מתקפה אנטישמית בבית קברות יהודי בשטרסבורג - סרוגים

מתקפה אנטישמית בבית קברות יהודי בשטרסבורג

פחות משבוע אחרי פיגוע הירי בשטרסבוג שבצרפת, 37 מצבות בבית הקברות היהודי בעיר הושחתו לאחר שאלמונים ריססו עליהם צלבי קרס. שר הפנים הצרפתי התחייב: "נעשה הכל כדי לעצור את מי שעשה זאת"

מתקפה אנטישמית בבית קברות יהודי בשטרסבורג
  בית הקברות בשטרסבורג (צילום: מתוך טוויטר)

אירוע אנטישמי נוסף התרחש בשבוע שעבר בעיר שטרסבורג שבצרפת, לאחר שאלמונים השחיתו 37 מצבות בבית הקברות היהודי בעיר וריססו עליהם צלבי קרס. כמו כן, התוקפים השחיתו אנדרטה לזכר קרבנות השואה שנמצאת גם כן בשטח בבית הקברות.

במשטרה הודיעו כי פתחו בחקירת האירוע, אך בשלב הזה לא ידוע האם נעצרו חשודים במעשה. שר הפנים הצרפתי כריסטוף קסטנר גינה בחריפות את המתקפה האנטישמית והתחייב כי הממשלה תפעל נגד האחראים. "כשאתר זיכרון והנצחה מושחת, כל הרפובליקה נפגעת" אמר בהצהרה שנשא לאחר שביקר בזירת האירוע. "הגעתי לבית הקברות כדי לתמוך בקהילה היהודית אחרי האירוע האנטישמי הבזוי שהתרחש כאן. נעשה הכל כדי לעצור את מי שעשה זאת".

הדיווח על המתקפה הנוכחית מגיעה פחות משבוע לאחר פיגוע הירי בשוק חג המולד בשטרסבורג, שבו ארבעה  בני אדם נהרגו ושנים עשר נוספים נפצעו. המשטרה פתחה במצוד נרחב אחר המחבל, שריף צ'קאט בן ה-29, שלטענת השוטרים היה ידוע לכוחות הביטחון כפעיל קיצוני ונכלל ברשימה ביטחונית עם קיצונים מוסלמים ואסירים נמלטים.

כמו כן, סקר חדש של סוכנות זכויות היסוד של האיחוד האירופי שפורסם בשבוע שעבר קבע כי צרפת נחשבת כמוקד החמור ביותר של אנטישמיות באירופה. על פי נתוני הסקר, 95 אחוז מיהודי צרפת סבורים כי מדובר בבעיה גדולה או גדולה מאד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו