שנתיים בלי אהובה עוזרי: פלייליסט זיכרון מרגש• צפו - סרוגים

שנתיים בלי אהובה עוזרי: פלייליסט זיכרון מרגש• צפו

שניים עברו פטירתה של אהובה עוזרי ז"ל, שהיתה מעמודי התווך של הזמר הנשי במוזיקה המזרחית. לכבוד יום פטירה מערכת התרבות של סרוגים הכינה לכם פלייליסט זיכרון מרגש עם מיטב הלהיטים הגדולים- צפו

author-image
שנתיים בלי אהובה עוזרי: פלייליסט זיכרון מרגש• צפו
  (צילום: יחצ)

היום (חמישי) לפני שנתיים הלכה לעולמה הזמרת אהובה עוזרי, מעמודי התווך של הזמר הנשי במוזיקה המזרחית. זמרת ופזמונאית אשר זכתה בשלל תארים ופרסים בהם: כלת "פרס אקו"ם" (2008) ופרס מפעל חיים של אקו"ם (2016).

כבר כילדה קטנה, עוזרי פעלה כמקוננת בטקסי אזכרה לנפטרי השכונה 'כרם התימנים' בתל אביב בה גדלה. בשנת-1975 פרצה עוזרי עם אלבומה הראשון "היכן החייל" וזכתה להצלחה רבה.

לאחר תקופה הפסיקה להופיע ולימדה זמרים רבים פיתוח קול, ביניהם זוהר ארגוב. היא חזרה לפעילות מוזיקלית בשנות ה-90, אך כעשור לאחר מכן היא נאלצה לעבור ניתוח כריתת מיתרים, לאחר שהתגלה סרטן במיתרי קולה. למרות זאת המשיכה בפעילותה המוזיקלית, ועבדה עם יוצרים רבים כמו הדג נחש, ברי סחרוף, חוה אלברשטיין ואחרים.

עוזרי הלכה לעולמה בגיל 68, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. יהי זכרה ברוך.

פלייליסט זיכרון: 

צלצולי פעמונים 

היכן החייל שלי 

שיר הנושא של אלבומה הראשון, שיצא לאור בשנת 1975. השיר נכתב בהשראת שכנתה בכרם התימנים, שקוננה על החייל, עדי, שנעדר במלחמת יום כיפור.

מעליי דממה 

ירושלים של ביתר 

השיר הנ"ל נחשב ל'חידוש עולמי', בכך שבשנת 1976 חיברה את השיר "ירושלים של בית"ר" ובו שילבה הקלטה של 1:14 דקות מתוך שידור משחק גמר גביע המדינה בכדורגל. דבר שלא נעשה עד אז בתקופתה.

האיש ההוא 

אמי אמי 

אלומות של אור 

עוד אנגן ואשיר 

קול קורא לי במדבר 

עמק הפרחים

מחר אזיל דמעה 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו