לבנון מאיימת: נגיש תלונה באו"ם נגד התנהלות ישראל - סרוגים

לבנון מאיימת: נגיש תלונה באו"ם נגד התנהלות ישראל

יומיים לאחר תחילת מבצע "מגן צפוני", שר החוץ הלבנוני הודיע כי לבנון תגיש תלונה לאו"ם נגד "ההפרות החוזרות ונשנות של ישראל בלבנון". במקביל, הפרלמנט מאיים: "אם צה"ל יפעל בתחומי לבנון- התמונה תשתנה לחלוטין"

לבנון מאיימת: נגיש תלונה באו"ם נגד התנהלות ישראל
  גבול ישראל לבנון (צילום: באסל עווידאת\פלאש 90)

שר החוץ הלבנוני, ג'בראן באסיל, הודיע היום (רביעי) כי לבנון תגיש תלונה למועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל, זאת בין השאר בעקבות הפעולות של צה"ל במסגרת מבצע "מגן צפוני".

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בלבנון, התלונה שתוגש תעסוק ב"הפרות החודשיות החוזרות ונשנות של ישראל בלבנון". לטענתם, מספר ההפרות עומד על יותר מ-150 בכל חודש. עם זאת, בלבנון סירבו לפרט מהם "ההפרות" הללו וכיצד ישראל פעלה.

במקביל, בכירים רבים בלבנון הגיבו למבצע של צה"ל, המיועד להשמדת מנהרות הטרור של חיזבאללה מלבנון לתוך שטח ישראל. "אם צה"ל יפעל בתחומי לבנון, אז התמונה תשתנה לחלוטין. ללבנון עצמה יש זכות להגן על שטחה" אמר יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי. "צה"ל יכול לעשות מה שהוא רוצה בתחום שלו, אך לא בלבנון".

עוד אמר כי הוא עדיין לא מאמין לדבריהם של ישראל בנוגע למנהרות הטרור של חיזבאללה- זאת למרות פרסום התיעוד של דובר צה"ל מהמנהרות אמש. לטענתו, "זאת לא הפעם הראשונה שישראל מעצימה אירועים, כמו מה שקרה בעבר עם מחסן הטילים שישראל טענה שקיים בדרום לבנון. ישראל לא סיפקה שום עדויות להאשמותיה בנושא מנהרות הטרור".

מי שעדיין לא הגיב למבצע הישראלי הוא מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה. למרות דיווחים בתקשורת על כך שנסראללה ינאם אתמול בערב, בסופו של דבר מנהיג ארגון הטרור בחר שלא לשאת נאום ולהגיב לישראל. על פי ההערכות, בארגון עדיין מנסים למצוא את התגובה המתאימה לנושא, ואינם רוצים להיגרר לעימות מיותר מבלי לוודא שידם על העליונה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למי אכפת מהאום
חם ויפת | 05-12-2018 21:19
ישראל התבכיינה לאום שלבנון משחקת לא יפה, עכשיו לבנון בוכים לאום שישראל דווקא התחילו.. שייקפצו האום מעניין תת*ת מה הם חושבים.. הם חיים בעולם אחר ולא קשורים