רשמית: אוסטרליה מכירה בירושלים כבירת ישראל - סרוגים

רשמית: אוסטרליה מכירה בירושלים כבירת ישראל

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון אמר כי ארצו תכיר במערב ירושלים כבירתה של מדינת ישראל. עם זאת, הוא הוסיף כי השגרירות לא תעבור עד שיושג הסכם בין ישראל לפלסטינים

רשמית: אוסטרליה מכירה בירושלים כבירת ישראל
  ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון (צילום: מתוך טוויטר)

הולכת בעקבות ארה"ב: ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הודיע הבוקר (שבת) כי ארצו מכירה באופן רשמי במערב ירושלים כעיר הבירה של ישראל.

"אוסטרליה כעת מכירה במערב ירושלים, שהיא מקום מושבה של הכנסת ומוסדות ממשלתיים רבים, כבירתה של ישראל" אמר מוריסון בהודעתו ממשרד הממשלה בקנברה. "זכותה של כל מדינה לקבוע את עיר הבירה שלה. נעביר את השגרירות למערב ירושלים כשהדבר יהיה מעשי".

עם זאת, ראש הממשלה האוסטרלי הוסיף וציין כי הוא רואה את מזרח ירושלים כבירתה של המדינה הפלסטינית העתידית. עוד הבהיר כי השגרירות האוסטרלית לא תעבור לבירה עד אשר יושג הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים. בשלב הנוכחי ייפתח משרד בירושלים שיעסוק בביטחון ובמסחר.

במשרד החוץ הגיבו להחלטה האוסטרלית וציינו כי "מדובר בצעד בכיוון הנכון". עוד אמרו כי "ישראל מברכת את אוסטרליה על עמדתה בעד הסנקציות נגד איראן ועל עמדתה התקיפה בעד ישראל באו"ם".

כזכור, באוקטובר האחרון מוריסון שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונותיו להעביר את שגרירות אוסטרליה לירושלים- אך לא ציין כי בכוונתו להכיר רק במערב ירושלים. עוד טען כי יבחן מחדש של התמיכה האוסטרלית בהסכם הגרעין האיראני, ממנו ארה"ב פרשה במאי האחרון, וכן יקרא לממשלת אוסטרליה לגנות את השגרירות הפלסטינית באו"ם על פועלה לניהול גוש של מדינות המצביעות בקביעות נגד ישראל.

יום לאחר מכן, מוריסון הבהיר כי "לא התקבלה שום החלטה בשלב הזה, בחודשים הקרובים אני אתייעץ עם שרי הקבינט, חברי הממשלה, ומנהיגים ברחבי העולם, ונגיע למסקנה לגבי השאלה הזאת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו