צה"ל דרש מיוניפי"ל: השמדת מנהרת הטרור בלבנון - סרוגים

צה"ל דרש מיוניפי"ל: השמדת מנהרת הטרור בלבנון

דרישה ברורה מצבא יוניפי"ל לוודא את נטרול מנהרת הטרור מהצד הלבנוני של הגבול, כך הדגיש מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק למפקד יוניפי"ל בסיור בזירת מנהרת הטרור

author-image
צה"ל דרש מיוניפי"ל: השמדת מנהרת הטרור בלבנון
  (קרדיט: דובר צה"ל)

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, קיים היום (חמישי) פגישה עם מפקד יוניפי"ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול. במהלכה סיירו סמוך למנהרת הטרור ההתקפית של ארגון הטרור חיזבאללה, שנחשפה השבוע ונחפרה מהמרחב הדרומי של כפר כילא לשטח ישראל.

מפקד פיקוד הצפון הביע בשם צה"ל מחאה חריפה על הפרת הריבונות הישראלית על ידי ארגון הטרור חיזבאללה במטרה לפגוע באזרחים ישראליים וציין כי "מדובר בהוכחה נוספת להפרות החמורות של ארגון הטרור חיזבאללה המתעלם באופן בוטה מהחלטות האו"ם – ובראשן החלטה 1701".

לדבריו, "האחריות על חפירת המנהרות על ידי חיזבאללה בדרום לבנון מוטלת על ממשלת לבנון". סטריק מסר למפקד יוניפי"ל עזר של הכפר השיעי רמיה ובו מסומנת קבוצת בתים מהן נחפרת מנהרת טרור התקפית נוספת לשטח ישראל ודרישה ברורה כי יוניפי"ל יוודא את נטרול המנהרה מהצד הלבנוני של הגבול.  הוא ציין בפניו כי מי שייכנס לתוך המרחב התת קרקעי מסכן את חייו. האחריות לשלומם של תושבי דרום לבנון הגרים בסמוך לתת הקרקע החודר לישראל מוטלת על ממשלת לבנון.

בצה"ל מדגישים כי "המנהרה הנחפרת מרמיה חצתה לשטח ישראל, אך לא מהווה איום מידי על תושבי ישראל", והדגישו עוד כי "צה״ל רואה בממשלת לבנון, צבא לבנון ויוניפי״ל אחראים על כל המתרחש בלבנון ובאכיפת החלטה 1701".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו