השלטון בבריטניה: "נשמח לדחות את הצבעת הפרישה" - סרוגים

השלטון בבריטניה: "נשמח לדחות את הצבעת הפרישה"

בכירים במפלגה השמרנית בריטניה אמרו כי הם מעוניינים לדחות את ההצבעה על אישור הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי שמתוכנן להיערך ב-11 בדצמבר. עם זאת, ראש הממשלה תרזה מיי סירבה לדחות את הדיון

השלטון בבריטניה: "נשמח לדחות את הצבעת הפרישה"
  (צילום: שאטרסטוק)

בריטניה מפולגת: בכירים רבים בלונדון אמרו היום (חמישי) כי הם מעוניינים לדחות את ההצבעה על אישור הסכם ה"ברקזיט" לפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי. ההצבעה בפרלמנט על ההסכם, שאושר כבר על ידי האיחוד האירופי, אמור להתקיים ביום שלישי הקרוב.

"נקבל בברכה עיכוב להצבעה המתוכננת" אמר גרהם בריידי, מחוקק בכיר במפלגה השמרנית של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, בראיון לרשת BBC. גם חבר המפלגה כריסטופר צ'ופ, שתמך עד כה בפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי, הודיע כי הוא יצביע נגד המתווה המתוכנן, כשלטענתו "בריטניה לא יכולה לעמוד בעול הכספי שיעלה מאישור ההסכם". חברי מפלגה נוספים חוששים כי ההתנגדות למתווה תוביל להצבעת אי אמון שתפיל את הממשלה ותוביל לבחירות מוקדמות.

למרות הבקשות של חברי מפלגתה, ראש הממשלה הודיעה כי היא סירבה לדחות את הדיון, וזאת על אף הציפיות כי רוב חברי הפרלמנט יצביעו נגד אישור המתווה. "אני מקשיבה לרצונות של עמיתיי למפלגה, אך במקביל אני מובילה את ההצבעה שתיערך ביום שלישי הקרוב" אמרה בראיון לעיתון ה"גרדיאן". "אני נחושה להתקדם עם המהלך הזה".

עוד התייחסה לקריאות לערוך משאל עם על המתווה המוצע, ואמרה כי מדובר בהחלטה של הפרלמנט בלבד- כשהציבור כבר הצביע בעד הפרישה. "בסופו של דבר, הרצון של העם בבריטניה הוא שהפרלמנט יקבע את החוקים" אמרה. "יש חברי פרלמנט שמעוניינים להפיל את הממשלה, אך עכשיו זה לא הזמן הנכון לעשות זאת. הגיע הזמן שכולם יחשבו על האינטרס הלאומי. הגיע הזמן שבריטניה תתאחד, ולא ליצור עוד פילוג במשאל עם נוסף".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו