צה"ל מעכב כבר שנתיים מינוי רב לחטיבת החילוץ

צה"ל מעכב כבר שנתיים מינוי רב לחטיבת החילוץ

פרסום ראשון. צה"ל נמנע כבר שנתיים מלמנות רב קבוע לחטיבת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף וזאת בשל ריב על תקן סרן. בינתיים את תפקיד הרב ממלא רמ"ד שעושה זאת במקביל לתפקידו

author-image
צה"ל מעכב כבר שנתיים מינוי רב לחטיבת החילוץ בפיקוד העורף
  פיקוד העורף (צילום, דו"צ מתוך אתר צה"ל)

פרסום ראשון. צה"ל נמנע מלמנות רב קבוע לחטיבת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף.

לסרוגים נודע כי מאז הקמתה בשנת 2016, לא מונה רב לחטיבה וזאת בשל חוסר בתקנים. מפקד החטיבה העדיף להשתמש בתקן (קצין בדרגת סרן) כדי למנות קצינת חינוך חטיבתית. בעבר היה לחטיבה רב, עוד כשהייתה נקראת נפה, אך הוא מונה באוקטובר 2016 לרב בחיל הים, ומאז אין לחטיבה רב במשרה מלאה.

כיום משמש כרב החטיבה קצין בדרגת רס"ן, רמ"ד אנו"ח (אגף נפגעים וחללים), קצין האחראי על זיהוי החללים שמאותרים בזירות ההרס בהן מטפלת החטיבה, והוא משמש כרב החטיבה כתפקיד נוסף (נוסף על תפקידו – נע"ת). תפקידו של הרמ"ד הוא משרה מלאה, כשהוא אחראי על כל ההדרכות והאימונים של זיהוי החללים בחטיבה, לחיילי הסדיר והמילואים, כשבנוסף על תפקידו הוא צריך לדאוג לכשרות חדרי האוכל בחטיבה, ולצרכי הדת של מאות חיילים.

החטיבה, המכילה 4 גדודים מעורבים לבנים ובנות, פועלת בשגרה כחטיבה קרבית התופסת בין השאר קווי אבט"ש ביו"ש ובגבול מצרים. ככלל אחראית החטיבה על חילוץ לכודים במקרי מפולת, ולוקחת חלק גם בפעילות מבצעית הדורשת הריסת קירות או דלתות. פעילות החטיבה מאתגרת מבחינה דתית, הן בשל העירוב בין הלוחמים והלוחמות והן בפעילות המבצעית הכוללת פעולות חילוץ הצלה באתרי אסון בארץ ובעולם.

בשלב זה פיקוד העורף מפנה את האצבע לרבנות הראשית שלא לוחצת על אגף התכנון ומפקדת זרוע היבשה לאשר את התקן לרב, ואילו הרבנות הראשית מפנה את האצבע לפיקוד העורף שהוא הגוף האחראי על בקשות התקנים.

דובר צה"ל מאשר: אין רב במשרה מלאה

מפורום רבנים במילואים נמסר לסרוגים: "סוגיית תקני הרבנים הצבאיים בדרג השטח הינה סוגיה כאובה. דרג זה קורס תחת הנטל כאשר רב זוטר אחד אחראי על אלפי חיילים ומאות מפקדים אשר נפגעים מחוסר מענה הולם בכשרות, שמירת שבת כהלכתה, ימי השתלמות תורנית, תספוקות דת ומענה הלכתי שוטף בעשיה הצבאית.

חרב הקיצוץ וההתייעלות היא הכרחית בכל ארגון, אך נדרש בשומנים והמערכים המיותרים שאינם קשורים לצה"ל, ולא במה שפוגע במענה לחיילים".

מדובר צה"ל נמסר: ״הנושא המדובר מוכר ומטופל על ידי הגורמים הרלוונטים. על מנת לתת את המענה לחיילי החטיבה, מונה קצין דת בדרגת רס״ן שאמון על הרבנות בחטיבה, בנוסף על תפקידו.״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
מי צריך?
גונן | 18-12-2018 13:10
נושא שלא נעים לדבר עליו: שוב מתברר שצרכיהם של חיילים דתיים זוכים למענה הרבה יותר טוב כאשר אין רב צבאי. שלא לדבר על הצורך להסביר לחיילים הלא-דתיים שהבושה שנקראת רב צבאי לא מייצגת את היהדות
2
כותרת מטעה ומסיתה
מתנחל | 18-12-2018 13:17
יש הבדל גדול בין נמנע מלמנות לבין מונע איוש - כאילו שיש כבר תקציב ומועמדים ומישהו בכח מונע משהו...
3
רב
עמוס | 18-12-2018 13:32
אין צורך רב בהגא
4
יותר טוב למנות פסיכולוג מאשר רב למלא את כיסו
נכה צהל | 18-12-2018 13:39
פסיכולוגים יעשו עבודה הרבה יותר טובה מהרבנים שממלאים רק את כיסם
5
בשביל מה אתם צריכים בכל חור רב? בשביל המשכורת
משה בן חמו | 18-12-2018 13:40
בשביל ההתעלקות על קופת הציבור? מספיק כבר לפני שתפקע סבלנותינו.
6
כשיש סערה בים דבר ראשון זורקים את התפילין
חייל יהודי פגוע | 18-12-2018 14:50
למה בצהל חוסכים קודם כל בדברים שחיילים דתיים צורכים...? ואחכ מתלוננים שחרדים לא מסכימים להתגייס. תנו לנו את הצרכים שלנו.ואל תהפכו את הצבא לאג'נדה פמיניסתית ושירות מעורב. החילוניים לא יכולים לאחוז בחבל ב2 קצותיו - גם לדרוש שירות מכולם וגם לכפות את אורח החיים החילוני ..תחליטו או או
7
תגובות מיותרות
יוסף בעל שם | 19-12-2018 15:56
אף אחד לא שאל את המגיבים אם צריך רב . זה נתון