"ילד קדוש, כולך אהבה, כולך נתינה, כולך נשמה" - סרוגים

"ילד קדוש, כולך אהבה, כולך נתינה, כולך נשמה"

באשקלון ובירושלים הובאו למנוחות הלוחמים שנרצחו בפיגוע הירי בגבעת אסף; יוסף כהן ויובל מור יוסף הי"ד. אביו החורג של כהן ספד לו: "כולך זהב, כולך לב, כולך טהור".

author-image
"ילד קדוש, כולך אהבה, כולך נתינה, כולך נשמה"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

מאות בני אדם, משפחה, חברים ואנשים שלא הכירו אותו, ליוו למנוחת עולמים את לוחם צה"ל סמל יוסף כהן הי"ד מבית שמש שנרצח בפיגוע הירי בצומת גבעת אסף. בהלוויה משתתפים גם סגן שר הביטחון הרב אלי בן-דהן, חברי הכנסת מוטי יוגב ואורן חזן וראש העיר ירושלים משה ליאון.

(צילום: חיים גולדברג)

דברי ההספד של קרובי משפחתו הובאו באתר ynet. אביו החורג של כהן, הרב אליהו מירב, שריגש את הרשת בראיון מעורר השראה, פרץ בבכי ואמר: "יוסף, ילד מתוק, ילד צדיק, לא האמנתי שנגיע לרגע הזה. כולנו מאמינים שה' נתן וה' לקח, לא ידענו, לא האמנו, לא חשבנו, כולך לב, כולך זהב, כולך טהור. כמה שנים גידלתי אותך, ילד נפלא, קדוש, טהור, כולך אהבה, כולך נתינה, כולך נשמה".

(צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

בהמשך התייחס הרב מירב לאביו הביולוגי של כהן, איתן כהן, שנפטר לפני כחמש שנים: "איתן היקר, אתה שמח עם הבן היקר שלך עכשיו? אתה רוקד איתו למעלה? די לשנאת אחים, די לשנאת החינם, זה בלתי נסבל, שכולם יבינו שאנחנו עם אחד. יוסף, תעלה למעלה ותנחם משם את אימא שלך היקרה, את האחים שלך היתומים".

(צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

ראש הישיבה שבה למד כהן, הרב הרמן, אמר: "כשנפגשנו היית בן 14, שבור ורצוץ בגלל המחלה של אביך, היה קשה להוציא ממך חיוך. אבל היית עקשן והחלטת שאתה רוצה להחזיר לעצמך את השמחה. לחמת למען החיים שלך, העתיד שלך. הפכת להיות בחור מלא שמחת חיים שלא נותן לשום דבר לשבור אותו. אנחנו יהודים חרדים. אנחנו לא לוחמים רק שלוש שנים. אנחנו נלחמים 120 שנה".

באשקלון הובא למנוחות הלוחם השני שנרצח בפיגוע; סמ"ר יובל מור יוסף. מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה ציון רצון, ספד לו: "יובל. באתי לכאן בשם גדוד נצח יהודה, חטיבת כפיר וכלל חיילי צה"ל על מנת לחלוק לך כבוד אחרון. לדאבוני, לא הכרתי אותך באופן אישי אך בשעות האחרונות שמעתי עליך רבות מחבריך ומפקדיך. בנערותך היית שחקן כדורסל, ויתרת על חלום זה על מנת לשרת בשירות משמעותי כלוחם בצבא הגנה לישראל".

מפקד החטיבה הוסיף: "חבריך סיפרו לי על אדם מיוחד, אדם שעזרה לזולת הייתה נר לרגליו. היית אדם צנוע ושקט בעל לב טוב ורחב. אהוב על כל חבריך. לכתך בטרם עת השאירה חלל עצום בלבנו, חלל שלעולם לא נצליח לאחות. היית עמוד תווך שעליו נשענה משפחתך. כל חופשה שהייתה לך מהצבא הייתה מוקדשת למשפחתך, להוריך ולאחיותיך על מנת לסייע ולתמוך במשפחה. בשבוע האחרון וביתר שאת פעלו הלוחמים יומם ולילה על מנת לתפוס את המחבלים שביצעו את הפיגוע בצומת עפרה. אתמול, יום חמישי בבוקר השיגו כדורי המחבלים הנתעבים אשר גדעו את חייך בטרם עת".

(יובל מור יוסף הי"ד)

הרב אריאל מורה, ראש ישיבת ההסדר בקריית אונו, ספד לתלמידו: "יובל תלמידנו היקר והאהוב. רואה אני אותך ונזכר בדברים שכתב הרמב"ם ודומה בעיניי שכל מילה לא נכתבה אלא עבורך, שכן אחוז היית במידת הענווה. כשהגעת לישיבה לא רצית שנדע ואילולא אביך היקר השתבח בך לא היינו יודעים כלל. יובל, דיבורך בנחת היה וראשך כפוף היה ועיניך לארץ. כשנעמדת לדבר עמדת בקומתך התמירה וסיפרת בגאווה על הצבא אך תמיד קולך היה שקט ובנחת ועיניך בענווה הביטו לארץ".

"כשנזכר אני בך עולה דמותך לבוש בקופוצ'ון הכחול שלך וכולך רכון על הספר במקום מושבך בבית המדרש. לא תמיד היה ברור לך כיצד לקיים את הדברים וידעת לפנות אלינו ולבקש עצה וכך זכית ללמוד להתקדם. לב ענק היה לך, לב של אהבה, לב שטיפל במסירות בשתי האחיות שלך. לב שהתגאה בהן. עם הלב החם שלך התחבבת על כולנו – הצוות, חבריך לשיעור, חברי הקהילה ואף על ילדינו הקטנים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
שכול כפול
דוד סגל | 14-12-2018 11:53
לדאבוננו, לגבי הרב אליהו מירב היו, זה לו השכול השני מפיגועי הטרור ה' ירחם...: חתנו - הרב מאיר חי היד, נרצח בפיגוע בין שבי שומרון לעינב. היה זה בתאריך ז' בטבת. מחר, שבת קודש זהו יום השנה התשיעי להירצחו. הקדוש הרב מאיר חי היד, נקבר בהר הזיתים, גם אז חלה ההלוויה ביום ששי, ערב שבת קודש. אין אנו יודעים חשבונות שמים. אבל תשומת הלב מופנית לסמיכות התאריכים של שני הנרצחים והקשר שלהם אל הרב מירב היו. והשנה - שאי אפשר לעלות לקבר בשבת קודש, אולי תכננו לעלות היום. ופתאום נפלה עליהם עוד סיבה לעלות להר הזיתים. . .
2
החיילים
מאיר | 14-12-2018 13:18
רק נדמה לי שאין חיילים מתל אביב?
3
לא מגיע לרמטכל שמתנכר ליהדות חיילים כאלה
מאייר | 14-12-2018 16:52
לא מגיע לרמטכל שפשוט מתנכר ליהדות חיילים כאלומשמוסרים נפשם על קידוש השם עם ידיים קשורים לאחור .. עוד לא ראיתי בכל התנך שאסור להרוג מחבלים רק אצל אייזנקוף הוא לא יהודי ולכן הוא מגן על מחבלים
4
צער על מות בננו בטרם עת,
מלי | 15-12-2018 23:55
חבל על דאבדין קדושי עם ישראל נפלתם גבורי ישראל למען עם ישראל נשמתכם תחת כסא הכבוד .