ולטעון שמדובר בקמפיין מכוון של האולפנה ולא בסרטון מחאה של הבנות. עכשיו מתברר שבכתבה לא טרחו לשאול את תגובת האולפנה או לראות שהסרטון נמצא בפייסבוק הרשמי של האולפנה... מה שאומר בוודאות שמדובר בקמפיין של האולפנה וכל מי שפגע בבנות יצטרך לבקש את סליחתן.
57
אין טעם להתייחס
מיכל | 18-12-2018 16:25
סרטון דבילי. למה לתת להן במה בכלל? שתלכנה לחינוך הכללי, שם ימדדו להן את הציונים וגם את המידות, תרתי משמע.
58
מחכה למחאת הטכנאים בחיל האוויר
ישי | 18-12-2018 17:19
הססמה: תפסיקו למדוד לנו מילימטרים, למי אכפת אם מבריגים בורג עמוק יותר או עמוק פחות.
59
גועל נפש
אביתר יעקב מיכלשוילי | 18-12-2018 17:34
חצאית ארוכה לא רומסת כבוד אלא מכבדת האולפנה הזו הזויה שהיא מעודדת דברים כאלה
60
אתר סרוגים פשוט בושה
אביתר יעקב מיכלשוילי | 18-12-2018 17:34
לתת להן במה
61
לא יודעת, לא נראית לי המחאה שלכן... :-(
פלונית | 18-12-2018 18:54
נראית לי קצת מכובסת המחאה הזו... בגלל כמה סנטימטרים של צניעות (כן כן, מה קרה? כמה סנטימטרים, לא? אז למה לא?) כל הטררם? מזכיר לי את השירה המשותפת שעשו בנות דתיות שהתגייסו לצהל, הצדקה מאולצת מאוד למשהו שהוא בפירוש נגד ההלכה, גם אם אתן מאמינות שזה מעשה ערכי, כל עוד הוא סותר את ההלכה הוא לא שלם באמת. אז נכון שהדור דורש טעם וערך להלכה ולמצוות ורוצה לעשות דברים מתוך חיבור, זה צורך גדול שאי אפשר לפסוח עליו בשו אופן, אבל בואו נתחיל מנעשה ונשמע, בסידר? אם כל אחת תחליט לא בא לי לעשות כי אני לא מבינה, ופה אני עושה כי אני מבינה וכו' אז אבד הקטע של האמונה.
62
צבועות
אבי | 18-12-2018 19:39
הן שכחו שהפנימיות מקרינה על החיצוניות. בצבא שהן יילכו אליו לצערנו, יעירו להן יותר ויהיו גם משטרה צבאית שיתנו תלונות. גם אז הן ייצאו בסרטןן מחאה?...
63
תסמכו על הקב"ה שהוא יודע מה הכי טוב לכן
אמיתי | 18-12-2018 20:42
כלפי מי אתן באות בטענות? אלוקים? מה שקובע את גדרי הצניעות זה ההלכה, לא המורה שלך עם כל הכבוד, ואני מציע לכן לסמוך על בורא עולם שהוא יודע מה הכי טוב לכם ולא עושה דברים סתם. ותודו על הזכות להיות יהודיות
64
דור מבולבל
גנא | 18-12-2018 21:56
הבנות חיות בדור מבולבל לכן מבולבלות כרגע הן והמילה דת מקרי בהחלט בתפילה שיחזרו בתשובה
65
חינוך, נוער ומה שבניהם....
