בנט ושקד מגיבים: "לא הפגנו נגד הממשלה, ספין" - סרוגים

בנט ושקד מגיבים: "לא הפגנו נגד הממשלה, ספין"

בישיבת הבית היהודי שהתקיימה בגבעת אסף, תוקפים את הביקורת מהליכוד על ההפגנה אתמול: "נפלו לספין תקשורתי", בנט: "דין יהודה ושומרון כדין תל אביב"

author-image

העימות החריף בין נתניהו לבנט ושקד נמשך. בישיבת הבית היהודי שהתקיימה היום (שני) בגבעת אסף תקפה שרת המשפטים את הביקורת על הפגנת השרים: "ספין תקשורתי", בנט על המצב הביטחוני: "דין יהודה ושומרון כדין תל אביב".

שקד התייחסה להפגנת השרים שהתקיימה אתמול נגד מדיניות הביטחון של ישראל ובעיקר נגד נתניהו לשאלת סרוגים: "באנו לעצרת הזדהות וקידום ההסדרה של יישובים צעירים, היו פעילי ליכוד והבית היהודי, ראשי מועצות. מציגים תמונה מעוותת בתקשורת".

שרת המשפטים הוסיפה כי היא שמחה שהייתה נוכחת בעצרת כמו גם שרי הבית היהודי: "באנו לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון".

כזכור, מסיעת הליכוד נמסר אתמול כי "בנט פתח את הבוקר בהפגנה נגד הממשלה שבה הוא חבר, ולאחר מכן המשיך למופע אימים ילדותי בישיבת הממשלה בניסיון נואש לקבל את תיק הביטחון. ביטחון ישראל הוא מעל לפוליטיקה ותיק הביטחון הוא לא סידור עבודה או ג׳וב לנפתלי בנט".

יו"ר הבית היהודי שר החינוך בנט הגיב גם היום לדברי הביקורת מצד התקשורת וראש הממשלה:

לדבריו, גם שרי הליכוד ו'כולנו' היו נוכחים יחד עם שרי הבית היהודי בהפגנה, ומשכך אין טעם לביקורת כאילו הייתה זו הפגנת מחאה נגד הממשלה: "באנו להזדהות ואנחנו גאים על כך".

שר החינוך התייחס למצב הביטחוני הרעוע: ״לפני מספר ימים, בטרמפיאדה שליד היישוב כאן בגבעת אסף, מחבל בתעוזה רבה, רצח שני לוחמים והלוחם השלישי כרגע נאבק על חייו. כולנו מתפללים לשלומו. ביהודה ושומרון חיים כחצי מיליון ישראלים, יש להם זכות לחיים ולאיכות חיים כמו לכל אזרח במדינת ישראל דין יהודה ושומרון כדין תל אביב, ולכן צריך לפעול".

בנט התייחס לחוקים שהעבירה הממשלה בעקבות גל הטרור: "אתמול העברנו שני חוקים שעוסקים הן בחיים והן באיכות החיים – הראשון – חוק גירוש משפחות מחבלים, כדי שמחבלים יחזרו לפחד. למחבלים היום משתלם להרוג יהודים – הם זוכים באקזיט של עשרת אלפים ש״ח, ואולי הורסים להם את הבית, בעצלתיים. לא מגרשים את המשפחות. זאת עסקת חבילה נהדרת. את זה אנחנו רוצים לשנות – שלמחבל לא יהיה כדאי. על זה המאבק שלנו. על זה השקענו אתמול שעות ארוכות במערכה לקדם את החוק".

"החוק עבר בוועדת השרים לחקיקה אבל זה לא מספיק. אני שומע שיש רצון לעכב את החוק בתהליכי החקיקה, אנחנו נקדם את זה".

"השני – חוק מרקם חיים. החוק שמאפשר לרבבות תושבים כאן שמשרתים במילואים, משלמים מיסים, אזרחים טובים ונורמטיביים במדינת ישראל, בסך הכל לקבל את אותם שירותים – גן ילדים, מעון, חשמל, מים – כמו כל אזרח ישראלי. דבר שבמשך שנים לא קיים. גם את החוק הזה אנחנו נקדם במרץ.

אבל זה לא מספיק. הדרך הציונית לאורך כל השנים הייתה שכשהרגו יהודים, הקמנו ישובים. בקריית שמונה, דרך מעלה החמישה, תמיד הקמנו עוד ישובים במדינת ישראל".

"אנחנו צריכים כאן, בגבעת אסף, לחזק את ההתיישבות. ישבנו עם התושבים, סיכמנו על הכיוונים ואנחנו נביא את זה לראש הממשלה ושר הביטחון בימים הקרובים", סיכם בנט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
נו באמת
התמים | 17-12-2018 15:56
זה פשוט הזוי. שרים שמפגינים נגד הממשלה. רק בישראל. המשך לתופעה של שרים היושבים בקבינט, דעתם לא מתקבלת - והם רצים לתקשורת ותוקפים את הקבינט. אין יושרה ואין כבוד. וגם ביבי עוסק בפוליטיקה קטנה ובהישרדות : במקום לנזוף בשרים כאלה - צריך לפטר אותם. חד וחלק. על הרבה פחות מזה הוא פיטר את יאיר לפיד. שר שלא שבע רצון ממדיניות הממשלה בה הוא יושב מוזמן להתפטר ולא להפגין נגד הממשלה. היה ויפגין - יפוטר. כך נוהג ראש ממשלה במדינה נורמלית. אבל, אצלנו ההישרדות האישית קודמת לכל, ולכן השרים מפגינים נגד עצמם ( לצבור אהדה בבייס המאוס ) וראש הממשלה החרד לעצמו נוזף במקום לפטר ( שאז יסתכן בנפילת הממשלה ).
2
דין יהודה ושומרון כדין תל אביב? הגזמת לגמרי
עמיר | 17-12-2018 16:12
דין יהודה ושומרון כדין גוש קטיף.
3
מתקפת המשובטים שקד ובנט
המדינה | 17-12-2018 16:34
הצמד שבנט: לא הפגנו נגד הממשלה, בכלל לא הפגנו, בכלל אין ממשלה. הכל ספין של השמאל והשמאל הוא ספין של השמאלן ביבי.
4
אם דין יו"ש כדין תל אביב
בהחלט | 17-12-2018 16:53
אז תתחילו לשלם מיסים כמו בתל אביב, לבנות רק עם אישורים כמו בתל אביב ולעבוד במיגזר הפרטי כמו בתל אביב ולא בעבודות מומצאות בשירות הציבורי המסואב והבזבזני.
5
השתתפות בזעקה על הדרדרות הבטחון
גלעד | 17-12-2018 20:08
היא תגובה מתבקשת. גם יריב לוין עשה זאת ועל כך מגיעות לו ברכות. בושה שמחאה על דם שנשפך מגיעה לעסקנות פוליטית מכוערת. בליכוד יש כאלו שכבר אבדו את המצפון ולא מבינים שיש רגע שבו מניחים את הפוליטיקה בצד. ראש הממשלה יכול לנכס לו את כל התיקים יחדיו. הגישה הריכוזית לא תתרום לקידום מטרות חשובות כמו הבטחון. יתכבד נא וימנה שר בטחון במשרה מלאה. יכול גם למנות את גלנט.
6
אהבתי את התגובות המצולמות של השרים בנט ושקד
ליאת דוידוביץ | 17-12-2018 21:19
הם עניינים וצודקים. אני איתם