בנט על הסדרת עפרה: "מבחן לממשלה שרוצה להיקרא ימנית"

בנט על הסדרת עפרה: "מבחן לממשלה שרוצה להיקרא ימנית"

לדברי יו"ר הבית היהודי, בעקבות הפיגוע הרצחני אמש, זו ההזדמנות להסדיר את עפרה: "מבחן חשוב מאוד לממשלה שרוצה להיקרא ממשלה ימנית בימים שעוד נשארו לה"

author-image
בנט על הסדרת עפרה: זה המבחן לממשלת הימין
  (צילום: Miriam Alster/Flash90)

השר נפתלי בנט, בישיבת סיעת הבית היהודי, על הדרישה להסדיר את מעמדו של היישוב עפרה: "אזיקים של פייק משפט מונעים מאיתנו לפעול". וקרא לראש הממשלה להסדיר באופן מידי את היישוב עפרה: "כל מה שצריך זה לזמן את היועמ"ש ולאשר את זה".

אתמול בלילה התרחש פיגוע נורא בכניסה ליישוב עופרה, עליו הוסיף השר: "זה מקום שכבר ספגנו בו טרור רצחני. לממשלת ישראל יש מחויבות בסיסית כלפי כל אזרחי המדינה – בצפון, בדרום, ביהודה ושומרון – והיא הענקת ביטחון לאזרחיה. אנחנו חייבים לעמוד בזה".

מבחן לממשלה שרוצה להיקרא ימנית בימים שנשארו לה

על תושבי עפרה אמר, "הם תושבים סוג ב' במדינת ישראל  – עופרה לא מוסדרת, הם לא יודעים מה עתידם וזו ההזדמנות", ופנה אל נתניהו: "כל מה שצריך זה לזמן את היועץ המשפטי לממשלה ולאשר את זה. אז כל פיגוע יחזק את ההתיישבות במקום להחליש אותה וכל מחבל יידע שחיזוק ההתיישבות יירשם על שמו. זה מבחן חשוב מאוד לממשלה שרוצה להיקרא ממשלה ימנית בימים שעוד נשארו לה".

הוא הוסיף לתקוף את חוסר ההרתעה הישראלית: "מזה תקופה שהטרור הפלסטיני נהיה חצוף ונועז יותר. יש לזה סיבה. תשעה שבועות חלפו מאז רצח קים לבנגרונד וזיו חג'בי ז"ל באזור התעשייה ברקן והמחבל עדיין לא נתפס. למה הוא לא נתפס? הרי יש סייענים שמחביאים אותו ויש מי שעוזר לו. הסיבה היא שאותם סייענים פשוט לא מפחדים.

המשוואה עבור מחבלים היא כזו שכדאי להיות מחבל. אם אתה רוצח יהודים, לא הורסים לך כמעט את הבית ואם פצעת – אנחנו אפילו לא מבקשים את הרס הבית. אם התינוק בע"ה ישרוד, אפילו לא נבקש את הרס הבית. זו המדיניות השוררת היום".

בנט התייחס גם למבצע הצבאי בלבנון וציין כי "תהליך חשיפת המנהרות והשמדתן ייארך זמן, ועלינו לגלות סבלנות והתמדה כדי להשלים את המלאכה". לדבריו, בסוף התהליך, "נשלול מחיזבאללה כלי נשק מאוד משמעותי, אבל איום החיזבאללה בהחלט לא יורד מהפרק – יש להם עדיין 140,000 רקטות, חלקן מדויקות, שמהוות איום שאנחנו לא יכולים להשלים איתו".

חבר הקבינט המדיני בטחוני שטח את תפיסתו ביחס ללבנון: "המשמעות היא שלבנון לא תוכל לומר שחיזבאללה הוא ארגון סורר ושהיא לא נושאת באחריות מדינתית, ישראל גם לא תראה הפרדה שכזו. זו שגיאה שנעשתה במלחמת לבנון השנייה ולמעשה קשרה את ידינו מלתת מענה אמיתי לרקטות האויב, את השגיאה הזו לא נעשה שוב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
רשימת מבחנים וציונים
כבוד למיגזר | 10-12-2018 18:35
מלחמה בחמאס: ציון נכשל. מינוי בנט לשר הביטחון: ציון נכשל. חוק ההסדרה: ציון נכשל. העברת מיזוודות דולרים לחמאס: ציון מצויין++
2
אני איש עפרה. לצערי בנט יודע שלא זו בלבד שעפרה לא תוסדר
י | 10-12-2018 20:31
אלא שנתניהו מייעד לה עקירה באמצעות בג״ץ. ממש כמו נתיב האבות, עמונה, מיגרון, אולפנה, ועוד ועוד.
3
בנט קשקשן
איציק | 11-12-2018 7:45
מקשקש...אתה חבר קבינט, יש לך שרת משפטים, ממשלה ימנית וממשיך להאשים את הסמול