שחר | 18-12-2018 23:05
השיח שעולה מהתגובות מסביר מאד יפה למה בנות הולכות ויוצרות סרט מחאה על אופי החינוך לצניעות. סביבה שלא יכולה להכיל יצירה מחאתית לגיטמית מצד נערות, גם אם בהשקפתנו צריך ללכת עם חצאית עד לרצפה, היא סביבה שמעודדת חוסר צניעות. כי חלק מהצניעות, ובזה אני מסכים עם הבנות, הוא ההבנה שהנושא הזה הוא פנימי, הוא לא חיצוני. והלמידה של צניעות אינה למידה של הוקעת כל ילדה וילד שהולכים לא בצורה בה אנחנו חושבים שצריך ללכת. זה שרוב התגובות פה הן אלימות ומתלהמות, מראה שהמציאות שהן חיות בהן היא באמת מציאות של מדידות חיצוניות בלבד, ולא מעבר. נוער ולא משנה מאיזה מגזר הוא, חרדי, דתי, חרדלי, או חילוני, המהות שלו היא להתנער, לחפש את הדרך שלו, לשאול שאלות, אם נדכא כל שאילת שאלה, כל הבעת מחאה, הצניעות כנראה תתרחק ממחוזותינו. אם נמשיך עם התרבות של השומר בשער(ששמעתי שיש גם גברים לעיתים בשערים האלו, שמעבר לחוסר צניעות שבזה, יש בזה גם מההטרדה), הבנות היקרות שלנו, לא יהיו יותר צנועות, אלא להיפך. אני הייתי ממליץ לכולנו, לתת חיבוק גדול לבנות האלו, ולשבח אותן שהן מבטאות את הרגשות שלהן, ואת השאלות שלהן, ולא משאירות אותן בפנים, ולהתמודד עם אותן טענות בהמון אהבה והקשבה. ואז אולי, נזכה לחברה יותר צנועה וענווה.
66
אם היו גברים, היו חושבים למדוד משהו אחר
רב אחר | 19-12-2018 0:35
אם היו גברים, היו חושבים למדוד משהו אחר
67
מדידות
אחת שעברה את זה | 19-12-2018 14:05
הצעקה של הבנות עמוקה ככ ובטעם טוב , לכותבים כי הן יכולות ללכת למקום אחר שלא ימדדו זוהי תשובה לא רלוונטית . אלא רק לרגע - לבקש מצוות החינוך לבדוק את הערכים ודרך הלימוד שמעבירים לבנות . כי ברגע שצוות החינוך וההורים יהיו מרימים מחזקים מעוררי השראה לא יהיה מה למדוד . קחו לתשומת לבכם כי רב הבנות שמתריסות על הענין הן הבנות שמבינות את הפנימיות האמיתית שלהן ועל זה מגיע להן שאפו ענקי . בהצלחה
עמוק?
נדביה | 20-12-2018 9:37
אם הן כל כך עמוקות שהן מבינות יותר מהמורות שלהן איך לחנך הן לא היו נדרשות להתלבש בצניעות מפני שהיו מבינות זאת מעצמן .אולי כדאי לבקש מהן הסבר עמוק ללבוש בחוסר צניעות !
עמוק? בטעם טוב?
תעשי לי טובה | 19-12-2018 16:20
זו התבכיינות שטחית ולא חכמה של בנות שלא אכפת להן שמודדים אותן על כל צעד ושעל ובנוגע לכל עניין - מלבד למידת ההתאמה של הופעתן החיצונית לדרישות ההלכה. עד כאן, עד אורך החצאית. למה?
68
ובקשר למדידות
תהיו גאות במי שאתן | 19-12-2018 15:49
לדעתי דווקא כאן אתן טועות - בכל התמדדי הזה. למה צריך למדוד אתכן לפי ציונים? למה למדוד בכלל?
69
סותרות את עצמן.
י | 19-12-2018 15:53
רעיון יפה, מוסר נחמד אך סותרות את עצמן. בבקשה שגם הן- יכבדו את כללי האולפנה, את כללי התורה. ואז יבקשו עוד. לא מהמורה- להתעלם מכללי אולפנה, מההלכה. כי יש מישהי שהיא מקסימה אבל בעצמה מתעלמת מלכבד. ומעמידה בכל פעם מחדש את המורה באי הנעימות הזו. כי הכללים הם ברורים וצריך לכבד אותם.
70
אין סתירה בין צניעות חיצונית לבין יופי פנימי!
