קריסת ענק: מנייתה של חברת אסוס מתרסקת
חברת אסוס, המפעילה את אחד מאתרי הקניות הפופולריים בישראל, הודיעה כי המכירות שלה בחודש האחרון "הידרדרו משמעותית", והורידה את תחזית הצמיחה לשנה הקרובה. בעקבות ההודעה מניית החברה צנחה ב-41 אחוז
כבר לא באופנה: חברת ההלבשה הבריטית אסוס הודיעה היום (שני) על מכירות חלשות במהלך חודש נובמבר האחרון- שנחשב כחודש פופולרי במיוחד לאתרי הקניות. על פי הודעת החברה, "בחודשים האחרונים המכירות הידרדרו באופן משמעותי".
כתוצאה מהמכירות הנמוכות, החברה הורידה את תחזית הצמיחה שלה לשנה הקרובה לעלייה של 15 אחוז בלבד בהכנסות- זאת לעומת התחזיות הקודמות שציפו לעלייה של 20 עד 25 אחוז. כמו כן החברה הורידה את תחזית הרווחיות התפעולית ל-2 אחוזים מההכנסות, לעומת תחזית של 4 אחוזים עד כה. בעקבות ההודעה על הירידה, מניות החברה צללו ב-41 אחוזים בבורסה של לונדון.
חברת אסוס מפעילה את אחד מאתרי הקניות הפופולריים בעולם, כשמוצרי האופנה שלה נשלחים ל-250 מדינות בעולם. גם בישראל האתר זוכה לפופולריות גבוהה במיוחד, בזכות המשלוח החינם לישראל בקנייה מעל 25 ליש"ט (120 שקלים) וההנחה הקבועה של 17 אחוז לישראלים המזמינים באתר. על פי ההערכות, מדי שנה לקוחות האתר מוציאים מאות מיליוני שקלים על מוצרי החברה.
בנובמבר האחרון אסוס יצאה במבצעים נרחבים לכבוד יום הרווקים הסיני וכן ה"בלאק פריידיי" המסורתי, שם הוצעו הנחות של עד 30 אחוז על כל המוצרים באתר. בישראל החברה גם הציעה הנחה מיוחדת לחנוכה- אך זה לא תרם להגדלה במכירות, שלא עמדו בציפיות המנהלים. בשבוע הקרוב החברה צפויה לצאת במבצעים נוספים לכבוד חג המולד וסוף השנה האזרחית- אך באסוס מודים שהמבצעים הרבים שהם הציעו תרמו לצניחה במכירות, כך שייתכן כי המבצעים יהיו מצומצמים יותר.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו