שנתיים לפינוי: עלו והתיישבו הלילה בעמונה - סרוגים

שנתיים לפינוי: עלו והתיישבו הלילה בעמונה

קרוב לשנתיים לאחר פינוי עמונה, עלו הלילה על הקרקע כמה בני נוער ומבוגרים. העליה שבוצעה על ידי מועצת בנימין מיקמה שני מבנים באדמות שנרכשו על ידי מפוני עמונה בעזרת משקיעים פרטיים ותורמים

author-image
שנתיים לפינוי: עלו והתיישבו הלילה בעמונה

בשנתיים האחרונות רכשו מפוני עמונה בעזרת תורמים ומשקיעים פרטיים, כארבעים דונם מאדמות. הבוקר (שישי) בהובלת מועצת בנימין עלו כמה בני נוער ומבוגרים לקרקע: "זו התשובה הציונית הבסיסית לטרור הערבי", אמרו בתגובה לגל הפיגועים האחרונים בעפרה ובגבעת אסף.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הצטרף גם הוא לעולים ומינף מאחורי הקלעים. "עמונה, שהיתה יישוב חי, תוסס, פורח ומדהים בארץ ישראל, לא היתה אמורה להיחרב. היא הוחרבה ברשעות וחוסר צדק משווע של מערכת משפט אטומה ומנותקת. הלילה התחלנו ברוך השם לתקן ולעשות צדק. שבנו אל ההר והתחלנו להפריח בו את השממה".

הוא פנה אל נתניהו: "מחובתו של ראש הממשלה לאפשר את החזרה לעמונה, שנעשית בדרך חוקית למהדרין על חלקות שנרכשו כדת וכדין הכסף מלא. נתניהו חייב להצדיק את הגדרת הממשלה שלו כממשלת ימין ולהעביר מסר חד משמעי לאויבינו. אנחנו כאן כדי להישאר וכל ניסיון שלכם לפגוע בנו רק יחזק את האחיזה וההתיישבות שלנו בארץ ישראל".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ פיקח מקרוב על העליה לקרקע ואמר: :לאחר שנתיים בהן המקום הזה עמד ריק מאדם, אנחנו זוכים להחזיר לכאן חיים ישראליים. החלקות בהן הנחנו את המבנים נרכשו כחוק".

גנץ סיפר כי אתמול התחייב שתקום נקודת התיישבות חדשה בבנימין בתגובה לפיגועים הקשים. "היום אנחנו עושים את זה", הצהיר והודה להנהגת ההתיישבות ראשי המועצות שהיו שותפים למהלך.

יוסי דגן ראש מועצה איזורית שומרון מסר גם הוא: בימים שחורים אלו בהם פיגוע רודף, פיגוע וכבוד עם ישראל ומדינת נפגע, צריכים להרים את הרוח! העליה היום לעמונה היא תגובה ציונית הולמת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד!
צר | 14-12-2018 17:22
תגנו בגופכם על תל אביב! אני הולך לשתות אספרסו. תתשדלו לא להפריע ולחסום את האויב הפלשטינאי שלא יגיע לגבול
2
כל הכבוד! יש להפר את החוק הזדוני
יפה יוסף | 15-12-2018 18:04
של ממשלת הזדון שסמוטריץ תומך בה ונהנה מתקציביה. מי אמר שהיא אפשר לאחוז את המקל משני קצותיו? סמוטריץ מצליח בקלות ובצביעות!!
שוב חוסר הבנה מוחלט ..תגיד תודה לרשימה הערבית
מרי | 06-02-2019 10:13
שהחרימה את הרצוג ונתנה הזדמנות לממשלת הזדון לקבל את הגה השלטון הזדונים האמיתים עם עוצמה שבזבזו מנדטים יקרים שנתנו לכחלון את הכח לשמור על העליון @אם הרשימה הערבית הייתה תומכת בהרצוג.. הרצוג היה מוזמן עי הנשיא להרכיב ממשלה בדיוק כפי שממשלת המיעוט של רבין קמה על בסיס תמיכת המפלגות הערביות