טלוויזיה עם כיפה: יצא מכרז לערוץ הציבורי הדתי - סרוגים

טלוויזיה עם כיפה: יצא מכרז לערוץ הציבורי הדתי

בקרוב: ערוץ טלוויזיה דתי. היום הוציא משרד התקשורת מכרז להפעלת ערוץ למורשת ישראל שישודר בכבלים, בלווין ובשידור הדיגיטלי DDT. הערוץ יפעל בימים ראשון עד חמישי ויהיו בו תוכניות אקטואליה, תרבות, דרמה, תעודה, תוכניות ילדים ונוער, תוכניות לכל המשפחה.

טלוויזיה עם כיפה: יצא מכרז לערוץ הציבורי הדתי
  פלאש90

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין פרסמה היום (א') את המכרז למתן רישיון מיוחד עבור שידור ערוץ ציבורי ייעודי למורשת ישראל.

כולם זוכרים את ערוץ התכלת ז"ל, שעלה בלווין ונגדע בצעירותו, כשגם לערוץ הפתוח, היו בעבר קשיים, מכרז קודם שיצא בוטל בשל חוסר היתכנות כלכלית.

בשונה מערוץ התכלת או הערוץ החרדי הדברות וערוץ הקבלה שפועלים במסגרת הלווין והכבלים, הערוץ החדש יופץ גם באמצעות השידור הדיגיטלי הפתוח (DDT) וייקלט על ידי בעלי ממיר בלא צורך בתשלום לחברות הכבלים והלווין.

על פי המכרז שפורסם על ידי משרד התקשורת, שידורי הערוץ יקיפו מגוון רחב של נושאים, הקשורים למורשת ישראל, ליהדות, להיסטוריה, לתרבות ולמסורת של העם היהודי בישראל ובגולה, בהתחשב בהוויה התרבותית והחברתית של הציבור היהודי, על כל מרכיביו וגווניו.

עוד עולה מהמכרז כי הערוץ יפעל בימים ראשון עד חמישי, כשבעלי הרשיון יוכלו לבחור האם לשדר גם בשבתות ובמועדי ישראל.

בשנים הראשונות ידרש הערוץ לשדר לפחות 12 שעות ביממה, כשארבע מהן יהיו בשידור ישיר (השאר בשידורים חוזרים).

בשנתיים הראשונות נדרש הערוץ לשדר לא פחות מ-12 שעות רצופות ביממה, לפחות 4 מהן בשידור ראשוני והחל בשנה השלישית לפעולתו ישדר הערוץ לפחות 18 שעות רצופות ביממה, לפחות 6 מהן בשידור ראשוני.

שידורי הערוץ יתנו מענה הולם לייעוד המיוחד של הערוץ ולמאפייניו ויכללו מגוון של תוכניות התואמות את אופי הערוץ וייעודו, מבחינת לוח השידורים, מתכונת התוכניות ונושאיהן. הערוץ ישדר, בין היתר, תוכניות מהסוגים הבאים:

תוכניות בענייני דיומא, תרבות, דרמה, תעודה, תוכניות ילדים ונוער, תוכניות לכל המשפחה ותוכניות חדשות שתירכשנה בכפוף לאישור המועצה.

בתדמי"ת מברכים

במרכז תדמי"ת כבר מברכים על  פרסום מכרז לערוץ מורשת-ישראל ומאחל הצלחה למפעיל העתידי.

"חסרונו של ערוץ כזה על המסך הציבורי הוא מורגש, ומהווה פגיעה בפלורליזם התרבותי. אנו מקווים שהערוץ החדש יפתח את הצוהר לאוצרות מורשת ישראל בעבר ובהווה, ויעניק לציבור את הזכות להכיר, לחוות ולדעת יותר על מורשתו הייחודית."

"בשנים האחרונות פעלנו כדי לקדם את החזרתו לאוויר של ערוץ מורשת ישראל, מול משרד התקשורת וכן בדיוני וועדת הכלכלה בכנסת שעסקו במעבר לרשיונות במסגרת חוק הרשות השניה – פעלנו לכלול את ערוץ מורשת בחבילת הערוצים שיכללו בממיר ה DTT (עידן פלוס)."

גם ישראל זעירא יו"ר קבוצת 'אורות' המפעילה טלוויזיה בשיתוף עם אתר YNET הודיע כי הוא מעוניין לגשת למכרז. "בימים הקרובים נלמד את החומר ונחליט כיצד להתקדם, קבוצת אורות בהחלט מעוניינת להשתתף במכרז אבל תשובה סופית תינתן רק לאחר לימוד החומר בצורה מעמיקה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
לא עדיף לקנות את ערוץ 10
| 04-03-2012 13:53
ולהפוך אותו לערוץ ציוני? הם ישמחו לתת אותו, אפילו בחינם!
2
עידן פלוס הפתרון המושלם לצפייה חינמית
שיר אלון | 04-03-2012 14:04
כבר כמה חודשים שאנחנו צופים בחמשת הערוצים של עידן פלוס דרך ממיר דיגיטלי שקנינו, מדובר בחיסכון ענק, אני מתארת לעצמי שתהיה נהירה גדולה יותר כאשר יתווספו ערוצים נוספים כדוגמת ערוץ מורשת, ערוץ ילדים, ספורט וכו'.
3
אפשר לתת שם במה ל'מהדורת השבט' של לאטמה... לא? ..
אבישי | 04-03-2012 16:49
4
ערוצי דת
| 24-11-2013 17:05
למה הוט או יס לא יוצאות במבצע רק ערוץ הידברות לאוכלוסיה הדתית