חניאל קורן | 19-12-2018 17:40
עלובות נפש. כשרואים איך דתיות מתלבשות היום, מבינים למה המשיח לא בא. דתייה אמתית אמורה ללבוש חצאית כמעט עד לרצפה. יש אפילו הרבה עם כסוי ראש למעלה - אבל חצאית חושפת ברכיים למטה! למי שלא יודע, חצאית חושפת ברכיים היא חצאית מיני. לפני 70 שנים, כאשר יצא המיני לאופנה, זה עשה רעש גדול בעולם. לא בעולם היהודי. בעולם החילוני הזר! בחוץ לארץ! אם לנוצרים חילונים המיני היה חידוש נועז, אז כיצד דתיות אמיתיות אמורות להתייחס אליו? אתן כל כך מדהימות בהידמות שלהן לרפורמיות. הציבור הדתי לאומי כיום, מזכיר יותר ויותר את היהודים הרפורמים באמריקה.
71
צודקת
טל | 19-12-2018 22:13
ובנוסף יש להפסיק למדוד עוד הרבה דברים. בואו נפסיק למדוד כמה אנחנו מקבלים שכר בסוף החודש. בואו נפסיק למדוד את את הימים שנשארו לנו עד לסוף השירות הצבאי שלנו. בואו נפסיק למדוד הישגים של תלמידים לפי ציונים. בואו נפסיק למדוד את המניות בבורסה לפי מספרים. בואו נפסיק למדוד את שטח הדירה לפני שאנחנו קונים או שוכרים. בואו נעבור לעולם הומני יותר. רגיש יותר. אמורפי יותר. משהו שאי אפשר למדוד במספרים. אתם הבנתם את זה? גם אני לא.
72
כישלון חינוכי טוטאלי
דויד | 20-12-2018 8:06
אם כך מגיבה בת האולפנה כי העיקר זה המידות ולא מידות שמלתה שלדעתה זה משהו זניח, הרי בכך הוכיחה המדרשה את הרפיסות הנוראית שבה מחונכות בנות ישראל. ''עוז והדר לבושה ותשחק ליום אחרון''. לבושה של בת ישראל אמיתית הוא בעזות דקדושה בלי לעשות חשבון לשכנה החילונית אלא לעשות חשבון לשכינה לבורא עולם. ואז זוכים לסיפא ''ותשחק ליום אחרון''.
73
מדידות
ש. כץ | 20-12-2018 16:58
מזדהה מאוד עם הרצון שלכן ,בנות, לפנימיות ולגובה, אבל התאכזבתי מהלגיטימיות הפשוטה שאתן נותנות למדידות חיצוניות שאינן מתיחסות כלל לפנימיות שלכן. אז אם כבר זה כל כך פשוט שזה בסדר למדוד אתכן בציונים ושעות, אז למה לא באורך בד?
74
נערה באולפנא היא סהכ כמה 120 סנטימטר?
סנטי | 24-12-2018 10:57
וגבר מבוגר הוא סהכ 180 סנטימטר.. אנחנו קטנים, סנטימטר זה הרבה.
75
למה לחייב???
למה לחייב | 26-12-2018 10:45
כל מי שבוחרת ללמוד בביס דתי – תורני, יודעת שהמקום צריך לחנך למחויבות להלכה. האידיאל הוא חיים שלמים של אדם משכיל, ערכי, חברתי וכו' החי עפי תורה ומצוות. כך יש להתנהל בכל מקום ובוודאי בבית החינוך. וזה מחייב סגנון דיבור, יושר (במבחנים..), פעילות חברתית, התנדבותית וגם קוד לבוש. כן, יש גם קוד לבוש מחייב בכנסת. גם שם לא כולן אוהבות את זה, אבל מחויבות! ולמגישות החדשות בטלוויזיה, ואפילו בשמלת הכלה בארמון בקינגהאם באנגליה.
76
מדידות
מאיר | 08-01-2019 7:58
הבנות המגעילות האלה צעד אחד לפני חילוניות.אין להן כיבוד מורים וכיבוד התורה.