גרמניה תכריע: מי יחליף את אנגלה מרקל? - סרוגים

גרמניה תכריע: מי יחליף את אנגלה מרקל?

חודש לאחר שקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודיעה על פרישתה מראשות מפלגת השלטון, ועידת המפלגה הנוצרית-דמוקרטית תתכנס כדי להכריע מי יחליף אותה כיו"ר המפלגה. עם זאת מרקל מעוניינת להישאר בתפקיד הקנצלרית עד תום הקדנציה

author-image
גרמניה תכריע: מי יחליף את אנגלה מרקל?
  (צילום: שאטרסטוק)

גרמניה תכריע: חודש לאחר שקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודיעה כי היא לא תתמודד שוב על ראשות המפלגה ותפרוש מתפקיד הקנצלרית אחרי 18 שנה בתפקיד, ועידת המפלגה הנוצרית-דמוקרטית הגרמנית תתכנס מחר (שישי) בברלין כדי להכריע מי יחליף אותה כיו"ר המפלגה.

ההחלטה תתקבל על ידי 1,001 חברי הקונגרס המפלגתי, המורכב מנציגי המפלגה במחוזות השונים של גרמניה. מעבר לכניסה לתפקיד יו"ר המפלגה, קיימת סבירות גבוהה שהמועמד הנבחר ייצג את המפלגה בבחירות הבאות למשרת הקנצלר. חלק מהמועמדים גם מעוניינים בהקדמת הבחירות בעקבות פרישתה של מרקל, כך שבשלב הזה לא ברור מתי אזרחי המדינה ייגשו לקלפיות.

המתמודד העיקרי על התפקיד הוא פרידריך מרץ בן ה-63, אשר שימש בעבר כחבר בכיר במפלגה אך החליט לקחת הפסקה לאחר שהפסיד למרקל בבחירות הקודמות לראשות המפלגה. מרץ הוא איש עסקים בולט בגרמניה שנחשב לחלק מהפלג היותר שמרני של הנוצרים-הדמוקרטים, והוא תומך בין השאר בחיזוק הקשרים עם ארה"ב והנשיא המכהן דונלד טראמפ.

מול מרץ מתמודדת מזכ"לית המפלגה אנגרט קרמפ־קארנבאוור, המכונה "מיני-מרקל" בעקבות קשריה הקרובים לקנצלרית הפורשת. קרמפ-קארנבאוור בת ה-53 נחשבת כבת טיפוחיה של מרקל, ועל פי ההערכות היא המועמדת המועדפת על חברי המפלגה. עם זאת, גורמים אחרים במפלגה חוששים שדמיונה הרב למרקל עלול להוביל להפסד בבחירות הבאות. המזכ"לית שימשה בעברה גם כמושלת מחוז סארלנד במדינה, וייתכן כי נסיונה הניהולי יעזור לה במירוץ לראשות המפלגה.

המועמד המרכזי השלישי הוא יינס שפאן, המשמש כשר הבריאות בממשלה הנוכחית. שפאן הוא בן 38 ותואר בתור "התקווה הגדולה לעתיד המפלגה" על ידי רבים- אך גורמים בגרמניה מעריכים כי סיכוייו לזכות במספיק קולות כדי לגבור על מרץ  או קרמפ-קארנבאוור נמוכים בשלב הזה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו