אלופים בניווט? עשרות כבישים מחליפים מספר - סרוגים

אלופים בניווט? עשרות כבישים מחליפים מספר

נוסעים לירושלים בכביש 443? התכוונתם לכביש 45, נוסעים לקריית שמונה בכביש 90? התבלבלתם, כביש 8. רשת הדרכים החדשה של משרד התחבורה יוצאת לדרך

אלופים בניווט? עשרות כבישים מחליפים מספר
  מהפכת הכבישים. צילום: Miriam Alster/Flash90

אחרי שנים רבות שהתרגלנו למספרי הכבישים, משרד התחבורה בדרך למהלך דרמטי שיתבצע בשנים הקרובות למיספור הכבישים מחדש. בדרך לבאלגן בתנועה?

רשת הדרכים החדשה, לפי שר התחבורה ישראל כץ, מטרתה להקל על הנהגים לנצל את רשת הדרכים החדשה, ולאפשר להם התמצאות ויכולת ניווט ברשת המורחבת, בוצע שינוי כולל במפת הדרכים בישראל, נוספו מספרי כבישים חדשים ועודכנו קטעי דרך קיימים בהתאם לשיטת המספור ולרשת החדשה.

כבישים חדשים: כביש סובב כנרת יצויין מעתה במספר  900 ויאחד את כללה כבישים שמוספרו בשיטה הישנה. כביש 90 החוצה את המדינה לאורכה, יהפוך לכביש 8. כביש 431 (מראשל"צ למודיעין) יהפוך לכביש 43. כביש 443 ממחלף בן שמן עד לכביש מעלה אדומים יהפוך לכביש 45. כביש 471 במרכז הארץ יהפוך לכביש 47. כביש 60 החוצה את כל אזור יהודה ושומרון: קטע הדרך מגבע בנימין ועד יצהר יהפוך לכביש 62.

איך זה עובד? הבסיס למיספור ברחבי הארץ נשאר: דרכים שחוצות את המדינה לאורכה מצפון לדרום ישארו במספרים זוגיים, ודרכים שחוצות של המדינה לרחבה ממערב למזרח במספרים אי זוגיים – כאשר המספרים הולכים וגדלים, למשל כביש 2 מערבי יותר מכביש 4 ואחריו כביש 6). עוד נהוג שדרכים ראשיות ברמה הארצית ממוספרות במספר חד ספרתי, ודרכים בין מחוזיות במספר דו ספרתי. דרכים ראשיות לאורכה של המדינה שחוצות מספר גדול של מחוזות מצויינות במספר דו ספרתי המסתיים באפס (כביש 40, ו-60). כנ"ל צבעי הכבישים יישארו כפי שנהוג עד היום ב-3 צבעים: כחול – דרך ראשית מהירה, אדום – דרך ראשית, וירוק – דרך אזורית.

אז מה החידושים? לפי רשת הדרכים החדשה לא יהיו מספרי כבישים לדרכים קטועות או שממשיכות במקום אחר, וכן לא יהיה קטע דרך שמשותף לשני מספרי כבישים שונים. בנוסף, מספר של כביש יצויין רק עד הכניסה לעיר ואילו הקטעים בדרך העיר יצויינו לפי שמות הרחובות. דרך ז'בוטינסקי מתל אביב לפתח תקווה דרך רמת גן ובני ברק לא ימוספר ככביש 482.

ממשרד התחבורה נמסר כי העדכון כולו בעשרות קטעים ברחבי הארץ יבוצע בהליך הדרגתי, בהתאם להתקדמות של פרוייקטים ותשתיות להקמת כבישים חדשים ושדרוג כבישים קיימים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו